Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Francouzský vědec Claude se svým tlumočníkem, kartografem Davidem, objeví letku vojenských letounů, která zmizela před třemi desetiletími. Letadla nejsou poškozená, fungují, ale po pilotech není ani stopy. Starý muž, který byl jediným svědkem, tvrdí, že v noci vyšlo slunce a zpívalo mu. Brzy poté se v poušti Gobi objeví pohřešovaná řecká loď Cotopaxi. V Indianapolis se zase krátce poté na řídící věži podaří zachytit hovor dvou pilotů civilních letadel o zjevení UFO. Stát Indiana je postižen masivními výpadky proudu, a tak je do práce povolán i technik Roy. Právě on na opuštěné silnici zažije setkání s UFO. Začne ho ve vozidle pronásledovat a spolu s ním tak činí i policie, ale kosmická loď mizí na noční obloze. Roy je UFO fascinován a stává se stále více posedlým obrazy, které se mu v mysli stále objevují. Vidí horu a neznámá síla ho nutí ji neustále z něčeho modelovat. (Nova Cinema)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (765)

dobytek 

všechny recenze uživatele

Z filmu mam trochu smíšený pocity. Na jednu stranu je to roztahaný, zdlouhavý a chvílema nudný, takže někde uprostřed jsem si dal pauzu, protože mě to fakt nebavilo. První polovina mi přišla celkově o ničem. Už jsem skoro nad filmem zlomil hůl a myslel jsem si, že se na druhou půlku snad ani dívat nebudu. Jenže na druhou stranu mě to od tý půlky docela chytlo, takže jsem se přecejenom odhodlal se na film dodívat a udělal jsem dobře, protože zejména asi tak posledních 30 minut mě film hodně překvapil. Úvodní hodinu by to asi chtělo hodně prostřihat, protože jsem měl chvílema pocit, že se koukám na nějakou užvaněnou telenovelu. Filmu, kterej nezvládnu sledovat na jeden zátah, holt žádný extra vysoký hodnocení nedám... Ale celkově je to docela koukatelný a rozhodně je to mnohem lepší, než Spielbergův o téměř 30 let novější a o poznání dražší film na téma setkání s mimozemskou civilizací - Válka světů. Jinak Richard Dreyfuss, kterýho já osobně moc nemusim, tady předved hodně slušnej výkon. ()

genetique 

všechny recenze uživatele

Podľa toho, aký na tú dobu astronomický rozpočet ponúkli Stevenovi na tento film, musel byť jeho študentský projekt 'Firelight' v tej dobe asi naozaj skvostným umením. Aj preto sa v tejto klasike stretávame s naozaj ešte stále zaujímavými efektami a trikmy, nemenej dobrým scenárom, ale aj skvostnou hudbou, tvoriacou skvelú atmosféru. Finále je však zbytočne preťahované. Je mi jasné, že diváci mali pred štyridsiatimi rokmi poslednú polhodinu v kine takmer vykĺbené sánky, no teraz je to už o niečom inom a šlo by to trošku skrátiť. Ale okrem toho naozaj spokojnosť. A okrem hereckého Richarda Dreyfussa k pozornosti navyše púta účasť Françoisa Truffauta. 80%. ()

Reklama

Dever 

všechny recenze uživatele

Soundtrack John Williams: 1. Main Title and Mountain Visions [3:16] ,2. Nocturnal Pursuit [2:34] ,3. The Abduction of Barry [4:32] ,4. I Can't Believe It's Real [3:21] ,5. Climbing Devil's Tower [2:08] ,6. The Arrival of Sky Harbor [4:31] ,7. Night Siege [6:19] ,8. The Conversation [2:22] ,9. The Appearance of the Visitors [4:51] ,10. Resolution and End Title [6:59] ,11. Main Theme [3:09], ()

lamps 

všechny recenze uživatele

První polovina fantastická, druhá trochu rozbředlá, ale zakončená audiovizuálním eye-candy orgasmem. Scénář je chytrý a myšlenkově pronikavý a Steven přichází s tolika famózně inscenovanými momenty, které buď nádherně odkazují ke klasikám žánru (nejnápadněji k Vesmírné odysee), nebo tvoří inspirační podklad pro hromadu budoucích následovníků, že jestli někde a někdy, tak právě roku 1977 bych hledal znovuoživení a nakopnutí science fiction k nebeským výšinám kinematografické zábavy. Tempo sice chvílemi kolísá a ne úplně každý záběr má své neotřesitelné opodstatnění, ale je to prostě zatraceně vynalézavé a můžu zaručit, že takovouhle husinu byste při setkání s mimozemskými jevy nedostali možná ani v reálu (natož v jakémkoli jiném filmu). Pořád jeden ze zlatých hřebů žánru, který se hravě obejde bez jediného! výstřelu či slůvku o možném násilí. Instant classic. 85% ()

