Reklama

Reklama

Obsahy(1)

ANDĚL. Zimním mrazem promodralá tepna velkoměsta, kudy se s ospalou neúnavností stále a znovu proplétají cinkající tramvaje, stovky lidí s hlavami sklopenými k zemi i desítky popojíždějících aut. Chátrající synagoga, vedle rozšklebená hluboká jáma a nad ní varovný prst jeřábu předznamenávající budoucí kovově-lesklé obchodní centrum. Mísí se tu hukot aut, dunění rozvibrovaných kolejí, hlasy lidí, ječáky policejních sirén i nezúčastněně monotónní broukání omšelých amplionků na obchodech o idyle a pohodě vánoc: "Pur-pu-ra-na-plot-ně..." Staniol, Santa Mikuláš, kapři bez hlav a zatoulaní psi nedočkaví své vánoční výslužky! (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (127)

tomtomtoma 

všechny recenze uživatele

S osobitě osvěžující strukturou vytvořil Vladimír Michálek filmové drama současnosti Anděl Exit. Jáchym Topol, autor literární předlohy i scénáře, patří k nejzajímavějším postavám české umělecké scény. Na intenzivní rodinné vlně nadání a schopností tvoří slova, která se odhodlaně zavrtávají do hlav. Jeho texty jsou naléhavé, rozpolcené a vládne otevřeností a výstižností dilematu a vnitřnímu střetu. Unikátní a vibrující nálada Topolových textů ožívá v postupu expresivního zdůrazňování a zneklidňování, těsně se přimyká k postavám a nahlíží do vnitřku myšlenek strachu a očekávání. Druh marnosti a vnitřního tápání ožívá v obrazech, slovech, všeobecném neklidu, intenzitě pohybů, smyslnosti, pokušení, útěku a volání. Myšlenky se strachem, všedností a snahou. Pokusem po úniku z ubíjejícího stereotypu spořádaného života v područí a diktátu a konzumní pseudohodnoty jsou nahrazeny zážitkem, přítomností a hledáním záchrany a ztracených ideálů. Anděl Exit mistrně odkrývá stav mysli, která se nechce smířit s prázdnotou skutečnosti a ztrácí se ve složitém geometrickém tvaru hledání alternativních možností. Hodnota a náhražka, jsou nesnadné k rozeznání, při hledání občas splynou, občas klamou, převrací, ničí a přináší naději i zklamání. Hlavní postavou příběhu je mladý Mikeš (zajímavý Jan Čechtický), osamělý ve svém životě, nedočkavý ve své volbě, slabý ve svém podlehnutí pokušení, bezprostřední ve své spontánnosti, zmatený ve svém cíli a cestě. Nespokojenost a strach jsou nerozluční společníci v odyseje života, naděje a marnosti. Láska je sobecká kurva, využívá a po vytěžení zahazuje a boří. Hlavní ženskou postavou je mladá Kája (velmi dobrá Klára Issová) na rebelské vlně mladického vzepření se fungování světa dospělých. Alternativa zážitků je nebezpečná v naprostém propadnutí čemusi, co dává smysl alespoň na jeden jediný malý okamžik. Záchrana se stává zkázou. Druhou hlavní ženskou postavou je Jana (dobrá Zuzana Stivínová), nová Mikešova sousedka. Je cílem i prostředkem, je možností, příslibem i strašákem. Důležitou postavou je Mikešův kamarád Lukáš (příjemný Vojtěch Pavlíček), pokušitel, který mámí, přesvědčuje, tápe, chybuje a ztrácí se uprostřed rozervanosti světa uvnitř vlastní duše. Z dalších rolí: svérázný a autoritativní domácí činžovního domu Machata (dobrý Pavel Landovský), jeho manželka s originálním přístupem k možnostem vlivu a obohacování (velmi dobrá Eva Holubová), nevinná Naďa (zajímavá Žofie Hradílková), svou náročnou prací navždy poznamenaná vrchní sestra (dobrá Věra Galatíková), ochotný služebník Machatovy manželky Lurija (Pavel Zajíček), či Mikešův parťák alternativní cesty Trevor (zajímavý Trevor Steele Taylor). S touto formou Michálkova filmového dramatu jsem spokojen. Těsně přistupuje k postavám a divákům, pomocí obrazové naléhavosti je navozena jedinečná atmosféra, která umožňuje beze strachu vstoupit do skrytých myšlenek života a vzdoru proti ubíjející prázdnotě odevzdanosti ve všednosti. Je to jedna z cest, po kterých má filmový svět kráčet a následně vylepšovat. () (méně) (více)

