Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Dozvědět se pravdu znamená navždy ztratit iluze. Mladá novinářka Marta najde na Nový rok v předzahrádce hlavu svého bratra, zabalenou v igelitové tašce. Strašlivý nález ji vtáhne do příběhu, ve kterém se mocní představitelé státu neštítí žádného zločinu, jen aby si upevnili pozici neomezených vládců. První rok mladé slovenské republiky je důvodem oslavy pro řadu lidí – například krále podsvětí Efendiho nebo pro Prezidenta. Jen Předseda nemá důvod se radovat. Kdysi pomohl do funkce Prezidentovi, jenže ten teď odmítne jmenovat ministrem Předsedova syna. Jak tedy hlavu státu přinutit, aby poslouchala? O několik měsíců později Prezidentova syna za bílého dne zmlátí organizovaná skupina útočníků a odvleče jej do zahraničí… Slovenský film režisérky Mariany Čengel-Solčanské je politickým thrillerem, natočeným podle skutečných událostí, jež v polovině 90. let otřásly republikou a jež mají dodnes neblahý vliv na slovenskou společnost i tamní politickou scénu. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (263)

Cappuccino 

všechny recenze uživatele

Uvažujem, či by som filmu tú tretiu hviezdu vôbec dal, keby som nemal poňatia o pozadí kauzy. Únos ako keby príliš nepočítal s tým, že ho bude pozerať niekto mimo Slovenska, čo môže svedčiť o jeho nízkych ambíciách, alebo teda nenáležitému spracovaniu. Snímka sa častokrát snaží tváriť príliš vážne na to aká je vo svojej podstate jednoduchá. Ale aby som iba nekritizoval, určite na filme oceňujem herecké výkony Milana Mikulčíka a Rebeky Polákovej a taktiež palec hore dávam za miestami veľmi slušnú atmosféru.. P.S. tie prehovory na kameru od Ingrid Timkovej boli hrôza. Snaha o dojatie či autentické vyjadrenia Robovej matky nepôsobili teda absolútne dôveryhodne. ()

Mishqo 

všechny recenze uživatele

60-70% ... Keby tento film nerozprával o jednej z najtemnejších etáp samostatného Slovenska, tak by zapadol prachom zabudnutia veľmi, veľmi rýchlo. Sám o sebe bol film len priemerný, s hrozným zvukom - niekedy som ani nerozumel, čo postavy rozprávajú. Aj keď pár scén bolo nadpriemerných a nenechali ma chladným. Je však neuveriteľne pozitívne, že vzniklo niečo, čo by bolo ešte pred pár rokmi nepredstaviteľné. ()

Reklama

Lokutus 

všechny recenze uživatele

Po vizuální stránce špička, ze který by se většina českejch neumětelů měla hodně co učit... solidní hudba (jen ta inspirace Interstellarem je místy až příliš zjevná), ale jinak? Dost zmatená koláž, v níž běhá snad 20 postav, jejichž vztahy nejsou nikterak definovaný a výsledkem je tak spíš překombinovanej maglajs, ze kterýho jde hlava kolem, byť se na něj celkem obstojně kouká... ()

tron 

všechny recenze uživatele

„Priveľa demokracie môže byť na škodu.“ – „Pre koho konkrétne?“ Najväčší humus je, že toto svinstvo bolo v 90. rokoch len špičkou ľadovca. Niektoré slávne tváre sú tu skôr navyše a paradoxne najlepší sú menej známi herci. Ale zas aj Ady Hajdu bol fajn, aj Tomáš Hanák bol fajn. Juraj Hrčka a Ján Greššo neboli správne typovo obsadení, brali to príliš... divadelne? Dano Heriban OK, nadávky šťavnaté, chalan, ale človek ti proste moc drastického mafiána (vytvoreného štátom v rámci neuveriteľnej filozofie, že náš mafián je lepší, ako balkánsky) neveril, hoci si sa snažil byť patrične nepredvídateľne diabolský, o to pokoj. Bizarné je, že niektorým hercom nie je rozumieť (Milan Ondrík, Rebeka Poláková), no iným je, čiže nejde o technický problém počas nakrúcania, ale dotyční herci proste nevedia rozprávať. Čo je u herca skutočne wtf. Pritom Ondrík je ako Ivan Lexa fakt dobrý, ale skrátka mu nie je rozumieť ani hov*o a ak to bol nebodaj nejaký skrytý umelecký zámer, tak potom by som bol rád, ak by ma slovenskí tvorcovia v budúcnosti podobných umeleckých zámerov ušetrili. Ďakujem. Najlepší bol Milan Mikulčík ako policajt. Retro atmosféra si myslím, že mohla byť vyobrazená (po vizuálnej stránke) presvedčivejšie, takto mi to moc deväťdesiatkovo, až na pár detailov, nepripadalo. Občas som sa strácal v deji, zvratoch a postavách a vyložene strhnúť ma to strhlo len asi v jednej scéne (zato kľúčovej – výbuch). ()

