Režie:
Jaroslav PapoušekScénář:
Jaroslav PapoušekKamera:
Miroslav OndříčekHudba:
Karel MarešHrají:
Josef Šebánek, Marie Motlová, Helena Růžičková, František Husák, Petr Forman, Matěj Forman, Jiří Hrzán, Iva Janžurová, Věra Křesadlová, Eugen Jegorov (více)Obsahy(1)
Komedie Homolka a Tobolka je závěrem trilogie o slastech a strastech rodiny Homolků. Tentokrát se s pražskou rodinou setkáváme na zimní rekreaci v Krkonoších, kterou si sem přijeli (s předsevzetím, že na sebe budou po celou dobu hodní) za své peníze jaksepatří užít. A jak už titul nasvědčuje, peníze se jim na dovolené stanou hybnou pákou veškerého jejich počínání, o němž tvůrci vyprávějí se satirickým, až sarkastickým akcentem. (Ateliéry Bonton Zlín)
(více)Videa (2)
Recenze (302)
Nemám rád homolkovské filmy, tak mě za to zabijte. Přijde mi to jako nějaká trapná pardodie na sama sebe. Sice je v tom nějaká ta lyrika a všechno, ale více jak jednu hvězdu tomu dát nemůžu. I když bych se méně vyjímal mezi ostatními kritiky... moje svědomí by prostě vědělo, že jsem to udělal jen kvůli nevybočení z řady. Prostě se mi to nelíbí a já to dávám najevo. ()
Jestli jsem vychvaloval Ecce homo Homolka, že v sobě kromě toho maloměšťáckého šklebu skrývá hluboký přesah, tak v poslední homolkiádě ho nenajdete. Je to "jen" komedie a to ještě ne moc dobrá. V takové herecké sestavě...je to vlastně docela průšvih. Z komorní konverzačky jsme se přesunuli mezi spoustu dalších postav, takže původní šestice nedostává ani zdaleka tolik prostoru pro interakci, která byla v Ecce homo Homolka geniální. Nabízí se, že se role "hláškařů" chopily další postavy, ale není to tak. Hrzán i Janžurová jsou nevyužiti a ostatní postavy, snad s čestnou výjimkou vedoucího zotavovny, dělají pouhé křoví. Takže co? Máme tady film, který je přecpaný křovaři, kde není žádný silný moment a který působí stejně jako jeho závěr...odfláknutě. A ne není to tou dobou...vždyť se bavíme o éře, kde vznikly opravdu skvělé komedie, jako: Světáci (1969); „Čtyři vraždy stačí, drahoušku“ (1970); „Pane, vy jste vdova!“ (1970); Dívka na koštěti (1971); Noc na Karlštejně (1973).... . ()
Herecký koncert v rozmáchlejším a výpravnějším stylu a ještě více uvolněnějším díle přidává kouzelného Jiřího Hrzána. Tento třetí díl trilogie je komediálně asi nejjasnější pro širší publikum, nonstop zábava bez uměleckých dlouhých relaxačních uměleckých pasáží jako v předešlých dílech. Mám ho asi ze všech nejraději a viděl i nejvíce krát. 100% (viděl jsem: mnohokrát) ()
Mě poslední film trilogie přijde nejlepší, protože tam zůstala homolkovština a trapnosti i radosti malého čecháčkovství, a přitom je film scénáristicky nejpropracovanější. Dokonce jsou tam výrazné vedlejší role (Hrzán, Jegorov, Janžurová, Křesadlová...), což dříve moc nebylo. Tenhle film nezestárne. ()
NOVA - Film je starý již 40 let a já ho pořádně viděl až nyní (jenom z mládí si matně pamatuju krátké scénky). Sice tento díl je závěrečný, ale doufám, že jsem o nic podstatného nepřišel. Ale teď mohu říct, že si rád vzdělání v podobě 2 předchozích filmů doplním. Protože já se prostě bavil :) Celá rodina Homolkových je přirozeně legrační a jejich bezprostřednost je skvělá. Humor, který ve filmu panuje, mě jednoduše baví. Těším se na další, resp. předchozí díly. Trojka je pro mě za 75% (with J.) ()
Galerie (23)
Photo © Filmové studio Barrandov / Jaromír Komárek
Zajímavosti (16)
- Iva Janžurová (Burdová) byla v době natáčení těhotná. (M.B)
- Pepíka, který se ve filmu snaží otci dokázat, že z něj bude skokan na lyžích, ztvárnil skutečný lyžař Petr Kakeš, jenž později emigroval do USA a stal se tam mimo jiné rekordmanem v rychlostním lyžování. (raininface)
Reklama