Režie:
Patrik HartlScénář:
Patrik HartlKamera:
Tomáš SyselHudba:
Marek DoubravaHrají:
Martin Pechlát, David Švehlík, Hynek Čermák, Martin Hofmann, Jana Kolesárová, Zuzana Norisová, Kristýna Boková, Petra Polnišová, Daniela Kolářová (více)VOD (7)
Obsahy(1)
V příběhu Prvoka, Šampóna, Tečky a Karla si čtyři kamarádi ve středním věku přiznají, že nežijí tak, jak si představovali. A rozhodnou se vyřešit svou krizi provokativní hrou a plněním odvážných úkolů. Jak čtyřicátník zjistí, jestli je opravdovej chlap? Jak zabrání korozi svých ideálů, rozplynutí snů a scvrkávání varlat? Prvok, Šampón, Tečka a Karel se pokusí najít v sobě odvahu udělat pořádnou kravinu jako zamlada. Nebo aspoň odvahu za všech okolností říkat to, co si opravdu myslí. Kdo splní úkol, není sráč… (Bontonfilm)
(více)Videa (3)
Recenze (636)
Vcelku sympatická krize středního věku, stojící především na ústřední čtyřce čtyřicátníků. Hořkosladká omáčka je tentokrát citelně lepší než jakékoliv pokusy o přímočaré humory a obří plus nechávám za téměř stoprocentní absenci trapných momentů. Občas se objeví nadějné podzápletky, které ovšem nikam nevedou. Největší slabinou je rozhodně fakt, že je vám u všech postav naprosto jedno, jak dopadnou. Absence výraznějšího ženského charakteru vzhledem k tématu taky nepotěší - ale to už je taková všeobecná bolístka obdobné tuzemské produkce, v níž je jedno či druhé pohlaví často důkladně zabalené ve své škatulce stereotypů. ()
Jsou tu vsechny stereotypy filmovych valek pohlavi. Muzi komplikovani, ale v jadri cestni, kterym nejde o penize, ale o vernost idealu mladi. Sice dozravaji dlouho, ale mysli to dobre. Sazi se na humor okolo varlat. Skoda, ze v zaveru vse jak je u nas zvykem sklouzava do melodramatu s moralnim kazanim. ()
Chlapi sobě. Nic víc, nic míň. Čili samozřejmě nejvíc. Konečně česká nekorektní prasárna, která minimálně zpočátku opravdu s chutí sere na zákony konvence a rozjíždí jízdu minimálně v českém filmu poslední doby nevídanou. Všemu prospívá i dávno zapomenutý postup, tedy angažmá známých tváří do malých rolí, v československých komediích kdysi běžná věc. V závěru pak třesk, kterej dodá celýmu tomu kolotoči mužský vzpoury pravdivej a vlastně jednoduchej lidskej rozměr a odpoví na vcelku jednoduchou otázku, na niž ale často a dlouho neznáme odpověď: Co je vlastně v tom našem životě důležitý? Jsem moc rád, že česká komedie ještě neumřela a snad je tohle směrovka, která ukazuje, jak se z toho marastu vztahových kondomédii a TV sračkoseriálových pilotů a lá Růžovka na plátně dostat. ()
Muži na tahu za ideály z dob studií, jenže „nebýt sráč“ nyní naráží na dříve neznámý limit zodpovědnosti k blízkým i k sobě.. Kombinace třeskutého, sexismem uleptaného humoru Kolečkova typu a dramatu ve stylu Soukromých pastí, kterému k životnosti bolestně schází plastičnost ženských postav. Nějak extra mi nesedla, teda kromě Lenky Filipové kašmírované zepelíny.. ()
Hartlův snímek vypráví vcelku umným způsobem o čtveřici přátel, kteří se dostavili ve svých životech do stanice Krize nad Středním Věkem, přičemž se snaží s touto nechtěnou, ale takřka nutnou zastávkou vypořádat. Každý člen ústředního kvarteta měl svůj životní příběh se zásadním problémem a jejich herečtí představitelé se do svých postav opravdu skvěle vžili - nejvíce mě rozhodně zaujal Hynek Čermák, těsně v závěsu za ním Martin Pechlát. I když má film v profilu komediální žánr, nabízí hodně dramaticky laděných scén, v nichž se ústřední čtveřice snaží popasovat s "dospěláckými" problémy za využití dětinských výzev a "soubojů v hecování". První výzva mi úplně nesedla, avšak ve zbytku jsem byl s dramaticko-komediální výstavbou filmu spokojený. Na české poměry nadmíru uvěřitelný film s civilními hereckými výkony a neprvoplánovým dějem. P.S. Docela jsem čuměl, kolik se ve filmu mihlo známých hereckých tváří. ()
Galerie (33)
Zajímavosti (27)
- Námět nejdříve Patrik Hartl zpracoval jako filmový scénář. Následně ho převedl do knižní podoby. Se scénářem pomáhala dramaturgyně Iva Jestřábová. (JT19)
Reklama