Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Po tom, ako uniesli malú Olu, sľúbil detektív Robert Goc (Piotr Adamczyk) jej matke (Marieta Zukowska), že sa nevzdá pátrania po nej, dokiaľ ju nenájde a neprivedie späť domov. Avšak ako roky v pátraní po Oli (Julia Wieniawa-Narkiewicz) plynuli, osamelý policajt, ponorený príliš dlho v špine a svinstve sveta pedofilov, začína zisťovať krutú a nepríjemnú pravdu o sebe samom. (sochoking)

(více)

Recenze (60)

honajz2 

všechny recenze uživatele

Tohle je tak neskutečně přehnaně vyhrocené, prvoplánové a tak moc extrémně zaměřené na efekt, až to časem sklouzne k sebeparodii, která se postupem času transformuje do totálně šílené a nepředstavitelné podoby, po které vlastně ani teď pořádně netuším, co jsem to sakra viděl. Pořád jsem si ale říkal, že už jsem něco podobně šíleného už kdysi viděl a naštěstí verbal to tak asi cítil podobně, jelikož tu onen film zmínil - Nahota na prodej. Ano, Small World je taková polská Nahota na prodej zkřížená s brutální touhou stvořit něco ještě drsnějšího než Srbský film. Jednodušeji to prostě shrnout nedokážu a abyste si to dokázali aspoň trochu představit, musíte ty filmy vidět oba. A nebo se podívat na tenhle, ale to už vidím lepší volbu v tom podívat se na oba zmíněné, přičemž u Nahoty se aspoň člověk pobaví a má přesnou představu o divokých devadesátkách u nás a co se týče Srbského filmu, tak k němu se budu při psaní komentáře ještě vracet, protože Vega se ho fakt viditelně snažil napodobit. Ten film je sice intenzivně natočený, některé zvraty má i celkem originální a po filmařské stránce je celkem solidní, ale stačí se nad ním jen trošku zamyslet a dojde vám, že se tu scénář nejen že rozpadá, on se vyloženě rozdrobil na prach a někdo se ho pak pokusil poslepovat. Vyjde z toho ten legendární dort, který tehdy pekli Pejsek s Kočičkou. Jak jinak si mám vysvětlit, že tu všechny postavy CELÉ DVĚ HODINY jednají jako nonstop hysteričtí šílenci, kteří se až nepravděpodobně často dostávají do vypjatých situací, jak jinak si mám vysvětlit ty nelogické časové skoky (vzhledem k tomu, že o Robertovi skoro nic člověk neví a jestli opravdu celá ta léta dělal u policie na jednom jediném případu únosu dítěte, tak mě překvapuje, že u nich pořád je), mizerný pokus o psychologii hlavní postavy, ty totálně WTF scény, kterým korunuje ta viditelně odkazující na Eyes Wide Shut, jen s tím rozdílem, že tady je totálně zvrhlý satanistický kult v čele (asi) s antikristem (!!!)... Mě už to zpočátku přišlo všechno strašně přetažené za vlasy, hodně hrající jen na efekt jakéhosi ultra-drsného echt nechutného akčňáku, dokonce jsem celkem rychle dostal i pocit (který ve mě přetrvává doteď), že Vega celé to závažné téma spíš dehonestuje, jak se tu snaží neustále tvářit strašně vážně i u naprosto jasných blábolů (mezi které patří třeba i nezranitelnost hlavního hrdiny a vlastně snad úplně všechno, co se tu stane) a to mě vyloženě naštvalo, ale postupem času, jak to celé bylo stále šílenější, jsem se u toho nakonec začal hlavně smát. A pak už z toho byl psychopatický pelmel nechtěně vtipných scén, naprostých bizarností, snah o hluboké myšlenky, akčních scén jak z Johna Wicka, do očí bijících pitomostí, nechutností, v jednotlivostech jakž takž funkčních dialogů, pokusů o depku... a propojuje se to tak šíleně, že se to fakt dá přirovnat jen k Nahotě na prodej, která je na tom podobně. Taky v ní je spousta témat a taky jsou všechny poslepované tak, jako by je pospojoval nějaký chovanec v ústavu, co na samotce neustále popisuje stěny rudým fixem co má v puse. Totální magořina, které se pak časem opravdu nešlo jinak než smát, nicméně v tomhle případě to nevnímám vůbec dobře, protože jsem z toho vůbec neměl žádný vážný dojem. Tak moc to samo sebe svojí demencí shodilo, až mám opravdu pocit, že je to nevděčné vůči všem obětem pedofilů. A že jich je a že realita může být ještě mnohem horší, než je ukázáno v tomhle z prstu vycucaném blábolu, snažící se jen samoúčelně šokovat. O to samé se snaží i Srbský film, který přišel snad s nejnechutnějším filmovým nápadem vůbec, ale po zhlédnutí téhle kraviny ho musím zpětně docenit, protože sice ke konci všechny snahy o hluboké poselství, ale svoji zápletku aspoň uměl vést, někam dotáhnout a svým totálně depkoidním koncem aspoň částečně zdrtit, nakolik přišel znenadání a bez hlubšího vysvětlení proč. Já mu fakt půjdu jednu hvězdičku přidat, protože tohle sice umí být v nejedné scéně stejně intenzivní, ovšem blbé je to nehorázně a i když i Srbský film pro mě má mnoho vad, tenhle polský pokus o něj v mnohém převyšuje. Pokud chcete vidět film podobného ražení s podobným námětem, radši se koukněte na něco seriózního, opravdu podnětného a přitom realisticky působícího, jako je třeba 8MM, Život i smrt porno bande, snad i ten Srbský film a pokud chcete něco vyloženě na téma pedofilie a ne jen obecně o lidské zvrácenosti, tak koukněte třeba na Michaela. Btw, došlo vám, že ten film podporuje všechny konspirační teorie o iluminátech a reptiliánech? Ultra tajná skupina boháčů, scházející se často na ultra tajné obří vile, kde lidi ve zvířecích maskách vzývají Satana, znásilňují a vraždí děti, žerou jejich "duše" a některé jejich mrtvoly skládají do tvaru pentagramu... jej, to už jsem někde četl, a ne jednou. Chytáte se? Jestli ne, tak tu mám pro vás menší nápovědu... 2* () (méně) (více)

