Reklama

Reklama

VOD (1)

Slavné filmové drama se hned po svém uvedení v amerických a následně i ve světových kinech zařadilo mezi komerčně nejúspěšnější tituly 70. let. Příběh úspěšného reklamního pracovníka Teda Kramera, který po nečekaném odchodu manželky zůstává sám se svým sedmiletým synem, vzniklo podle stejnojmenného románu Averyho Cormana (přeloženého i do češtiny) a svojí tematikou se přesně strefilo do ožehavých problémů neúplné rodiny a ženské emancipace, jež se v té době řešily snad ve všech médiích. Působivě realizovaný film je postaven na bezchybných hereckých výkonech protagonistů titulních úloh, tehdy už zavedené herecké hvězdy Dustina Hoffmana a pomalu ale jistě se prosazující Meryl Streepové. Jim velmi zdařile sekundují i herci v epizodních rolích (zejména Jane Alexanderová v roli rodinné přítelkyně Margaret a Howard Duff jako advokát Shaunessy). Zvláštní zmínku si zaslouží představitel sedmiletého Billyho Justin Henry. Jeho výkon je mimořádně přesvědčivý, k čemuž nepochybně přispělo i režisérovo moudré rozhodnutí natáčet celý film v chronologickém sledu. Za pozornost stojí i promyšlená výtvarná stránka filmu, na níž měl lví podíl francouzský kameraman kubánského původu Nestor Almendros, a využití klasických hudebních motivů z děl Henryho Purcella a Antonia Vivaldiho. Kromě diváckého úspěchu film Kramerová versus Kramer posbíral i desítky nejrůznějších ocenění, mezi nimiž vyniká pět Oscarů (nejlepší film, režie, scénář podle předlohy, mužský herecký výkon v hlavní roli - D. Hoffman, ženský herecký výkon ve vedlejší roli - M. Streepová). Rozhodnutí hollywoodského studia Columbia klasifikovat kvůli lepším oscarovým šancím roli Joanny Kramerové jako vedlejší nakonec paradoxně zabránilo filmu v zisku všech pěti hlavních Oscarů, k čemuž do té doby došlo pouze dvakrát (Stalo se jedné noci - 1934, Přelet nad kukaččím hnízdem - 1975) a potom zatím jen jednou (Mlčení jehňátek - 1991). (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (419)

tron 

všechny recenze uživatele

„Som tu preto, lebo mi záleží na Joanne.“ – „Tak nech ti na nej záleží v tvojom byte.“ 70. roky v plnej paráde. Meryl Streepová mala v tom čase za sebou síce len pár filmov, ale už cenu Emmy (za seriál „Holocaust“) a nomináciu na Oscara (LOVEC JELEŇOV). Za KRAMEROVÁ VERZUS KRAMER dostala Zlatý glóbus a Oscara a pred sebou mala také filmy, ako sú SPOMIENKY NA AFRIKU či DOM DUCHOV. To Dustin Hoffman mal za sebou nominácie na Oscara za ABSOLVENTA a POLNOČNÉHO KOVBOJA a ďalej také snímky, ako sú (anti)western MALÝ VEĽKÝ MUŽ, kultový hixploitation Sama Peckinpaha STRAW DOGS, väzenského MOTÝLIKA po boku Veľkého Stevea McQueena a VŠETKÝCH PREZIDENTOVÝCH MUŽOV s Robertom Redfordom. KRAMEROVÁ VERZUS KRAMER mu prinieslo Oscara a nasledovali hity, ako TOOTSIE, RAIN MAN či SPÁČI. Ani režisér Robert Benton nie je žiadna nula, v tom čase mal na svojom konte už scenáre k BONNIE A CLYDE a SUPERMANOVI, pravda, ďalšie roky mu viac nepriali (BILLY BATHGATE) ako priali (ĽUDSKÁ ŠKVRNA). A samotný film KRAMEROVÁ VERZUS KRAMER? Čo vám budem hovoriť, 70. roky v plnej paráde. Knižka je rovnako dobrá. ()