topi 

všechny recenze uživatele

Jediný film od Vladimíra Michálka, který hodnotím nejmenším počtem. Chápu, že prózu Jáchyma Topola je hodně těžký zfilmovat a tady se to povedlo tak napůl. Nesedla mě ta digitální, barvami hýřící roztřesená kamera a divný střihy. Herci nebyli špatní, někdy to ale vyloženě skřípalo, hlavně u představitele hlavní role Jana Čechtického a jinak mé oblíbené Kláry Issové, někdy to bylo hrozný přehrávání. Naopak vynikající byli majitel potravin Pavel Landovský a jeho žena, vyšinutá sektařka Eva Holubová, z ní šel fakt strach a respekt, opravdu až mrazivě šílená fanatička. A parádní byla vrchní sestra v nemocnici Věra Galatíková, která byla imrvére našrot. Jinak takový nemastný, neslaný. ()

Reklama

Tosim 

všechny recenze uživatele

Dobré je, že každý film Vladimíra Michálka je úplně jiný. Je jasné, že tenhle měl připomenout drogy, sekty, neutěšené poměry v jakémkoli velkoměstě atd. atd. a to se mu podařilo na výbornou. Chvíli trvá, než si na tu kameru a styl a herce zvyknete, ale to je asi tak všechno. A navíc: ta ségra v podání Věry Galatíkové je nepřehlédnutelná. Pro ni naprosto netypická role, I think. ()

fiLLthe3DD 

všechny recenze uživatele

Vyobrazení feťáckého prostředí je zachyceno skvěle a působí autenticky. Herci jsou výborní a své role ztvárňují velice přesvědčivě (obzvláště Issová). Jen vyprávění je chaotické. Neobvyklé vizuální zpracování nesedne každému (já s ním problém neměl) a postavám zde fandit také nebudete, máte-li ale slabost pro roztodivné filmy anebo chcete do budoucna odradit Vaše děti od drog, tak neváhejte a tohle jim pusťte. Smrt jedné smažky na konci musí poznamenat snad každého :D , ale hledáte-li autenticky natočenou podívanou z feťáckého prostředí, je Anděl Exit rozhodně tou správnou volbou ()

jitrnic 

všechny recenze uživatele

Už kniha Anděl patří podle měk tomu slabšímu z díla Jáchyma Topola, ale film podle ní natočený jde ještě o třídu níž, asi největší slabinou je scénář, s tím souvisejí i nepřesvědčivé výkony herců, kteří musejí pronášet občas hodně nepravděpodobné a podivné věty( rozhovor Jana Čechtického a Zuzany Stivínové o rizotu například). Vrcholem je hysterický výkon Kláry Issové, z kterého mě rozbolela hlava. Ale jinak atmosféru Smíchova se povedlo zachytit výborně.. ()

Galerie (3)

Zajímavosti (6)

  • Film byl natočen na motivy knihy „Anděl“ od Jáchyma Topola, který se podílel také na tvorbě scénáře (gladdyss)
  • Počáteční scéna byla natáčena v kostele sv. Václava ve Štefánikově ulici na pražském Smíchově - tedy skutečně kousek od stanice metra Anděl. (hippyman)

Reklama

Reklama