VOD (1)
Série(2) / Epizody(21)
Obsahy(2)
Existuje svět, kam se dostaneme, jenom když zavřeme oči a usneme – říká se mu Snění. A Pán snů Sandman (Tom Sturridge) tam umí zhmotnit naše nejhorší noční můry a představy. Když Sen nečekaně padne do zajetí, ve kterém stráví sto let, vyvolá jeho nepřítomnost dlouhou řadu událostí, které navždy promění svět spících i bdících. Sen se proto vydává na putování mezi světy i v čase a napravuje chyby, které udělal za dobu svojí dlouhé existence, musí znovu prozkoumat, kdo je přítel, a kdo nepřítel, a poznává taky nové bytosti – ať už kosmické nebo ze světa lidí. (Netflix)
(více)Videa (3)
Recenze (288)
Hodně ambivalentní adaptace legendární komiksové ságy, respektive prvních dvou knížek, od mistra imaginace Neila Gaimana – není vyloženě špatná, ale ani vyloženě kvalitní. Extrémně věrohodná, ale zároveň dost pofidérní a nevěrohodná. Poutavě fantasmagorická, a přitom tak nezajímavá. Nápaditá, a přitom tak debilní. Vizuálně krásná, a přitom tak kurevsky hnusná (ten podivně plochej formát obrazu mi fakt vadil). Vypadá draze, a přitom tak levně.... Vrcholem seriálu je 4., 5. a 6. epizoda – tedy návštěva Pekla, konverzačka v bistru, a procházka se Smrtí. Vše mezi tím je random směs rádoby fantazijních báchorek bez ladu a skladu. Prostě typická netflixovka, která si sice bezpochyby najde své příznivce a fanoušky, ale jinak své literární předloze nesahá ani po kolena, ale ani po kotníky. Komiksová série mi leží v knihovničce, a Domeček pro panenky považuju za jeden z nejlepších grafických románů co kdy vznikl, takže mám páru o čem mluvím. Jsem ale rád, že Neil je rád.... Jakožto average spánek enjoyer hodnotím 6 lapači snů z 10. Doufám že druhá série víc prozkoumá mýty, urban-legends, kosmické či božské entity a svůj fikční svět celkově. Tenhle seriál zkrátka potvrzuje, že Sandman je příliš komplexní a nezfilmovatelná umělecká látka. Ve formě kresleného animáku by šlo o prvotřídní a mnohonásobně kvalitnější záležitost. ()
Důstojná adaptace, která ctí příběh i ducha předlohy (hodně by mě zajímalo, nad čím se pohoršují samozvaní fandové na svoji dobu velmi progresivního komiksu). Výhradu mám asi jen jednu, ale je (pro mě) poměrně zásadní: i navzdory pár zajímavým nápadům (Lucifer!) je to výtvarně a filmově takové...zaměnitelné. Neříkám nepěkné nebo vysloveně špatné, ale prostě...meh. Líbil by se mi výraznější rukopis a osobitější vize. Ale to je dneska v komerční filmové a televizní tvorbě tak obecně spíš nedostatkové zboží. Jinak ovšem výborné. A (tohle možná bude znít jako kritika, ale není) to, že Sturridge Morphea hraje, jako by po většinu času trpěl současně žaludeční nevolností a melodramatickou zácpou, je beze srandy asi nejlepší možné pojetí téhle role. Nevím, nakolik záměrný či nezáměrný, ale je to přesně ten vibe! (A podotýkám, že to říkám se vší láskou, jako Morpheův dlouholetý fanoušek.) ()
