poster

Formule 1

  • český

    Formule jedna

  • Itálie

    Formula 1, febbre della velocitá

  • Itálie

    Formula uno, febbre della velocitá

    (Itálie)
  • slovenský

    Formula 1

  • anglický

    Speed Fever

Dokumentární / Sportovní

Itálie, 1978, 95 min

Režie:

Ottavio Fabbri

Komentáře uživatelů k filmu (32)

  • LiVentura
    ****

    Jj, kdo chce kam.. dobře udělané!(31.5.2013)

  • Chrustyn
    ****

    Vynikající, silný a v mnoha ohledech až depresivní dokument o Formuli 1, který se zaměřuje, jak na krásu rychlosti automobilových závodů, tak i na smrtelné nehody a nebezpečí s těmito závody spojené. Dokument nezavírá oči před ničím.(19.11.2013)

  • anderson
    ****

    ČESKOSLOVENSKÁ KINOPREMIÉRA: ÚPF = 1980 - réžia českého znenia = - strhujúci dokument z prostredia závodov, na priamy prenos ktorých by som sa v televízii dobrovoľne nikdy nedíval. (8.8.2009)(8.8.2009)

  • WoWoW
    ****

    Nestává se mi často, že by mě dokázal dokument dojmout, ale Formuli 1 se to povedlo. Naprosto skvěle vystavěný dokument o tom, že automobilové závody jsou nejen atraktivní podívaná a pro piloty královsky zaplacená práce, ale že je to hlavně (respetive v sedmdesátých letech bylo) velice riskantní povolání. Autentické zaběry smrtelných nehod, ze kterých až chodí mráz po zádech, jsou pak navíc dokreslené naprosto geniální hudbou.(7.9.2011)

  • MrPierc
    *****

    Pohled do duše závodníka, který denně riskuje svůj život. Jen chvilka ho dělí od smrti a jedno zaváhání nezabije pouze jeho, ale může zabít i diváky v hledišti. Záběry smrtelných nehod a lidská těla lítající vzduchem jako hadroví panáčci. Ohořelé zbytky závodníka bezmocně hasí záchranáři. Pocit nadřazenosti a božského pocitu při každém vítězství. Legendy automobilových závodů z celého světa ukazují svoje povolání v pozitivním světle, ale daň za chybu je příliš vysoká. Byl jsem zděšen, co si dovolili dát za smrtelné záběry do televizního dokumentu. Nepříjemná podívaná, ale plná adrenalinu a odhodlání !(8.5.2011)

  • sskrblik
    *

    Nechápu k čemu formule jsou? Normální člověk si v nich nezajezdí, stojí neskutečné peníze a koukat jak tupě jezdí 100 kol na nějaké trati? Tak to fakt nemusím! Pro mě bezduchá a nudná podívaná. Naprosto o ničem.(7.1.2010)

  • Arbogast
    *****

    Pán Boh zaplať za médium zvané internet, vďaka ktorému som si po mnohých rokoch mohol znova pozrieť tento unikátny dokument a dokonca ešte v tom starom dobrom českom dabingu. Už som ani nedúfal, že tento film ešte niekedy uvidím. Pamätám si ho z detstva, kedy som F1 doslova "žral". Pieseň bratov De Angelisovcov "I Don't Mind About Tomorrow" mi vtedy ešte dlho znela v ušiach. Je to obrovská nostalgia sa znova vrátiť do časov, keď na okruhoch kraľovali také legendy ako Lauda, Reutemann, Andretti, Peterson či Hunt. Nehody Williamsona, Rindta či Prycea sú veľkou škvrnou v histórii F1. Vo filme sa nachádzajú aj bližšie nekomentované zábery zo závodu Indy 500 z roku 1973 s hrozivou haváriou Salta Walthera pri štarte závodu (pri nej utrpel ťažké popáleniny, ale našťastie prežil, zranenia vtedy utrpelo aj niekoľko divákov) a nemenej brutálnou haváriou, pri ktorej utrpel ťažké zranenia Swede Savage (neskôr v nemocnici zraneniam podľahol) a mechanik Armando Teran, ktorého v zmätku po havárii zrazilo a usmrtilo požiarne vozidlo.(17.2.2012)

