Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Dozvědět se pravdu znamená navždy ztratit iluze. Mladá novinářka Marta najde na Nový rok v předzahrádce hlavu svého bratra, zabalenou v igelitové tašce. Strašlivý nález ji vtáhne do příběhu, ve kterém se mocní představitelé státu neštítí žádného zločinu, jen aby si upevnili pozici neomezených vládců. První rok mladé slovenské republiky je důvodem oslavy pro řadu lidí – například krále podsvětí Efendiho nebo pro Prezidenta. Jen Předseda nemá důvod se radovat. Kdysi pomohl do funkce Prezidentovi, jenže ten teď odmítne jmenovat ministrem Předsedova syna. Jak tedy hlavu státu přinutit, aby poslouchala? O několik měsíců později Prezidentova syna za bílého dne zmlátí organizovaná skupina útočníků a odvleče jej do zahraničí… Slovenský film režisérky Mariany Čengel-Solčanské je politickým thrillerem, natočeným podle skutečných událostí, jež v polovině 90. let otřásly republikou a jež mají dodnes neblahý vliv na slovenskou společnost i tamní politickou scénu. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (263)

Master19 

všechny recenze uživatele

Nejsem úplný mimoň, který by se nezajímal o dění v okolních zemích, ale takový přehled, abych se dokázal orientovat v tomhle filmu tedy nemám. První polovina je tedy prakticky nesledovatelná, pak mi došlo, že bude lepší to brát jen jako politický thriller a bylo to lepší. Řemeslně dobře odvedené, herecky ovšem slabé a dějově zajímavé opravdu jen lokálně. ()

T2 

všechny recenze uživatele

Rozpočet $-miliónovTržby Celosvetovo $1,411,949▐ do kelu toto sú teda filmy čo majú úspech v kinách? rozpačitá réžia v nesúrodom deji ako hrom, k tomu to príde výzorom a hereckým prejavom ako lacná televízna produkcia, téma na film priam skvostná ale chcelo by to zručnejšieho režiséra a ráznejšie spracovanie ako mal napríklad tipovo podobný Kandidát /videl v kine: 40%/ ()

Reklama

Radek99 

všechny recenze uživatele

Téma skvělé, zpracování průměrné...průměrná režie i scénář, mizanscéna jakžtakž, i když si to devadesátkové bratislavské retro dovedu představit ještě mnohem autentičtější, silně problematický je ovšem casting - vůbec nechápu, jak postavu Vladimíra Mečiara může dostat Maroš Kramár, který (mimo to, že prakticky vůbec neumí hrát a zvládne maximálně part krále v nějaké pohádce) není s Mečiarem ani trochu typově podobný (v jeho roli bych si dovedl představit kupříkladu Andreje Hryce), dokonce do své role nezahrnul nic s typicky mečiarovské dikce, ani verbálního či neverbálního projevu...postava Ivana Lexy má alespoň ty jeho autentické brýle...rozhodně nejsilněji působí herecký projev Milana Mikulčíka v postavě sveřepého kriminalisty... ()

vyfuk 

všechny recenze uživatele

Únos začal velmi slibně. Je téměř bez pochyb na koho odkazuje, ale vlastně nejmenuje, nechává v sobě určité tajemství a taje, které prostě musíte časem objevit sami. Celé to funguje na skvělém principu, který dost dobře funguje. Ale poté už to není tolik o hnusných praktikách na vládní půdě jako spíš praktikách na půdě mezi lidmi obecně. To už se mi lehce vymykalo z mého vkusu. I tak má film co nabídnout. Ve velkém měřítku. Slováci si očividně uvědomují vlastní chyby. A nebojí se o nich dělat filmy, i když jsou rány ještě čerstvé. To by se v Česku stalo spíše náhodou. Důležitý film a důležité téma. Ne, že ne. ()

Radko 

všechny recenze uživatele

Celé na piču. Že príliš vulgárne píšem? Ale kdeže. Len držím dialógovú líniu zmäteného filmu. Nezasvätení dobového kontextu nechápu. Tí ostatní: no ako kto. Ja za seba len toľko: ak sa v príbehu, snažiacom sa beletrizujúcim spôsobom spracovať skutočnú udalosť zjavia mená ako Efendi, Predseda, Prezident či Chalanisko, takmer s istotou môžem predpovedať, že to budé ozaj biedna záležitosť. Pretože scénaristická chudoba a nulová fantázia sa prejavila už v názvosloví postáv. Ako teda môže nasledovať výživný dej? No nemôže. Chápem však tých, čo hodnotili vysoko najmä kvôli politickému kontextu, v tom zmysle, akí grázli Slovensku vládli. Pre mňa to však na vyššie hodnotenie nie je ani náhodou. ()

Galerie (20)

Zajímavosti (19)

  • Tvorcovia Únosu majú prvenstvo v tom, že veľkú a pritom stále živú politickú kauzu ešte žiadni filmári pred nimi do kín nepriniesli. Pustili sa do nej napriek tomu, že právnici ich vyzývali k opatrnosti. „Nakrútiť Únos bolo peklo, nemal som veľa spriaznených duší,“ hovorí producent Milan Stráňava. „Až som začal pochybovať, či má oň niekto záujem. Audiovizuálny fond bol dlho jediný, kto k Únosu pristupoval ako k filmu a nezaoberal sa ním ideologicky. Ostatní partneri sa pripojili až neskôr a aj to veľmi opatrne.“ (Raccoon.city)
  • Róbert Remiáš (David Hartl) podľa oficiálnych informácii havaroval v Bratislave na križovatke Karloveskej a Botanickej ulici po zlyhaní súčiastky plynového prívodu. Na kraji ulice je možné nájsť kríž ako spomienku na túto udalosť s ironickým popisom "tu sa stal skutok, ktorý sa (ne)stal", odkazujúcim na Mečiarove vyjadrenie sa verejnosti. Úder kyticou počas príhovoru, aký Vladimírovi Mečiarovi adresovala matka Róberta Remiáša (Ingrid Timková), sa stal i v skutočnosti. (Jumar)
  • Film je inšpirovaný skutočnými udalosťami, ktoré sa odohrali v deväťdesiatych rokoch minulého storočia na území novo vzniknutej Slovenskej republiky. Vtedy šlo o jednu z najväčších politických káuz, do ktorej boli zapletení najvyšší štátni predstavitelia. Nad kauzou dodnes visí otáznik v zmysle udelených tzv. Mečiarových amnestií. Proces výroby filmu výrazne dopomohol k ich riešeniam. Tie nadobudli výsledok 5. apríla, kedy Národná rada Slovenskej republiky prijala uznesenie o zrušení amnestií a 31. mája osem z desiatich ústavných sudcov rozhodlo, že parlament zrušením neporušil Ústavu. (giaruj)

Reklama

Reklama