VOD (5)
Obsahy(2)
Phil Lord a Chris Miller, tvůrci hitů Lego příběh a 21 Jump Street spojili svůj um a talent, aby divákům představili dosud nepoznaný svět Spider-Mana v přelomovém a unikátním vizuálním stylu. Spider-Man: Paralelní světy představí dospívajícího chlapce z Brooklynu Milese Moralese a nekonečné možnosti Paralelních světů, kde je víc než jen jeden maskovaný hrdina. (Falcon)
(více)Videa (8)
Recenze (793)
Nápady narvaná jízda, kde má jeden Spidey stahovací tepláky, aby zakryl špeky a další je pro změnu regulérní prase. Zápletka s paralelními světy není u spidermanových dobrodružství nic neobvyklého, ale to zpracování je tentokrát vážně o třídu výše. Lord s Millerem napumpovali do příběhu kromě spousty odkazů (Miles má v mobilu číslo na Bendise!) i své fandovské srdce a cit pro dávkování emocí i akčních scén. Animace je někde mezi digitálem a ruční kresbou a po dlouhé době mě mrzí, že jsem nezkusil 3D protože obraz je díky tomu neskutečně živý a očividně připravený pro plasticitu. Překvapivě výborný dabing. Čekal jsem oddechovku pro děcka a dostal překvapení roku. ()
Komiksové filmy jsou přežité, nenápadité, dávno spící na vavřínech stále toho samého, jakkoli mnohdy stále ještě, naštěstí, bývají dostatečně zábavné. Působí, že dojíždějí na volnoběh, kdy se z velkých hráčů na trhu bojí kdokoli cokoli změnit a všichni dělají to samé v bleděmodrém. A najednou, světe div se že zrovna ze stáje zaprděné Sony, přijde (i když díky zdejší energii platí, že spíše přiletí) hravostí, nápaditostí, svébytností a komiksovou esencí tryskající komiksárna s velkým (nejen) K, která ukazuje, kudy by se žánr mohl/měl ubírat. Ovšem i pokud si následovníky najde, tak se bude stěží překonávat. Jakkoli problémy nesporně má. Především se snaží být značně emocionální, ovšem ne vždy se to daří. Větší zádrhel je, že se snaží o pochytání snad všech spider-zajíců co jich jen na světě je. Což má za následek, že záporáci i většina paralelních Spideyů je trestuhodně nevyužitá či vyloženě do počtu a že to celé působí trochu přeplácaně (což však platí o všem pod záštitou dua Lord/Miller). I tak se však s přehledem jedná o nejlepší superhrdinskou komiksárnu od Velké šestky. ()
The Universe Just Got a Whole Lot Bigger! Naprosto ohromující, stylová, vizuálně nádherná pocta všemu komiksovému, ale především Pavoučímu totemu. Na mnoha místech vtipná, na těch správných dojemná, neustále diváka překvapující neuvěřitelnou svěžestí a nápaditostí (ty odkazy, ty meta momenty!), vždy stoprocentně uctivá k látce. S obrovským srdcem, které lze nejlépe vidět v úžasně vytvořeném hlavním dějovém oblouku (vzájemně provázaný vývoj Milese a Petera a co dělá Spider-Mana Spider-Manem). Padouši jsou dostatečně rozmanití, a zvlášť Prowler je opravdu děsivě cool. A abych nezapomněl, má to prakticky dokonalej soundtrack, od výborně padnoucích hip hop skladeb až k znovu vládnoucímu Pembertonovi. Jestli jsem si do tohohle filmu stále možná nebyl úplně jistý, zda je Pavoučí muž zaslouženě jednou z nejzásadnějších, nejsympatičtějších a nejlidštějších postav Marvelu, teď už v tom mám díky Milesovi naprosto jasno (zbylá parta Pavouků zdatně sekunduje, a i když trojice Peni, Porker a Noir má omezený prostor, nechybí jim osobnost). Za tohle a mnoho dalšího díky Stane a Steve. It always fits. Eventually. PS: WHAT'S UP DANGER?? PS: Po druhém zhlédnutí musím říct ( komiksová bublina, představující mé myšlenky: hlavně to, že to okamžitě chci vidět potřetí), že film má opravdu detailně promyšlený, inteligentní, sebevědomý a uvědomělý scénář s jasně motivovanými a navzájem se podporujícími postavami, figurujícími v perfektně odvyprávěném ději, který se nebojí naplno vytěžit veškeré výhody zvoleného vizuálního stylu. A k tomu všechen ten krásný fan service. Asi jsem se zamiloval. 10/10 ()
Pro děcka a geeky zřejmě nemalá pecka, pro ostatní film, který se dá se skřípěním zubů zkousknout. Především první polovina je relativně v pohodě, druhá polovina už je taková ta šílenost, co se dá přečkat jen s notnou dávkou trpělivosti. Nezatracoval bych to úplně, ale pokud Spidermana, tak raději toho "klasického" od Raimiho. 55% ()
Najnovší animák zo sveta Marvelu, ktorý rozhodne nie je len pre deti, ale plnohodnotne si ho užijú aj dospelí. Pôvabná animácia, ktorú tvorcovia zvolili. Tá je bezpochyby najvýraznejšou stránkou filmu. Svojou nevšednosťou skrátka zaujme na prvý dojem. Animátori sa očividne snažili vytvoriť pre divákov nevšedný zážitok a to sa im podarilo na jednotku. V animácii kombinujú niekoľko prvkov a hrajú sa limity počítačovej technológie. Pôsobivé sú obzvlášť prvky ako "poruchy", kedy postavy či objekty preblikujú, vo chvíli, keď sa pretnú všetky dimenzie. K tomu patrí aj efekt dimenzionálneho zemetrasenia či prelínanie viac svetov, ktorého tvorcovia docielili spojením niekoľkých rôznych uhlov záberov kamier. Ja som si ale neodpustil porovnávanie s inými animákmi a tak sa Spider-Man: Into the Spider-Verse radí len medzi priemerné snímky. ()
Galerie (37)
Photo © Sony Pictures Animation
Zajímavosti (48)
- Ve snímku byla použita kombinace počítačové animace s ruční kresbou. To zahrnovalo hned několik unikátních animačních technik a technologií, které si studio Sony rozhodlo následně patentovat. (CrypzzXD)
- Ve filmu vidíme postavu Spider-Ham, vlastním jménem Peter Porker. Tvůrci Tom DeFalco a Mark Armstrong tuto postavu poprvé představili v „Marvel Tails Starring Peter Porker, the Spectacular Spider-Ham #1“ v roce 1983. Spider-Ham sloužil jalo inspirace pro Spider-Vepře ze snímku Simpsonovi ve filmu (2007). (3T)
- Několik týdnů před premiérou bylo oznámeno započetí prací na pokračování společně se spin-offem s ženskými hrdinkami. (Sydonai)
Reklama