  • vitekpe
    ****

    Vybornej dokument ze zivota opravdovych zavodu 70. let...videl jsem s rodicema v kine na Orechovce. Pamatuju si ten zazitek dodnes. Skoda jen, ze ta formule dneska (a autosport obecne) uz neni co byvala. Bezpecnost a penize zabily spolecnou rukou to kouzlo...P.S.: Doporucuju vsem priznivcum motorismu.(26.5.2013)

  • sator
    *****

    V době kdy ČT nedávala o F1 skoro žádné informace, až později se objevili záznamy kolem 23:00 v noci (to byly boje s rodiči)..se v kinech objevil tenhle snímek-to bylo něco.Od té doby uplynulo mnoho let, dneska už mě F1 nic neříkají a profi sport jakbysmet, přesto budu hodnotit očima tehdy 14letého kluka...(9.2.2011)

  • Andy.
    *****

    Bohužel nejsem přímý pamětník tehdejších dob, sugestivní komentář pana Pecháčka mě tam však velice rychle a věrně dostal. Perfektní dokument z časů, kdy chlapi byli opravdu chlapi. Řídit tehdejší monstra chtělo asi opravdu velký koule, obávám se, že třeba takový Vettel by na to asi neměl :-). Kdysi jsem někde četl rozhovor se Schumim, říkal v něm, že jednou na nějaké exhibiční projížďce pilotoval Ferrari 126C3 z roku 1983 a že měl nohy až před předními koly a nikdy by s takovým autem nezávodil! A to je prosím pilot, který začal jezdit v roce 1991 a jeden z posledních, kdo při závodech bohužel zažil i smrt... Jo to byly časy... PS: Necenzurovaný záznam nehody Toma Pryceho při velké ceně Jižní Afriky v roce 1978 je opravdu pro silné povahy... Brr...(3.1.2012)

  • mikulem
    ****

    Dokument chvílemi tak brutálně realistický, že se na něj nekouká úplně příjemně. Silný zážitek z prostředí rychlých kol.(20.2.2010)

  • BerniX
    *****

    Po letech jsem opět shlédl tento klenot a musím říct, že ve mne zanechal víc, než několik posledních sezon F1 dohromady. I jsem brečel jak se Purley snažil zachránit Williamsona a ti diletanti kolem nepomohli a auta nezastavila.. Stejně tak Hailwood jak se snažil pomoci Regazzonimu. To byli skuteční hrdinové F1. Spousta zajímavých záběrů a nejen z F1. Například i z LeMans, Indy 500, Modrej plamen a mnoho dalších.(24.5.2009)

  • Ještěřák
    *****

    ROJTEMANE, PROČ SE NIKDY NESMĚJEŠ? - NEMÁM NA TO ČAS. STAČÍ VTEŘINA A JSEM MRTVÝ. _____ Na rozdíl od některých zde komentujících nepovažuji tehdejší piloty za až takové mučedníky (vybrali si, co si vybrali...), vedle nichž se současné máničky vyjímají asi jako Trabant vedle Ferrari, ačkoliv je objektivní pravdou, že sedmdesátkové pretěky byly mnohem více přirozené, dynamické a živelné (přestože je přímo zde Stirling Moss znevažuje pro změnu vzhledem k "jeho" časům - typické). Na druhou stranu je pravděpodobné, že zajíce typu Algersuari (kterého jsem snad ještě neviděl dojet do cíle) nebo Sutil (kolegům na trati je nebezpečnější než svého času tři Gillesové Villeneuveové) by pečlivě sbírali po kouskách zhruba ve druhé zatáčce: dnes ty monoposty řídí machři, ale vedle nich i děti. A propo, fatální nehody Pryceho nebo Williamsona byly neuvěřitelně hloupé, zbytečné, smolné, a v kombinaci s bubny, které tam ti Taliáni mrskli, na hranici mé osobní únosnosti. Nemluvě o tom - a to už v záběrech neuvidíte - že se popálenou mrtvolu do konce nepřerušeného (!!!) závodu neobtěžovali ani uklidit. Dneska přitom vyjíždí na trať Safety Car i když na ní leží byť jen blbej připínáček.(6.10.2009)

  • Čtec
    *****

    V době, kdy se u nás závody formule 1 nejenže nevysílaly, ale jakýchkoliv zpráv z první ruky o ef-jedničkách bylo žalostně málo, byl tenhle film úplné zjevení. Fundovaný, profesionální, nezkreslený, ostatně koho jiného byste si vybrali za průvodce formulí 1 sedmdesátých let, než Nikiho Laudu? A z těch havárií mne mrazilo ještě hodně dlouho...(15.10.2011)

  • maty39
    *****

    "Pane Reutemanne, proč se nikdy nesmějete? - Nemám na to čas. Stačí malý omyl a jsem mrtvý." Myslím, že kdyby se někdo pokusil posadit dnešní závodníky F1 do těch rakví na kolech let minulých, tak by utekli s brekem k mamince. Tenkrát se v plamenech rodily legendy.(8.5.2009)

  • Johny M.
    *****

    Jó, to bývaly Závody s velkým "Z"!(11.10.2008)

  • Rodin
    *****

    Mohutný zážitek z filmové projekce v 78. roce, na který se nezapomíná. Kdeže loňské sněhy jsou, tehdy se ve F1 ještě OPRAVDU ZÁVODILO, žádná pitomá technicko taktická omezení průběhu závodu neexistovala a formule posouvala i rozvoj automobilového průmyslu mílovými kroky vpřed. Zařazení i jiných typů závodů do tohoto dramatického dokumentu bylo velmi přínosné a myslím, že dnešní dokumentaristi by se mohli z tohoto kousku opravdu hodně poučit.(12.5.2010)

  • Robbi
    *****

    Pro fanoušky historie F1 něco jako povinná četba.(27.10.2009)

  • mazzarek
    *****

    Takhle vypadaly právé závody. Staré dobré formule. Žádné omezení. Jedna byla taková a druhá byla maková. Pořádný řev motoru, zatáčky ve smyku a hlavně jezdecké umění, kde i ta sebemenší chybička mohla stát jezdce život a že jich zahynulo dost. Škoda, že se nebralo více ohledu na bezpečnost jezdců. Co se týče nehody R. Williamsona 1973, tak to byla vražda v přímém přenosu a to co udělali s mrtvoulou bylo nechutný a nelidský. Svou část viny nesou pořadatelé, ale zejména jezdci, kteří nezastavili aby pomohli D. Purleymu. Výmluvy jezdců po závodě byly trapné. Věděli co se děje. Pokud jezdec běží k hořící formuli a chce jí převrátit, hasí jí atd, tak asi něco není v pořádku.Obzvlášť jezdci by si v těchto případech měli pomáhat. Odpověď N. Laudy po závodě na otázku proč nezastavil "jsem placený za závodění a ne za parkování na trati". Ironie osudu na sebe nenechala dlouho čekat a Lauda v 1976 měl podobný problém, jen měl štěstí, že po té vznikla hromadná nehoda a formule zablokovali trať. Ostatní jezdci ho z formule vytáhli a zachránili život. Od první sezóny co Lauda působil v F1 mi připadal jako těžkej frajírek, takže mi nějak 2x nesednul, i když jezdit uměl. V roce 1970 na okruhu Zandvoort (jako R. Williamson) zahynul v plamenech (možná už byl mrtvý po těžkém nárazu) Piers Courage. Závod nebyl přerušen a po uhašení jeho tělo zaházeli pískem a vyhrabali po skončení závodu.(11.3.2011)

  • PAVLIS
    ***

    Jakýsi náhled do tehdejšího světa Formule 1, zaměřující se hlavně na jeho nebezpečnost a z toho plynoucí otázky po motivacích jezdců. Hledání odpovědí je dle mého dost vlažné, se spoustou odboček a běžného laika asi moc bavit nebude. Spíš se naopak po několika záběrech smrtelných nehod utvrdí, že jsou jezdci magoři a všechny závody by se měly zakázat. No a pro nás fanoušky motorsportu je stejně jakékoliv kladení otázek po smyslu toho všeho úplně zbytečné a dokument pak nemá čím překvapit. Jediné, co ho dnes dělá pro fanoušky relativně cenným, je paradoxně jeho stáří. Možnost srovnat, jak se Formule 1 za pomalu 40 let ohromně posunula dopředu. V čem v pozitivním a v čem v negativním slova smyslu, to ať si každý odpoví sám. Minimálně v otázce bezpečnosti je ale, myslím, odpověď jednoznačná, vzhledem k tomu, že je to již 20 let, kdy došlo naposledy při závodech k úmrtí pilota.(19.5.2014)

<< předchozí 1 2
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace