Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Věra Kalinová bydlí u svého strýce továrníka a žije si jako v bavlnce. Právě vyhrála literární soutěž a dostala nabídku, aby pracovala v sociální rubrice jednoho časopisu. Začínající spisovatelka bere svou budoucí redakční práci velmi vážně - napřed chce poznat "opravdový život". Doma se vymluví, že jede na hory, a v převleku za chudou dívku navštíví zprostředkovatelnu práce. Tam se jí ujme paní Nezmarová, která se živí nepovoleným pouličním prodejem, neboť ji manželova nemoc připravila o všechen majetek. Energická vdova si novou pomocnici záhy zamiluje jako vlastní dceru a láskyplně o ni pečuje, jejich nuznou idylku však naruší policejní zásah... (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (12)

dr.fish 

všechny recenze uživatele

Naprosto obyčejná komedie. Neobyčejnou jí však dělá Ladislav Pešek ve velmi netypické roli prkenného intelektuála a dokonalá scéna Pištěkova předstíraného záchvatu šílenství, kdy mu jako Napoleonovi Nedošínská zajišťuje posily v podobě dělostřelectva- uhláků plných vody. Tato scénka demolice továrníkovy pracovny a vodní terapie zaslouží jedničku s hvězdičkou. 65% ()

Martrix 

všechny recenze uživatele

A když budu prodávat bez povolení? Zavřeme vás. A když budu žebrat? Zavřeme vás. A když krást? No zavřeme vás! A když se oběsím? Zavřeme vás. Vcelku problematická věc, naroubovat do komedie těžké období krize a vyhnout se zlehčování, nebo naopak patosu. První půle filmu působila v tomto ohledu vcelku vyváženě. Tvůrci se nebáli ukázat, jak tvrdě tenkrát mnohé lidi krize zasáhla. Bankovní úředník prosící, aby mohl přespat v cele, dělníci popisující kdo všechno s nimi pracoval. I přes nástin toho jaká byla bída, ale scénáristé nemoralizovali. Spíš jakoby prostřednictvím postavy Nezmarové vzkazovali tehdejším divákům, aby vytrvali a bojovali s nepřízní osudu. Nepoužívali k tomu sice dramatické prostředky, ale humoru v tom bylo vcelku málo. Možná i proto v druhé půli sklouzli zpět do osvědčeného modelu komedií, které stojí hlavně na verbálních přestřelkách. Nedošínská si odvedla svůj standard a Pištěk byl jako ufrflaný továrník výborný. Původně jsem se na Jednu z milionu podíval kvůli článku v Krajských listech o Blance Waleské. Jenže ta dostala stejně málo prostoru, jako Ferbasová, nebo třeba Marvan. Tento film je tak především hereckým koncertem Pištěka s Nedošínské. A to je asi jediná deviza Jedné z milionu, protože jako komedie to není žádná sláva. A ten potencionální přesah, kdy tvůrci načnuli přerod zhýčkané mládeže k uvědomělejší budoucí generaci...vcelku rychle z toho utekli a sklouzli do klišé. Takže tento film moc neposlouží ani jako odraz doby. Vlastně je mi tou nedotažeností/zbabělostí i trochu nesympatický. ()

Reklama

Vesecký 

všechny recenze uživatele

Klasická slavínština, dějově banální a mnohokrát opakovaná; tyhle Slavínského komedie vycházely z tradice české lidové operetky, jaká se hrávala na venkovských ochotnických jevištích a těšila se velké oblibě u prostých lidí. Člověk věděl, jak děj dopadne a lidé byli zvědavi, jakým průběhem se niť příběhu rozuzlí, aby se patřičné dvojice k sobě dostaly. Umělecky ovšem nenáročné, ale Slavínský tyhle komedie uměl, vycházely z lidového prostředí, byly plné humoru, přinášely lidem potěšení. Umění dodávaly herecké kvality, tady zvláště Theodor Pištěk a Antonie Nedošinská, zatímco Hana Vítová byla ve své rozpustilosti tradičně trochu neskutečná a Jiří Plachý jako milovník byl vždy poněkud toporný. Pešek začínal ve filmu rolemi mladokomickými, v nichž dost přehrával, byl ovšem svůj. Blanka Waleská mi nikdy k srdci nepřirostla. Tři hvězdičk si film určitě zaslouží. ()

slunicko2 

všechny recenze uživatele

Projdi svět daleko široko / to co bývalo dnes už není / všude najde se plno lidí /kteří v nejhorším život vidí / My však raději chceme žít nadějí / že se zakrátko všechno změní / snad už zítra hned snad až za sto let / kdož to ví... Naivní optimismus této prvorepublikové červené knihovny znalce a labužníky kinematografického umění asi neosloví, ale mě film lehce dojal. ()

Marthos 

všechny recenze uživatele

Bída není legrace. Ale jak pro koho. Slavínský nikdy nepatřil k obdivovatelům pravdy a filmovým divákům s tvrdošíjnou zarputilostí servíroval odlehčené a veselé příběhy o veselých lidech. Biograf přece není od toho, aby rozčiloval, ale rozptyloval. A proto se zhýčkaná milionářská dceruška vydává do ulic, odhodlána zjistit, jaké to je, když se žije z ruky do huby. Že ji nakonec potměšilý osud svede dohromady s dobrotivou ženou, o níž napsala svou první reportáž, je nabíledni. Film je to bezesporu slabý, ale má jednu silnou devizu – Antonii Nedošinskou. Hodna svého jména (Nezmarová), pere se se životem, jak se dá. Nežebrá, nefňuká, s druhými by se rozdělila o poslední kůrku chleba. Je to mistrovská kreace, prodchnutá srdečností, pokorou, jemnou ironií a neutuchající vírou v sílu lidské vůle. A také osvobozujícím cynismem, s nímž válcuje Theodora Pištěka v jejich společném závěrečném souboji nervů. Za tak geniální scénu by se jim museli poklonit až v Hollywoodu. ()

Galerie (4)

Zajímavosti (2)

  • Spoločnosť Elektafilm odsúhlasila pre film rozpočet vo výške 780 000 korún. (Raccoon.city)
  • Film bol natáčaný v Krkonošiach. (dyfur)

Reklama

Reklama