verbal 

všechny recenze uživatele

Píchání dětí je určitě fajn katolický koníček, tak asi není divu, že se Partykovi tolik zalíbil. Tudíž po lopatistickém pseudodokumentu angažovaně přichází s lopatistickým pseudofilmem, ve kterém si naprudko zvizualizoval nejen své křesťanské pedofilní fantazie. Abych zase nebyl tolik příkrý, začíná to veskrze snesitelně jako typický bulvární Vega pro „čtenáře“ Blesku a zhruba do poloviny se to dá docela úspěšně vydržet, aniž by si jeden musel napustit kapesník ředidlem, aby si degradoval intelekt na Patrykovu úroveň. Pak však v sakristii lupne, v sutaně hrkne, načež totální lobotomie a rychlokvašné diletantství zvítězí obvyklým prostým, avšak zábavným bulvárem pro solviny, a Vega začne řádit hůř než naspídovaný devadesátkový Olmer, poháněný ryzí klerikální i filmařskou demencí, Bohem a demagogickým antipotratovým agitátorstvím vládnoucí pšontkovské garnitury PISS (Prawo i SS) a používající ty nejretardovanější berličky slaboduchého kýče. Výsledkem je pak přitroublá iluminátská pičočalamáda pro ty opravdu nejjednodušší ožužlávače vlastních palců a honiče nad Lidskými stonožkami, kterým dle zdejších nadšených výstřiků zjevně stačí, když do sebe frajer před kamerou kopne obsah použité šprcky jiného úchylného otyloně, okamžitě pro třísky nevidí les a je to děsně šokantňý a parádňý fylm. Ne, není, je to sice mile explicitně násilná až deviantní a vcelku solidně zahraná, ovšem pořád urážka sebenepatrnější divácké yntelygence a fkusu! Takže pokud si chcete z vlastní vůle, volové, upravit etalon a podívat se na opravdu promakaný, tísnivý, syrový a diváka neurážející film o unášení dětí na prcačku, pak ZAHRADY NOCI. Doufám, že po zchytření hned i přehodnotíte mongoloidní přebušování tohoto poštěváku Ornely Štikové a análního výtěru ze smrdutých hlubin oligofrenní scenáristiky a režie. ()

Reklama

Dadel 

všechny recenze uživatele

Film je tak přehnaný, že působí jako parodie. Protože to točili pánbíčkářští Poláci, tak pedofilové samozřejmě musí být satanisti, co pořádají snuff orgie v maskách v honosném zámku ve stylu Eyes Wide Shut. Hlavní hrdina-čestný policajt je takový drsňák, že si to se všemi vyřídí ve stylu Rambo. Plus množství dalších scén, u kterých nevíte, co si o nich myslet (tobogan!). Přesto je film dobře natočený a jistým způsobem zábavný, jen ho nesmíte brát vážně, ale jen jako guilty pleasure. Nejvíc se povedly scény s hlavní dětskou obětí Olou, hlavně její předčasný přerod z nevinné dětské duše ve vygumovanou a cynickou trosku. ()

Morholt 

všechny recenze uživatele

Každý film, který se zabývá zneužíváním dětí, hodí na diváka bezútěšnou deku. V případě Vegy jsem se ještě navíc bál, že bude až moc naturalistický, ale díky Bohu šílený Polák udeřil spíš na psychologickou stránku věci. Nicméně to neznamená, že to nebylo otřesné. Scéna, ve které se asi desetiletá holčička, zachráněná ze spáru úchylačky, snaží svést policistu, mi z hlavy jen tak nevymizí. Celkově se Vega spíš soustředí na postavy, než na obvyklou řezničinu a zvládá to bravurně. Zejména Adamczykova postava si prochází natolik příšerným vývojem, který si člověk ani nechce představovat. Jeden z těch filmů, který vám z hlavy jen tak nevyšumí. Bohužel. 90% ()

*CARNIFEX* 

všechny recenze uživatele

Patryk Vega vie točiť filmy pútavým spôsobom, o tom žiadna debata, no permanentne sa nedokáže vyhnúť nezmyselným scénam, počas ktorých buď zbytočne tlačí na pílu, alebo sú tak extrémne primitívne, že človek nemusí byť ani mimoriadne bystrý, aby mu veľmi rýchlo došlo, že toto bude opätovne jeden z tých jeho filmov, v ktorom sa budú postavy správať tak drbnuto, že sa v konečnom dôsledku samotný snímok napriek všemožnej snahe ani nemôže považovať za seriózny. Ja som naozaj chcel veriť, že to bude tentokrát iné, no po 45 minútach som to už viac nedokázal pozerať, keďže toto je tak extrémne primitívny scenár, až ma to uráža .. ()

Galerie (11)

Zajímavosti (5)

  • Paralelne s filmom vznikla trojdielna miniséria pre televíziu Canal+. (Arsenal83)
  • Film sa v Poľsku distribuoval ako vhodný od 16 rokov. (Arsenal83)
  • V čase 00:07:10 môžeme jasne vidieť na ceste Kia Ceed 2. generácie, ktorá sa začala vyrábať až v roku 2012. Dej filmu sa ale odohráva v roku 2004. (LuciusDLX)

Reklama

Reklama