StarsFan 

všechny recenze uživatele

Dojemný příběh ze života o otci, který se o svou rodinu moc nezajímá, dokud ho manželka neopustí a nenechá ho se synem o samotě. A tak se najednou otec, jehož jediným životním posláním byla donedávna jeho práce, učí dělit všechen čas mezi zaměstnání a péči domácnost. A zjišťuje, že nic není tak jednoduché, jak se na první pohled mohlo zdát. Nakupování, vyzvedávání syna ze školy, vaření, čtení pohádek... To všechno se stává novou prioritou jeho života, a aniž si to sám uvědomuje, místo kariéristy je najednou obyčejným mužem, který svého syna staví nade vše ve svém životě. Jenže když se matka po nějaké době objeví, kdo má dostat syna do péče? Žena, která ho vychovávala sedm let, zatímco manžel kolem nich víceméně jen procházel, nebo otec, který si k němu po jejím odchodu našel cestu a 25 měsíců se o něj staral, aniž věděl, jestli se jeho manželka někdy vrátí nebo kam odešla? Sentimentální? Možná. Ale taky neuvěřitelně lidsky podané drama se skvělými hereckými výkony. ()

Reklama

berg.12 

všechny recenze uživatele

I když na tomhle tématu bude zub času hlodat stále víc (postavení matky/otce, kariéra vs. rodina přeci jen procházejí vývojem), z výborných hereckých výkonů neohlodá nic. Škoda toho trochu nevyváženého scénáře, zejména v postavě Joanny, u které tvůrci i v dokumentu o filmu velmi zdůrazňovali a obhajovali přesně to, co se jim dle mého názoru do filmu dostat nepodařilo. ()

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Já jsem za tenhle film strašně rád ať už jako divák nebo jak chlap co nechápe proč by ve sporu o dítě měla být vždy automaticky zvýhodňována matka. Ten druhej důvod proč mám z filmu radost však ponechám vzduchu a rozeberu ten první, divácký důvod. Vždycky když se ve filmu můžu opřít o špičkové herecké výkony čouhá z toho mimořádně emotivní zážitek a u Kramerů tomu nebylo jinak, protože to, co předvádí Dustin s Meryl je prostě hold herectví jako umění, které dokáže strhnout a okouzlit masy lidí po celém světě. Dialogy obou protagonistů v soudní síni měly díky naprosté přirozenosti a úžasné schopnosti ponořit se do své role obrovskou sílu. Neumím si představit, že by mě tenhle film někdy nedostal, na začátku......na konci............v každý svý minutě. ()

Sarkastic 

všechny recenze uživatele

Herecký koncert Hoffmana a Streepové. Jestliže od dramatu očekávám, že mě nějak citově osloví (jakože já očekávám), tak u tohoto se to podařilo dvojím způsobem, protože jsem byl na konci filmu zároveň rozhořčený, ale také dojatý, a to se mi tak často nestává. Ano, je dost logické, že ženská část publika bude fandit Joanně a ta mužská Tedovi, ale tvůrcům filmu šlo o to, aby obě skupiny dokázaly pochopit (alespoň trochu) tu opoziční, což se (řekl bych) podařilo. Opravdu výborný snímek, který vřele doporučuju a jsem si téměř jistý, že ještě dlouho po jeho skončení budete o dané problematice přemýšlet. Zajímavý komentář: Oskar ()

Galerie (123)

Zajímavosti (40)

  • Keď Ted Kramer (Dustin Hoffman) hodí pohár kúsok od Joanny (Meryl Streep), išlo o plán zo strany Hoffmana. Vedel o ňom iba kameraman, ktorému to povedal herec, aby neprestal kamerovať. Prekvapený a šokovaný výraz Joanny je autentický. Napriek tomu vydržala až do klapky a strihu. Po ňom vynadala Hoffmanovi, že ju tak vystrašil. (megajalec)
  • Stenografka v súdnej sieni nebola herečka, ale skutočná stenografka. Za sebou mala viacero súdnych rozvodových prípadov. (megajalec)

Reklama

Reklama