Morien 

všechny recenze uživatele

(1001) "Oh, it's waterproof, it still works!" Film jsem poprvé viděla u babičky na prázdninách a pamatuji si, jak jsme potom se sestrou a sestřenicí komunikovaly pomocí xylofonu a během stanování na zahradě po sobě pořvávaly: "Pojď si hrát dveřmi!" To je konec nostalgického okénka. Na filmu oceňuji to, jak široký a epický záběr má, kolik postav svádí dohromady, kolik linek v průběhu slétá, kolik triků to všechno dotváří a jak PŘIROZENĚ to působí! Civilní přístup přes lidské postavy, jejich vztahy a emoce, nikoliv žádná pomatená exhibice naplněná scénářovým prázdnem a pózujícími modely a manekýnkami. A takových krásných her se světly a stíny! I dneska skáču nadšením jako malé děcko, když s Dreyfussem laškují světla při bloudivé noční cestě pustinou. A obraz, kdy Dreyfuss háže cihly oknem do kuchyně by měl speciálně být vyhlášen nějakým významně významným obrazem. Já tedy Spielberga nemám ráda, mám najednou dojem, že by to mělo být řečeno, ale tenhle film je dokonalý. Spolu s Červeným trpaslíkem (epizoda Výměna těl) také definoval můj vztah k bramborové kaši. ()

Galerie (230)

Zajímavosti (112)

  • Ve své autobiografii uvedla producentka Julia Phillips, že studio nechtělo akceptovat podmínky Richarda Dreyfusse (Roy Neary), které představovaly honorář 500 000 dolarů a bonusy. Tudíž roli postupně nabídla Alu Pacinovi, Jacku Nicholsonovi a Genu Hackmanovi. Pacina film nezajímal, Nicholson měl strach, že by byla hlavní role zastíněna speciálními efekty, a Hackman měl osobní problémy s rodinou a nemohl si dovolit strávit 16 týdnů mimo Los Angeles. Studio navrhlo Jamese Caana, který měl ale ještě vyšší nároky než Dreyfuss, a tak se producentka pokorně vrátila za ním. (don corleone)
  • Chlapík, který hraje ve filmu na syntezátor, je technik, kterého poslala firma, od níž si štáb hudební zařízení pronajal. Steven Spielberg ho pozoroval při instalaci kláves a zkušebním hraní a okamžitě mu roli ve filmu nabídnul. Je dokonce uvedený i v titulcích. (don corleone)
  • Model mateřské lodi se později stal součástí sbírky Střediska Stevena F. Udvara-Házyho, spadajícího pod National Air and Space Museum ve městě Chantilly (Virginia). Můžeme si tam zblízka prohlédnout, že loď byla složena z různých letadel, robota R2-D2, poštovní schránky nebo například modelu hřbitova. (Othello)

Související novinky

Steven Spielberg se chce vrátit k mimozemšťanům

Steven Spielberg se chce vrátit k mimozemšťanům

19.04.2024

Od roku 2022, kdy Steven Spielberg představil fandům svůj Zlatým Glóbem ověnčený osobní film Fabelmanovi, jsme moc netušili, k čemu se chce jeden z nejslavnějších režisérů všech dob příště… (více)

Zemřel mistr speciálních efektů Douglas Trumbull

Zemřel mistr speciálních efektů Douglas Trumbull

08.02.2022

Ve věku 79 let opustil filmový svět mistr speciálních efektů, vynálezce, filmový režisér a producent Douglas Trumbull. Informaci médiím předala jeho dcera Amy. Uznávaný hollywoodský tvůrce, který má… (více)

Emmerich chystá další katastrofu

Emmerich chystá další katastrofu

25.06.2016

S trojkou Dne nezávislosti to zatím nevypadá moc růžově, i kdybychom se jí ale dočkali, Roland Emmerich nejdřív natočí sci-fi Moonfall. Studio Universal film popisuje jako kombinaci 2012 a Blízkých… (více)

Jeff Nichols natočí sci-fi

Jeff Nichols natočí sci-fi

19.01.2014

Režisér a scenárista Jeff Nichols (1978) se řadí mezi nejtalentovanější tvůrce nastupující filmařské generace v USA. Jeho tvorba se zatím vyhýbá prestižním a sledovaným oceněním, ale již 3 filmy (z… (více)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno