Reklama

Reklama

Godzilla, Mothra, King Ghidorah: Daikaidžú sókógeki

  • Japonsko ゴジラ・モスラ・キングギドラ 大怪獣総攻撃 (více)

Obsahy(1)

Mladá reportérka Yuri natáčí pro kabelovou televizi pochybný dokumentární snímek o tajemných a nadpřirozených událostech. Náhoda tomu chtěla, že se ocitla v oblasti, kde se začne probouzet legendární Godzilla s ještě legendárnější chutí ničit. Díky mladé reportérce a jejím přátelům můžete sledovat nelítostný boj mezi Godzillou na své cestě zdevastovat Tokio a strážními monstry (Baragona, Mothry a King Gidora), která stojí na straně lidí. (Scytale)

(více)

Recenze (30)

EdaS 

všechny recenze uživatele

Nářez! Kam se na tohle hrabe Emmerich! Kombinace gumových příšer a moderních triků vytváří neodolatelně kouzelnou atmosféru. Proti Godzille tentokrát bojují potvory tři, což je jen dobře, protože poté, co se objeví, už budete jen zírat s otevřenou pusou. Škoda je snad jen pomalejšího rozjezdu, ale od zhruba 30. minuty je to jedna velká jízda. ()

SOLOM. 

všechny recenze uživatele

Opět se změnil režisérský post, ovšem tentokrát vsadilo Toho na zkušeného režiséra. Kaneko měl na svém kontě do této chvíle již pěknou řádku filmů a tak si od něj hodně slibovali. Ti jenž viděli kupříkladu Gameru ví, o čem mluvím. Aby si diváci užili opravdové „orgie“, připravili si pro ně scénáristé pořádku porci akčních pasáží a především se tentokrát postaví Gojiře do cesty hned tři protivníci. Milovníci japonských monster filmů vědí, že rozhodně nemělo jít o žádná ořezávátka. Leč jakmile naběhly závěrečné titulky, nebyl jsem moc přesvědčený, zda se jim jejich záměr zcela povedlo zrealizovat. Přesto si troufám tvrdit, že tento díl je o třídu lepší, než jeho dva předchůdci.Jen s tím novým vzhledem Gojiry se stále nedokáži srovnat. Naštěstí se tentokrát zápletka točila i kolem ostatních monster, takže se to nakonec lehce vyvážilo (kvalita masek). Baragon vypadal pořád stejně nemotorně, jako když jsem jej viděl poprvé v Hondově filmu Furankenshutain tai chitei kaiju Baragon, jen s tím rozdílem, že tentokrát toho moc ze svého umění nepředvedl, takže se musíme spokojit s demolicí všeho, co se mu postaví do cesty. To samé se dá však říci i o zbylých dvou protivnících. Mosura rozhodně své pověsti čest neudělala vůbec, spíše tu byla jen do počtu (což mě zklamalo nejvíc, protože jí mám nejraději), takže zbyl jen fight s Kingu Gidora. Jenže i tady jsem narazil na to, že se tvůrci asi zapomněli podívat na předchozí filmy, kdo že to vlastně ten trojhlavý drak je. Gojira se však konečně odpoutala od svého nedobrovolného ochraňování Země, do kterého ji zhruba v polovině série pasovali scénáristé a konečně začala zase rozsévat hrůzu, bolest a smutek všude kolem sebe. Přestože se tu dá najít dost nedostatků a slabin, tak můžu konečně říct, že se zase u sledování Gojiry bavil. 70% ()

Reklama

Lima 

všechny recenze uživatele

26) GODZILLA, MOTHRA AND KING GHIDORAH:GIANT MONSTERS ALL-OUT ATTACK (2001)___ALTERNATE REALITY SERIES 1999-2001___Jeden protivník už scenáristům nestačí, tři jsou mnohem lepší číslo. Na scéně figuruje záhadný stařík, který oživí tři monstra, která chránila Japonsko ve starodávných dobách. První je BARAGON, zástupce země, čtyřnohá obluda se srandovními ušisky, která své protivníky "podkopává", druhá je stará známá MOTHRA, zástupce vzduchu, přerostlá můra s křidélky Otakárka Fenyklového a třetí je trojhlavý drak KING GHIDORAH, zástupce vody, který bojuje způsobem "zakousnu se a nepustím". Úvodních 30 minut se připravuje půda pro velký střet, pak náhle ze země vyleze Baragon a vizuální orgie můžou začít.....Ano, skutečně orgie, protože tenhle díl je vizuálně velmi zdařilý. Modely baráků a krajiny už nejsou tak okatě papundeklové. Souboj Godzilly a Ghidoraha ve městě provázejí krásné ohnivé exploze. Triky už nejsou tak dementní, jako obvykle, taky už bylo v roce 2001 načase, že. Jenom ta monstra jsou pořád srandovně maňásková, což jenom kvituji s povděkem. Převodem do digitální podoby by Godzilla ztratila své půvabně naivní kouzlo. ()

Niktorius 

všechny recenze uživatele

Takaši Jamazaki, režisér obdivované Godzilly Minus One, uvádí GMK jako jeden ze svých nejoblíbenějších godzillích filmů, a tak není divu, že mezi oběma snímky najdeme více či méně okaté podobnosti. Už v GMK například Godzilla dokáže svým "atomovým dechem" vyvolat de facto jaderný výbuch s charakteristickým hřibovitým oblakem a závěrečná scéna je prakticky stejná. Film však také v letmých zmínkách tne do japonského militarismu a ne zrovna ideálního vyrovnání se s imperiální minulostí země. Režisér Šúsuke Kaneko se také vrací ke kořenům celé série, když Godzillu opět ztvárňuje nikoli jako antihrdinu, ale jako ztělesnění zla - tentokrát však takového, které nepřichází od nepřátel (jako atomová bomba), nýbrž vyrůstá z Japonska samého. Oproti mnoha jiným pozdějším godzilláckým filmům se také GMK snaží zdůrazňovat, že během zápasů trpí a umírají spousty nevinných lidí. Byť některé scény s nahodilými lidskými postavami jsou spíše černohumorné. _____ Propojení klasických "suitmation" technik s poněkud rudimentárními, nicméně střídmě a vhodně užitými, digitálními efekty, považuji za zdařilé. Jde prostě o odlišnou poetiku, než jakou se snaží ohromovat drahé a na realismus / plauzibilitu orientované hollywoodské blockbustery. ()

corpsy 

všechny recenze uživatele

Tak sa nám tu v tomto prípade pekne pošejkrovalo s mytológiou, posypalo sa to v určitých situáciách dosť morbídnym humorom a nezabudlo sa ani na odporne nedokonalé CGI efekty. Ale čo čakať od ( vtedy ) takmer 50 ročnej série, ktorá sa už vlastne nemala kam uberať. Bojové ´´kaiju´´ sekvencie, si ale stále udržiavajú to svoje dokonalé, pre ,,obyčajného,, diváka riadne rozpačité kúzlo a potvrdzujú, že ´´old school´´ bude stále obľúbenejší, než digitálne orgie. ()

Galerie (5)

Zajímavosti (16)

  • Toto je 25. film, ve kterém vystupuje Godzilla, 11. film, kde je Mothra, 6. snímek, ve kterém figuruje Ghidorah, a třetí snímek s Baragonem. (Terva)
  • Kanekova inkarnace Godzilly je typická očima bez zornic, pomocí nichž chtěl režisér zdůraznit a podtrhnout skutečnost, že jeho Godzilla není neutrální a svým způsobem tragickým osudem stižená bytost, ale naopak přirozeně zlá a nenávistná existence. Tato skutečnost je ještě více zdůrazněna v několika scénách, kdy je explicitně vidět, že Godzilla svým počínáním zabíjí lidi (v ostatních dílech jsou oběti Godzilly povětšinou pouze zmiňovány v dialozích). (Israha)

Reklama

Reklama