Marze 

všechny recenze uživatele

Ponurá detektivka z dob, kdy do boje o moc zatáhla politická reprezentace tajné služby, státní správu i zločinecké podsvětí. Vychází se ze skutečného, nikdy nedořešeného případu, ale aby obešel riziko, že bude nařčen z jednostranné interpretace, vynechá konkrétní jména a připíše ženskou hrdinku. Samozřejmě tu nejobehranější, statečnou mladou novinářku, která nejprve hledá vraha svého bratra a posléze oživí hříchy vlastního dospívání mezi kolotoči. Propojení její postavy s politickou aférou je značně kostrbaté a zejména v melodramatickém závěru – či přesněji v jednom z mnoha konců – ubírá filmu dosud nastřádané body. Ale to u nás také dobře známe: slabá dramaturgie podléhající úsloví „proč to dělat jednoduše, když to jde složitě“. Realizačně se Únos dá přijmout i na velkém plátně, třebaže typem vyprávění má blíže k televizi a titulní akci vlastně odbude. Co se týče mafiánských praktik od vražd po mučení psa i hrdinky, tuzemská Expozitura, ba i brutální italská Gomora představují vedle slovenského příběhu neškodný bylinkový odvar. Svébytně slovenský je náboženský motiv a vůbec sklon k symbolice velkých gest ve finále, naopak světácké vzory se najdou v protivném hudebním podkresu i v pohádkově krystalickém zlu, které se buďto okázale prohýbá pod náklady zlatých řetězů, nebo rafinovaněji trousí úvahy typu „příliš mnoho svobody může být na škodu“. Slušné obrázky, přepjatá osudovost a jako jediná divácká emoce neodbytný dojem z přehlídky babralů na obou stranách barikády, to je Únos v kostce. Kdyby se nedržel odkazů k reálným událostem, řeklo by se prostě krimithriller. Ale lze chápat, že Bratislava v něm má svou obdobu Gangstera Ka. ()

Galerie (20)

Zajímavosti (19)

  • Róbert Remiáš (David Hartl) podľa oficiálnych informácii havaroval v Bratislave na križovatke Karloveskej a Botanickej ulici po zlyhaní súčiastky plynového prívodu. Na kraji ulice je možné nájsť kríž ako spomienku na túto udalosť s ironickým popisom "tu sa stal skutok, ktorý sa (ne)stal", odkazujúcim na Mečiarove vyjadrenie sa verejnosti. Úder kyticou počas príhovoru, aký Vladimírovi Mečiarovi adresovala matka Róberta Remiáša (Ingrid Timková), sa stal i v skutočnosti. (Jumar)
  • Hoci sa dej filmu sa odohráva v rozpätí rokoch 1993 - 1995, je možné si na stole všimnúť iMac "Akvárium" monitor vyrábaný od roku 1998. (FocusForcePi)
  • Vo filme sa dá zachytiť hneď niekoľko dobových nezrovnalostí. Bratislavský hrad bol v dobách, kedy sa film odohráva hnedý, nie biely ako je tomu v súčasnosti. Na automobiloch môžeme pri únose vidieť na prednom skle nálepky z emisnej a technickej kontroly, pričom sa v deväťdesiatych rokoch lepili tieto nálepky na ŠPZ. V jednej scéne sa tento nedostatok snažili zakryť čiernou páskou. Policajné vozidlá mali vtedy  modré osvetlenie výstražných majákov. Vo filme sa objavujú vozidlá s červeno-modrými, ktoré boli zavedené neskôr. V scéne, kde je hlavná hrdinka Marta (Rebeka Poláková) na policajnom riaditeľstve, je v pozadí vidieť prechádzajúcu električku, ktorá bola zavedená do prevádzky v našom hlavnom meste až v roku 2015. Na bankovkách hodnoty 5000,- Sk bol pridaný ochranný irizujúci povlak až v roku 1999. Nitrianske pivo Corgoň malo v tých rokoch iný druh etikety. (Lukoh)

Reklama

Reklama