poster

Pension pro svobodné pány

Komedie

Československo, 1967, 90 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • balba
    ****

    Vynikající herecké výkony Josefa Abrháma a Ivy Janžurové.(22.12.2006)

  • claudel
    **

    Nesmírně chodím do divadla, zajímám se o divadelní hry, dramatiky, divadelních výkonů si někdy vážím a cením více než těch filmových. Ale mívám někdy problém s tím, když je nějaká divadelní hra převedena do filmové podoby. Zažil jsem už několikerá zklamání. V tomhle případě jsem neviděl původní hru, ale troufám si tvrdit, že by mé hodnocení bylo příznivější. FIlm mě vůbec nechytnul, nudil jsem se, díval se na něj na několikrát. A snad poprvé se mi absolutně nelíbil výkon Josefa Abrháma, byl mi až protivný.(1.4.2014)

  • Gemini
    ***

    Především díky dobovému zasazení a kostýmům nezaměnitelná přehlídka vynikajících hereckých výkonů - bohužel vtěsnaná do nesmyslné frašky, která přes svoji krátkou stopáž ne a ne skončit. Namísto toho přijde ještě jeden nebo dva dějové zvraty, a o úplném konci se mi ani nechce mluvit, protože bych se musel zase naštvat, že už si ze mě někdo opravdu dělá... Tohle prostě není pro záležitost pro mě. 70%, a klidně si to považujte za svatokrádež.(4.6.2012)

  • sportovec
    *****

    S jistou nadsázkou se dá říci, že tímto dílem tehdy složila česká kinematografie hraného filmu další zkoušku své umělecké dospělosti a i světovosti. Jsou-li ve skvěle vypointovaném díle nějaké slabiny - platí to spíše pro druhou polovinu PENSIONu - nejsou dány zvoleným Krejčíkovým přístupem, ale zcela zjevně anglickou dramatickou předlohou. Precízní výprava, vzorné vystřižení londýnské ulice v Praze-Liboci, jak svěřila Iva Janžurové všetečnému mikrofonu bonusů, až minuciózní práce nad každou pointou, to jsou jen dílčí drahokamy velkopé mozaiky krejčíkovského konceptu. Fanouškové tohoto poloinscenačního typu filmu nemohou nebýt nenadšeni skvělými kreacemi všech herců ve velkých i malých rolích bez rozdílu Ferbasovou (opakovaně tu potvrdila svou hereckou třídu jdoucí vysoko nad figurkaření jejích filmů z třicátých a čtyřicátých let) počínaje a Janžurovou konče; za zmínku stojí i mihnutí se mladé, přesličné Nadi Urbánkové. Je otázkou, jak by svou úlohu zvládl a jaké pojetí by dostal přiřčeno Vladimír Pucholt; jisté je, že Hrzán svou suverenitou vdechl přidělené flamendrovské roli svébytný rozměr velkého herce už tehdy. Utěšená podívaná na zdařilé dílo rychle dozrávajícího nezaměnitelného režiséra se poprávu řadí k nejvýraznějším dílům své doby české (československé) filmové vlny - jak se dnes říká - zlatých let šedesátých v jejich počínající vrcholné fázi.(5.5.2008)

  • Sandiego
    ***

    Abrhám a Janžurová hrajou jako o žiovt, ale předloha bohužel příliš mnoho vděčných a originálních situací nenabízí. A na filmovém plátně toto vyniká dvojnásob.(5.11.2009)

  • - Režisér Jiří Krejčík před natáčením celý film nazkoušel v jedné zatuchlé a uzavřené hospodě v Šárce. (tulen12345)

  • - S Jiřím Hrzánem si Iva Janžurová zahrála ve stejnémroce také ve filmu Svatba jako řemen (1967), který režíroval taky Jiří Krejčík. Za obě filmy Iva dostala cenu Trilobita. (tulen12345)

  • - Režisér Krejčík trval na tom, aby se dodržoval text - nedovoloval hercům jakkoliv improvizovat. (Elisebah)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace