Režie:
Mike NicholsScénář:
Kevin WadeKamera:
Michael BallhausHudba:
Carly SimonHrají:
Melanie Griffith, Harrison Ford, Sigourney Weaver, Alec Baldwin, Joan Cusack, Philip Bosco, Nora Dunn, Oliver Platt, James Lally, Kevin Spacey, Robert Easton (více)VOD (4)
Obsahy(1)
Tess McGillová není příliš spokojená se svou současnou prací. Její nadřízený David Lutz jí dohodí možnost pracovat pro jistého Boba v oddělení arbitráží. Jak se ale ukáže, opilý Bob hledá spíš holku do postele než asistentku. Rozzlobená Tess rozešle všem o Lutzovi nelichotivý mail … a musí si hledat novou práci. Nakonec sežene místo sekretářky oddělení, které právě dostalo novou šéfku, Katharine Parkerovou, stejně starou jako Tess. Katharine se chová velmi přátelsky, dá Tess několik dobře míněných rad a na oplátku vyslechne Tessin nápad na výhodnou obchodní transakci. Pak ale Tess oznámí, že příslušný klient nemá o transakci zájem. Brzy nato odjíždí Katharine na víkend na hory. Zlomí si tam ale nohu a zdá se, že si několik týdnů pobude na lůžku. Tess ji má zastupovat a postarat se též o její byt. A právě tam Tess v počítači najde, že se Katharine zcela bezostyšně chystá prodat její nápad klientovi. Hodlá transakci uskutečnit spolu s jistým Jackem Trainerem. Tess ani minutu neváhá: rozhodne se, že transakci uskuteční sama… (TV Prima)
(více)Recenze (189)
Jedna z nejlepších hollywoodských romantických komedií. Osmdesátá léta jak vyšitá...přestylizované účesy, líčení, oblečení, emancipace, kariérismus a láska mezi stohy smluv. Bohužel herecky je to v pořádku u všech kromě hlavní hrdinky, Mel Griffith, která se umí jen na pár způsobů zatvářit a prostě vypadat. Zato na Joan Cusack je radost pohledět: "Co můžu nabídnout? Kávu, čaj, sebe?" ()
Až na ty šílené účesy, které mi občas téměř bránily soustředit se na dialogy, to bylo příjemné připomeutí oblíbené osmdesátkové žánrové klasiky. Fordovi romantické komedie vyloženě sluší, Sigourney si roli potvory užívala s chutí. Celé to je postavené na nápadité variaci tradiční záměny osob, není to hloupé, slušně to odsýpá, nechybí tomu humor ani romantika namíchané ve správném poměru a navíc jsem si tentokrát mohl dávat pozor na nenápadný výskyt hvězd, které tehdy ještě hvězdami nebyly (Platt, Duchovny, Spacey). Na mou osobní topku to sice nedosáhlo, přesto to byly příjemně strávené necelé dvě hodinky. ()
Vrchol osmdesátých let a vše, na co si člověk pamatuje. Oblečení, hudba, průbojné a inteligentní ženy na vzestupu, obsazení kvalitních herců (i Melanie se snažila a sošku si vysloužila) tehdy ještě zaručoval kvalitu snímku. A MIke Nichols, jenž nedokáže ani komedii natočit, aby šlo o pouhé jednoduché odlehčení. Naštěstí. ()
Novodobé áčkové romantické komédie sú v kríze, takže sa čím ďalej tým viac oplatí prehrabávať archívy. A možno narazíte na túto pozabudnutú, no stále výbornú žánrovku. Vtipný scenár, režisérsky klasik za kamerou a mimoriadne silný casting pred ňou ponúka množstvo dobrej zábavy. Príbeh ambicióznej sekretárky, ktorá sa vydáva za svoju podlú šéfku bol nominovaný na šiestich Oscarov (okrem iného aj za film a réžiu). Premenená bola nakoniec tá za najlepšiu pieseň. ()
(Kevin Spacey s xichtem na kozách:) Prominte, promiňte, nechal jsem se unést... Věru. Hodnocení filmu mocně poznamenala osobní intolerance vůči Melanii Griffith, herečce jediné dobré role: Úlohu tupé a zlé matky třináctiletého objektu vášně Humberta Humberta v Lolitě Adriana Laynea, která včas končí k radosti mé i hlavního hrdiny pod koly automobilu, zvládla na jedničku. Oblíbenkyně (I have head for business and a body for sin.) hraje v této oslavě yuppie kultury ambiciózní, povrchní a neoliberarismem lobotomizovanou krávu, která na hranici třicítky vzdor evidenci věří, že cesta k úspěchu vede přes snahu, samostudium, pracovitost a loajalitu k nadřízeným. Přitom jde o sebelítostivou husu, která kníká, postrádá špetku charisma a není snesitelná, ani když luxuje byt nahoře bez. Na cestě k úspěchu, který je tu pro každého, jen si toho většina ke své smůle nedokáže všimnout, Melanii doprovází Ford, pitvořící se ku prospěchu této pohádky jako Woody Allen, a Weaver v uvěřitelné roli korporátní svině, jimiž by v jen trochu realističtějším filmu měli být všichni zúčastnění. Čas mimo pracovní dobu je klíčový. V pozadí lze zahlédnout Davida Duchovnyho atakujícího hranici dvaceti let, lahodná je i atmosféra a estetika osmdesátek, jejichž dekadenci se nám momentálně daří překonávat. Mike Nichols natočil za svou kariéru lepší a chytřejší filmy. ()
Galerie (75)
Photo © Twentieth Century-Fox Film Corporation
Zajímavosti (24)
- Melanie Griffith projevila zájem o roli rok před začátkem natáčení. Mike Nichols přijal režii poté, co si scénář přečetl během natáčení filmu Biloxi Blues (1988). (kenny.h)
- Ve filmu zazní, že postava Sigourney Weaver je o několik dní mladší než Melanie Griffith. Ve skutečnosti je věkový rozdíl mezi herečkami plných osm let - Weaver je starší. (Candice)
- Jako prostory vestibulu firmy The Petty Marsh, kde pracovaly obě hlavní představitelky, posloužil vestibul v sedmém patře World Trade Centra. (don corleone)
Reklama