poster

Kramerová versus Kramer

  • Československo

    Kramerová vs. Kramer

  • USA

    Kramer vs. Kramer

  • Československo

    Kramerová verzus Kramer

Drama

USA, 1979, 105 min

  • igi B.
    *****

    Mimo mísu... . . . - - - P.S. Tak jsem si chtěl dát po nějakých třiceti letech repete na >jiném prostoru< a po třiceti minutách jsem to zase zabalil a začal psát tuhle filigiku... . . . Protože ignorantští magoři z >čéesertévé< znovu a znovu fakt perlí. Naordinovali stádu další zrůdnost jako důsledek diletantsky debilního přístupu k uvádění (nejen) starší zahraniční filmové produkce. Takže diváček >intelektuálně(?)< - sic! - zaměřeného druhého programu dostane svou dávku filmového (oscarového!) umění s unylým umělohmotným (s oblibou říkávám "kuchyňským") českým dabingem (hlavně to kvákání a pištění a ňuhňání jakéhosi čudláckého smrada /Ha! Při závěrečných titulcích jsme se dozvěděli, že to byl mladý KOTEK - model 2000!!! Svatá prostoto.../ - mi tedy otvíralo pověstný nožík v kapse), vyráběným jakýmisi diletanty bez schopnosti namixovat výsledek aspoň vzdáleně podobný originální zvukové stopě, bez většiny reálných ruchů - a jako bonus navíc pak v ořezaném obrazu, kde z původního formátu 1,85:1 vidíte jakýsi vertikálně i horizontálně zpatlaný výřez (důsledek to opět debilního myšlení zodpovědných ignorantů, kteří kdysi stádu (dle tvrzení jednoho nedávného >veřejnováckého< kulturního impotenta) nechtěli v televizi 4:3 pouštět černé pruhy nahoře a dole a dnes po přechodu televize na formát 16:9 jsou nuceni s touto >filozofií< přístupu k uměleckému dílu obraz ořezávat znovu, takže výsledkem je jakýsi rozostřený paskvil místy s doočíbijící podivnou kompozicí obrazu, dobrý tak leda pro protekční debily, technicky parazitující na takto jen trochu náročnějšímu diváku nepochopitelně nastavených pravidlech hry... . . . Docela je mi pak líto zejména mladších diváků, kteří díky nezkušenosti si tuhle praxi od všech stanic napříč tušašským televizáckým spektrem (zde konkrétně od té, kterou si nuceně! platí) neuvědomují a deformuje se tak jejich pohled na světovou kinematografii (že by i to byl záměr?), majíce pak pocit, že všechny ty sračky co (zde) naše >televize veřejné služby< uvádí (i ve vztahu k vlastní tvorbě) jsou standardem a normální! . . . A docela se i divím, že ani těm >profesionálně kritickým< hlavám našim publicistickým stále toto nevadí. Jojo, byznys je byznys, že! Živí se těmito sračkami valná část prostonárodní čudlárny... Ejhle stav té naší kulturně-televizácko-mediální žumpy - jedenáctý rok jednadvacátého století... Sráči! - - - - - (Nekomentář zde znechuceně otrávený jako dvěstědvacátý - 20.9.2011)(20.9.2011)

  • Jossie
    *****

    Žena, která nezvládne sama sebe a odejde dokonce od vlastního syna a pak se najednou vrátí a chce ho zpět, muž, žijící v domnění, že všechno je v pořádku a najednou zjistí, že není, přítelkyně, která ve snaze pomoci nakonec ubližuje a mezi tím vším se zmítá nešťastný malý chlapec. Herecký koncert Meryl Streep a Dustina Hoffmana.(24.1.2005)

  • berg.12
    ****

    I když na tomhle tématu bude zub času hlodat stále víc (postavení matky/otce, kariéra vs. rodina přeci jen procházejí vývojem), z výborných hereckých výkonů neohlodá nic. Škoda toho trochu nevyváženého scénáře, zejména v postavě Joanny, u které tvůrci i v dokumentu o filmu velmi zdůrazňovali a obhajovali přesně to, co se jim dle mého názoru do filmu dostat nepodařilo.(9.11.2006)

  • sportovec
    *****

    Ódou na herectví jsou nepochybně výkony obou protagonistů: Hoffmana i Streepové v tomto nevšedním díle. Zásadnější jsou však jiné obecné otázky, na nichž je VERSUS založeno: výchova dítěte, vymahatelnost práva, úloha apriorismů v našem životě. V kategorii krkavčích rodičů muži nad ženami vysoce vedou, rohovnicky bych to vyjádřil známým trojpísmením r. s. c. Každé pravidlo má však svou výjimku - ženství a jeho negativní rysy se ovšem četností i závažností výskytu blíží horní hranici této velmi pomyslné kategorie. Fakt, že i matky opouštějí své děti, je nepopiratelný. Fakt, že existují desítky a stovky tisíc dětí a lidí, vychovávaných osamělými otci, je rovněž prokázán. Drama osamělého muže, který ve jménu svého syna rezignoval na svou kariéru, aby byl takřka vzápětí téměř deklasován i jako úspěšný a zodpovědný rodič, není nepůsobivé. A mateřské slzy lži, lítosti, malosti a vydírání - tak skvěle zahrané Streepovou - by měly zůstávat při posuzování svého dosahu součástí skutečnosti, že v tomto případě matka svou trestuhodnou nezodpovědností zaujala místo nezodpovědného otce platícího pravidelně alimenty s právem čas od času své dítě vidět a limitovaně s ním žít. Prosté poselství, civilní patetismus, kapky ryzího lidství dopuštěním ryzího umění skryté v nemalé kupě hlušiny. Svádět to všechno na hollywoodskou hru s city v tomto případě určitě nestačí. A stačit nebude - jsem o tom pevně přesvědčen - ani dalším a dalším generacím vděčných a nadšených diváků.(23.2.2008)

  • xxmartinxx
    ****

    Výborní herci, silný námět a přesto to ani jednou nesklouzne k patetickému slaďáku. Za to všechno si tenhle docela nenápadný film zaslouží pozornost. Výborný Hoffman, dokonalá Streep... Civilní a reálné vyznění filmu. My vážně uvěříme, že něco takového se někde v New Yorku mohlo stát... Milé překvapení pro mě, protože jsem očekával jen nataženou epizodu Elly McBeal... Velká chyba... 4 a 1/2.(17.5.2010)

  • - Meryl Streep si sama napsala svou řeč u soudu, když byla nespokojena s tím, co bylo původně ve scénáři. (Kulmon)

  • - Film byl původně o 43 minut delší. (Kulmon)

  • - Proslulá scéna, ve které Billy jí umrzlinu, zatímco jeho otec chce, aby dojedl večeři byla celá dílem improvizace obou herců. Režisérovi se natolik líbila, že ji ve filmu nechal. (Kulmon)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace