Režie:
Spike JonzeScénář:
Charlie KaufmanKamera:
Lance AcordHudba:
Carter BurwellHrají:
John Cusack, Cameron Diaz, Ned Bellamy, Mary Kay Place, Catherine Keener, Orson Bean, John Malkovich, Kevin Carroll, W. Earl Brown, Charlie Sheen (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Loutkář Craig (John Cusack) nemůže zavadit o pořádný job, a tak předvádí svá loutková představení plná zklamání a zhrzených lásek přímo na newyorských ulicích. Jeho žena Lotte (Cameron Diaz) je zase posedlá zvířátky. Prodává domácí mazlíčky a také jich má spoustu doma , docela se jim daří otrávit život sousedům. Jejím favoritem je ale retardovaný šimpanz Elijah, kterému se Lotte pokouší vyřešit jeho psychologické problémy. Craig nemá prachy, a proto přijme místo účetního v podniku s bossem, jemuž je už 105 let a se senzační kočkou jménem Maxine (Catherine Keener). Zabouchne se do ní na první pohled, ale Maxine na něj kašle. Naštěstí jenom do té chvíle, než vedle Craigova stolu najdou společně vchod do "Johna Horatia Malkoviche". Přijdou na to, že z tohoto zvláštního objevu by mohla být docela slušná živnost. Vypečení podnikatelé začnou prodávat patnáctiminutové pobyty "v kůži Johna Malkoviche" za 200 dolarů a také sami vzrušující "cestování" vyzkoušejí. Surrealistická cestovka je na světě! (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (587)
Zvláštní. Mně to příjde, jako kdybych koukal na něco, co nevzniklo na naší zeměkouli. Celé je to totiž hrozně divné, neobvyklé a hlavně odehrávající se v kůži Johna Malkoviche. Příběh mi ze začátku nabízel takovou milou pozitivní nudu, která sice na žádný zázrak nevypadala, ale zase se nedá říct, že by byla natolik strašná, že bych u toho umíral. To co se dělo pak už prostě mlelo tak zvláštním mlejkem na maso, že jsem prostě seděl, koukal a absolutně nechápal. Jenom dobře, že je to uvolněno tím, že je to vlastně zčásti komedie plná zvláštních situací. John Malkovich se do filmu povedl na výbornou. Abych se přiznal, stejně jako ve filmu lidem, ani já si přesně nedokážu vybavit konkrétní roli, kterou on ztvárnil a já bych si jí zapamatoval, krom toho, že teda jméno mi je dosti známé. Což je asi tak všecko. Každopádně s tímto filmem si udělal nemalou reklamu a hlavně nádherně zkombinovanou realitu s fikcí tak zajímavým způsobem, že prostě nejde od tohoto filmu odejít jinak než se vztyčenou hlavou. Je to tak zvláštní. --- Nějaké otázky? - Proč je tady tak nízký strop? - Nižší strop, nižší nájem. ()
Originalita na ntou, která je však občas až moc překombinovaná, což ostatně platí o všech Kaufmanových snímcích, které jsem zhlédl, vyjma Věčného svitu. Ambiciózní, looserský loutkař žijící s puťkou, která miluje zvířata víc než by bylo zdravé a toužící po femme fatale, která ho chce jen využít. John Malkovich hrající sám sebe (skoro:-) a malé dvířka, vedoucí do jeho duše. Sekretářka s vysokoškolským diplomem za správnou výslovnost, která nikomu nerozumí, po ní toužící stopětiletý děda, který je naopak přesvědčený, že mu nikdo nerozumí, i když mluví výborně. Neuvěřitelné. No a scéna Malkovich v Malkovichovi? MUSÍ se vidět!!!! Jak takový film může dostat "jen" čtyři hvězdy? Netuším, někde holt byla chyba, ale kde, to vám nepovím... režie? Já? Každopádně zážitek. "Malkovich, malkovich malkovich..." "Malkovich?" -"MALKOVICH!" 80% ()
Neuvěřitelná úchylárna, na které je zábavné do puntíku všechno, počínaje vyděšeným Johnem Cusackem a konče ještě vyděšenějším Johnem Malkovichem. Cameron Diaz si to střihla jednou s přelivem a zase jí to sekne...nemám slov. Spousta delikatesních scén v čele s přehledem Malkovichů v restauraci a veškeré (zejména počáteční) debaty se šéfem firmy, nízký strop a vůbec VŠECHNO! Trochu méně stravitelné pro běžné filmové konzumenty, ale vnímavý divák si přijde na své... Já chci portál Cameron Diaz!!! ;o) ()
Bežní ľudia sú bábky, herci sú bábky, aj bábkari sú bábky. Pokiaľ majú pocit, že niečo ovládajú, všetko je v poriadku, ale akonáhle pred nimi odhalíte pravdu, spanikária. (Asi som ešte nevidel film, ktorý by mimo uťahovania si zo scenáristických poučiek a základných konceptov ako "boy meets girl" alebo "from zero to hero", okrajovo tematizoval a ironizoval možnosti vlastnej interpretácie, so všetkými "nad-" a "dez-". Ako to ten Kaufman dokáže?) Kto by nechcel byť Johnom Malkovichom? 100% ()
Decká majú Harryho Pottera a nástupište 9 3/4, my zase "V koži Johna Malkovicha" a podlažie 7 1/2 (niekto možno 8 1/2 alebo 9 1/2 týždňa, ja teda nie). A užívame si to ako tie decká. "V koži" je veľkolepé podobenstvo o nekonečnej zložitosti ľudskej identity (zďaleka nielen sexuálnej), resp. entity, niečo na spôsob "šampón a kondicionér v jednom". Vystačí si šampón bez kondicionéra? Iste, ale ten kondicionér dodáva hebkosť. Len treba o tom vedieť. Ešte v žiadnom filme nebola problematika (krízy) identity podaná tak roztomilo infantilne (chvíľami mi celá tá prepiata estetika frašky naozaj pripomínala niektoré epizódy zo South Parku a "romantické" scény z komediálneho hororu Chuckyho nevesta). Toto je "Alica za zrkadlom" pre dospelých. Zvyčajne sa vyhýbam plytvaniu slovom "geniálny", no tentoraz nie je najmenší dôvod zvažovať opodstatnenosť jeho použitia. PS: Tých 15 minút bola narážka na warholovských "15 minút slávy"? Cesty šoubiznisu sú (zrejme rovnako ako cesty božie) nevyspytateľné... A prečo návštevník portálu skončí po extáze na výpadovke do New Jersey? ()
Galerie (33)
Zajímavosti (31)
- Charlie Kaufman napsal scénář už v roce 1994 a i přestože se zdálo, že je o něj zájem, všechna studia projekt odmítla. Teprve Francis Ford Coppola přeposlal text svému zeti, Spikeovi Jonzemu, který si ho přečetl v roce 1996 a souhlasil s tím, že film natočí následující rok. (Devadesát Dva)
- Ke konci filmu se na okamžik objevil i režisér David Fincher. (Karlos80)
- Režisér filmu Spike Jonze priznal, že počas propagovania scenáru v Hollywoode mu jeden z producentov navrhol prepísať názov filmu na Being Tom Cruise (V koži Toma Cruisa). (HelenOfTroy)
Reklama