Reklama

Reklama

Ghoul

  • Slovensko Ghoul
Trailer 2

Trojice filmařů se vydává na Ukrajinu s cílem natočit unikátní dokument o kanibalismu. Strašlivý hladomor v letech 1932-1933 tu dohnal spoustu lidí k děsivým činům. Nečekaně se jejich pátrání začíná propojovat s příběhem jednoho z nejzvrácenějších zločinců novodobé historie, kanibala Andreje Čikatila. Během 12 let spáchal přes padesát brutálních vražd, při nichž své oběti částečně snědl. Společně s místní tlumočnicí, průvodcem a senzibilkou se snaží odhalit tajemství domu, kde se vše odehrávalo. V opuštěném stavení uprostřed ukrajinských lesů se z filmařů i jejich doprovodu však brzy stávají nedobrovolní vězni. Stísněný pocit ve zdech domu se mění v děsivá setkání s jiným světem. Ze záměru natočit dokument se stává hrůzyplný boj o život. Nikdo netuší, kdo nebo co je TAM VENKU... (Bioscop)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (721)

kingik 

všechny recenze uživatele

První "lesní" Found Footage záležitost, která se objevila v našich kinech od dob Záhady Blair Witch (domestikovaná série Paranormal Activity do toho nespadá). A to už je pěkných pár let, nemyslíte? Nejslabší nemáte padáka, ale Jákla, Čikatila a bezva noční můru. Jo, a padák si pro jistotu vezměte sebou, abyste po filmu bezpečně přistáli. A syrové maso před tepelnou úpravou přece jen pro jistotu schovejte do lednice. Ale ne, kurva, do města Lednice, ale do takového toho chladícího boxu, který za nocích luxujete, když vás přepadne (ukrajinský) hladomor. Tým mladých a amerických dokumentaristů se v roce 2012 vydává na Ukrajině po stopách maníka jménem Boris, který byl obviněn z kanibalismu poté, co přibližně před dvaceti lety za podivných okolností zabil a snědl svého kolegu. Úvod je v rámci ff subžánru poměrně standardní, pár ne úplně poutavých rozhovorů vedených v ruštině střídá postupný přesun štábu do opuštěné chaty v lese, kterou kanibal dříve obýval, seznámíme se s místním průvodcem a vědmou, s níž záhy dojde na vyvolávání duchů. Tým je v pohodě až do doby, kdy se jim ze záhrobí ozve kanibal Čikatilo a v žádném případě se nechce kamarádit. Chce hlavně maso a vrátit se mezi živé. Dejme tomu, že chování postav filmařů zachycených ve filmu, lze v určitém úhlu tolerance považovat za autentické a reálné. Proč ne, podporuje to fakt, že o známé herce se nejedná, film nemá úvodní titulky, iluze reálného dokumentu je (téměř) dokonalá, až na několik zásadních elementů, které přece jen diváka utvrzují, že se jedná jen o filmovou story. Je důležité zdůraznit, že film samotný totiž pracuje s množstvím ne zcela reálných prvků, jedná se mimo jiné třeba o výše zmíněné vyvolávání duchů, či jakýsi zvláštní druh posedlosti a prokletí. Film po zvolněném rozjezdu náhle začne nabírat na obrátkách, spád událostí se začne zběsile vršit a příběh dostane dynamické koule. Postavy začnou nevysvětlitelně mizet ze scény, u aktérů z řad dokumentaristů dojde k nevysvětlitelným výpadkům paměti, sychravé zimní počasí ještě znásobuje velmi zlověstnou atmosféru, která z minuty na minutu nabírá na husté konzistenci. S tím se přidá i mírná nepřehlednost v některých sekvencích, ale bez ní se to v případě ff jen málokdy obejde tak, abyste měli vždy pocit, že vám "autentická" kamera vždy umožní účinné zorientování se v terénu. K slabinám filmu patří i nepropracovaný závěr, kdy by bylo záhodno prodloužit film o čtvrthodinu. Režisér film zbytečně kvapně a unáhleně ustřihl v nejlepším. Atmosféra strachu intenzivní a nepolevující, štáb zažívá solidní noční můru na působivě nehostinném, opuštěném a prokletém místě uprostřed hvozdů. Příznivci nechutností nebudou mít úplný rej. Nějaký ten ukousnutý jazyk je sice k vidění, ale není to nic mimořádného. Když šlo o kanibalismus, mohlo se přidat pár preparací. Z hlediska českého diváka je stejně největší raritou, že jde o film režírovaný Petrem Jáklem. Ten se mohl opřít o producentskou záštitu známého režiséra Roba Cohena, což je i vstupenka do amerických kin. Jáklův debut Kajinek trpěl tvůrčími a technickými nedostatky, ale zde technická nedokonalost obrazu i zvuku je zcela záměrná. Z tvůrčího hlediska se sice slibovalo víc, než se nakonec dostálo, ale natočené, vymyšlené i zahrané je to schopně. Divák bude mít určitě nepříjemný pocit sáhnout po skleničce s pitím, kterou bude mít postavenou na stolku. Zvláště večerní projekce senzitivním divákům připraví krušné chvilky. Petře, Petře, tohoto vepře jsi pěkně opepřil. 80% () (méně) (více)