Ja fakt nevim, jak tohle hodnotit, predlohu jsem nikdy necet, i kdyz nejaky povedomi o ni mam, asi jako kazdej, takze srovnavat nemuzu. Nejvic me asi napada slovo nevyvazeny, nektery dily na sebe navazujou vic, nektery prakticky vubec, v nekterejch se jen mluvi, zatimco nektery jsou docela akcni, nektery pripominaj spis fantasy plny spousty trikovejch zaberu a jiny spis konverzacku z jednoho mista. Atmosfera se tomu sice uprit neda, triky jsou v pohode, i kdyz nic, co by cloveka ohromilo, nektery pribehy jsou fakt super, zajimavy, napinavy, ale obcas je to trochu o nicem. Co se tyce hercu, tak se podarilo slusny obsazeni, nejzajimavejsi je asi Holbrook, kterej si tyhle frajery bude moct za chvili patentovat. Nevim, jak v predloze, ale trochu to tvurci prehanej s tim, ze tam, kde clovek ceka chlapa, je zenska a naopak a nektery ty LGBT sceny by si taky mohli odpustit. No a pak tu je Sturridge, kterej je v roli skvelej, skvele se sem hodi, ale proste jsem mel celou dobu pocit, ze sleduju mix Bernarda Blacka z Black Books a Zoolandera, kterej neustale haze svuj Magnum vyraz. Celkove se klidne na dalsi dily podivam, ale holt to neni takova udalost, jakou by si Sandman zaslouzil. Slabsi 4*. ()
Z první poloviny seriálového Sandmana jsem byl nadšený - jako absolutní milovník předlohy, která je imho tím nejlepší co kdy mezi komiksy vzniklo, jsem vítal i změny oproti knize, v seriálovém médiu fungují lépe a vedou k lepší dramatizaci. Ale v polovině, právě u mé nejoblíbenější povídky Tlukot jejích křídel, se to zlomilo a jsem z toho trochu smutný. Zpracování druhé knihy, Domečku pro panenky, už není zdaleka tak silné jako předloha, změny vůči ní jsou poněkud bizarní a zbytečné, a je také nepěkně vyměklá oproti brutalitě duševní i fyzické jaká se odehrává na stránkách. A samozřejmě, musím si zanadávat na obsazení - Tom Sturridge jako Sandman je perfektní, většina ostatních postav také velmi sedí, i ty které mají oproti předloze změněnou rasu, sexualitu či pohlaví... ale ta Smrt. Ta Smrt, ta mě prostě bolí. V knihách dokonalá rozpustilá holka, drobná gotička provázející smrtelníky na jejich poslední cestě a nabízející útěchu i filosofický nadhled, dívka do které se nejde nezamilovat... a tady je z najednou stará osvalená ženská postrádající veškeré kouzlo své původní osobnosti. Že je navíc černoškou je už jen další nepříjemný detail. 8/10 ()
Bohužel, občas nudné. Za to hvězda dolů. Za znásilnění postavy Johna Constantina dostává ode mě Gaiman palec dolů. Tvůrci pak hvězdičku za další prznění, že z něj udělali ženu. Jako proč? Tohle se mi prostě nelíbí a nikdy líbit nebude. Nejméně výrazný Lucifer vůbec. A celý je to tak prolezlý gayema, že to vypadá, jako by už snad být hetero už ani nebylo v pořádku. Moc duhově přepálený, to už je pomalu sexismus a netolerance naopak. Pak přijde kyvadlová kvalita obsahu a z něčeho, co mohlo být fajn jsou stěží tři hvězdičky. ()
Galerie (234)
Zajímavosti (10)
- Mimo toho, že v komiksovém světě patři Sandman (Tom Sturridge) do DC univerza, patří do tohoto univerza i seriálový Lucifer ztvárněný Tomem Ellisem, zde ho však hraje Gwendoline Christie. (Viktor.Ma)
- Úvodní sekvenci pro seriál vytvořil Dave McKean, který má na svědomí obálky komiksových dílů. (spacemaster)
- Sandman v pekle má oblek z podzimní kolekce roku 2011, který vytvořil britský návrhář Gareth Pugh. Jeho práce je popisovaná jako performativní umění a kostýmy z jeho dílny využila např. Lady Gaga, Kylie Minogue či Beyoncé. (TroiMae)
Reklama