jonyyy 

všechny recenze uživatele

Bohužel mám FF hororků nakoukáno docela dost a v poslední době mě už začínaly nudit. Na druhou stranu, Ghoul je naprosto srovnatelný s obdobnými americkými díly a v tomto subžánru dosahuje průměru, né-li lehkého nadprůměru. Mám-li být zcela objektnivní, za film dávám 65 % (přijít s tím o 5 let dříve, tak víc) a ten kousek do 4 * přidávám režisérovi za shanu (úspěšnou) přiblížit se holywoodu a za to, že se snaží v té naší krásné, leč žánrově omezené zemi, natočit i něco jiného, než jen hořkou komedii. Jen tak dál Petře. ()

Reklama

playboxguest 

všechny recenze uživatele

Ghoul, to je totálních padesát odstínů černi a klepavky... půlku filmu se klepe kamera, takže nic nevidíte a půlku filmy vidíte jen svit baterky, takže nic nevidíte... Vykrádačka Záhady Blair Witch a průměrnejch americkejch duchařin (Gacy House atd)... prvních dvacet minut ještě šlo, zbývající hodinu jsem přemýšlela o tom, že sundám 3D brýle a ke konci se prospím. Moje chrápání by pak asi publikum děsilo víc jak celej film. 30% ()

Peytl 

všechny recenze uživatele

Ano, svatá pravda, nejedná se o klasickou českou debilitku, je to stoprocentní debilitka americká, což je ve svém smutném finále vlastně jedno. Má averze k FF opět zaregistrovala očekávaný nárůst a blokem s černými puntíky, určeným pro tento šupžánr, si můžu maximálně vytřít prdel, je nenávratně plný. Co si zasloužilo vůbec nějaké solidní hodnocení, tak to byli herci. Respektive jejich výběr, který neprobíhal v našem zdevastovaném rybníčku, a proto neťapkal po lese Straša Strašilov, či nějaká zrzavá kreatura. Přesto si tohle může po druhé pustit leda masochista s šedým zákalem. Pítře Džákle, kdybych neměřil o metr méně než vy, znova bych si nechal vysvětlit in natura Vaše sexuální vychytávky při promu... ehm, při reportážích psaných na oprátce. ()

Yoshitsune 

všechny recenze uživatele

Téééda to byla pecka, jo ten příběh to už tu byl stokrát, ale sakra ta atmosféra byla pekelná a to doslova. ta odporná hnusná chatrč, ten les, divná věštkyně, jeden ze členů zmizel a něco se tam pohybuje. Tohle, přesně tohle vynáší, ten film a drží to až do úplného konce, ta atmosféra byla fakt drsná a zničující. Jediné, co by se tak nějak dalo výrazně vyčíst, že se ve filmu objeví digitální černá šmouha, místo tohle bych radši bral komparzistu v černém, co by občas proběhl kolem a mělo by to lepší efekt. Ale to je asi tak všechno, jakmile skupinka vstoupí do chajdy bez kuří nožky, tak se film rozjede a nenechá vydechnout. Herci se chovají přirozeně, každý má něco do sebe, nikdo mně nijak neiritoval. A je to i drsnější, když vezmete v potaz, že to monstrum Čikatatila fakt žil a všechno to spáchal. Tenhle film v sobě spojuje, hned několik věcí, posednutí, Ouija, kanibalismus, gore, aaa tak trochu Záhadu Blair Witch, je to takový mix, ale to je jedno, všechno funguje tak jak má. Takže by to chtělo o trošku míň Trošků a víc Petrů, kteří dokáží natočit, takhle povedený horor, co fakt mrazí a děsí . ()

Galerie (19)

Zajímavosti (20)

  • Vystrašení nebyli jen diváci v kině, ale dle vyjádření Petra Jákla ml. také herci během natáčení. „Někteří měli takový strach, že natáčení na reálných místech dávných tragédií chtěli vzdát," líčí režisér. (Zdroj: idnes.cz) (oje)
  • "Ghoul je výraz z arabské mytologie. Označuje démona, neživou bytost, která se vyskytuje na místech s četným výskytem úmrtí a živí se lidskými ostatky," vysvětlil Petr Jákl ml. (Zdroj: idnes.cz) (oje)
  • Téma pověstného ukrajinského kanibala Andreje Čikatila si zvolili také tvůrci snímku Dítě číslo 44 (2015), který se filmoval v České republice, a dokonce v něm nabízeli Petru Jáklovi ml. roli. „Dali mi číst scénář, aniž tušili, že já už mám podobný film hotový," směje se Jákl. Na stejné téma vznikly i filmy Občan X (1995) a Evilenko (2004).
    (oje)

Reklama

Reklama