Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Sociolog Víťa Jakoubek je tuctový třicátník, otec dvou dětí. O sobotách pomáhá tchánovi na chatě, přes týden obíhá obchody s nákupní taškou a v práci se marně pokouší uplatnit své znalosti. Jeho nezáživný život, plný zmatků a banálních katastrof, se změní, když dostane od ředitele úkol - prozkoumat hodnotový žebříček čerstvých maturantů. Když si ho na gymnáziu spletou s novým studentem a on se marně snaží omyl vysvětlit, rozhodne se přijmout nečekanou roli, aby snáze pronikl k názorům mladých. Do jeho skutečné identity je zasvěcena pouze ředitelka školy, emancipovaná žena, které se očividně líbí. Zatímco Víťovi se začíná v bezstarostném světě maturantů líbit, jeho rodinný život se dostává do stále větších problémů a roztržka s manželkou Janou se stále prohlubuje. Mezi "spolužáky" tráví pořád víc času, jde s nimi na diskotéku, koupí si oblečení pro mladé, pomalu se sbližuje se spolužačkou Evou a poznává, že středoškoláci dospělými opovrhují stejně jako jejich názory a hodnotami. Situace se vyhrotí, když se třídou odjede na chmelovou brigádu a zúčastní se nočního tahu, při němž studenti zdemolují kolotoč. (TV Nova)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (358)

francis 

všechny recenze uživatele

Jedna z mých úplně nejoblíbenějších českých komedií. Naprosto geniální scénář a hlavně ultrabáječnej Milan Šteindler, kterej nikdy předtím a nikdy potom nebyl ve filmu takhle dokonalej. Vůbec se nedivím, že ho tam všechny holky milovaly. (Vrať mi ty dopisy!!!) A hlavní vtip (vlastně filosofická myšlenka filmu), kterej se týká středoškoláků - maturantů, platí dneska stejně jako tenkrát. Prostě z nich vyrostou stejný blbci jako sme my. ()

kaylin 

všechny recenze uživatele

Je to film, který má myšlenky a který se snaží něco říct, ale to, co říká, mi prostě nesedlo. Tohle není pohled na svět, která bych sdílel, a to ani ve svých téměř třiceti letech. Asi především z toho titulu mi to moc nesedlo a nebavil jsem se a ani jsem příliš nesouzněl s jednotlivými postavami a s jejich motivacemi. Nelze tomu ale vzít, že nápady scénář má. ()

Reklama

matezzz 

všechny recenze uživatele

Milan Šteindler opravdu podařeně zapadne do třídy gymnázia, navíc ho krása jedné studentky oblbne tak, že skoro zapomene na manželku a děti. Fajn komedie, která mě častokrát rozesmála, můžu doporučit skoro každému. Po dalším shlédnutí jsem zde našel pár věcí, které se mi až tak nelíbily, musím tedy * ubrat, to ale nemění nic na to, že stále jde o prima podívanou. ()

Šandík 

všechny recenze uživatele

Milan Šteindler je sice výtečným (ne)hercem divadla Sklep, ovšem režisérem je velmi průměrným až mizerným. Sklepácky ujetý humor se ve filmu "Vrať se do Hrobu" podivně mísí se snahou o jakousi "výpověď" o "současné mládeži" a o "obecných poměrech". Stačí porovnat s Vorlovým Kouřem, aby bylo jasné, jak rozdílné přístupy představuje zdánlivě shodné nebo velmi podobné východisko. Šteindler víceméně rezignoval na ujetost a nadsázku Sklepa, ale přitom nedokáže nabídnou ani civilnost, ani autenticitu, ani slušné herectví. To, co by mohlo za normálních okolností bavit je tu spíše rozpačité a podivně nucené, to co by mohlo být výpovědí, je přitažené za vlasy. Ani ryba ani rak, nýbrž nevydařený kočkopes. Samozřejmě zde najdeme řadu vydařených gagů a taky množství dobře odpozorovaných scén, ale jako celek to zoufale nedrží pohromadě. Možná, kdyby herce Šteindlera režisér Šteindler asi tak třikrát denně sepsul na tři doby za to, že svůj text odříkává jako žáček 1A u tabule básničku, a kdyby režisér Šteindler občas na herce Šteidlera zařval "stop! tohle je naprosto strašný! znova!", byl by to vcelku podařený film, ale není, neb brýle se bez brýlí špatně hledají a Šteindler si jako herec-režisér nevidí ani na špičku nosu... Samozřejmě by nebylo od věci, kdyby se role sociologa ujal někdo, kdo ve svých třiceti tak trochu vypadá na dvacet a ne na čtyřicet. Jistě by rapidně ubylo trapných scén. Uznávám přitom, že ta trapnost má určité zvláštní kouzlo, ale opravdu to stačí? ... Celkový dojem: 65% ()

topi 

všechny recenze uživatele

Asi nejzdařilejší film Milana Šteindlera, i když to žádná sláva není. Nikdy jsem mu nepřišel na chuť a samotný výkon Šteindlera mě taky nikdy nenadchl. Já mám celkově problém se scénáři Haliny Pawlowské, ty její výplody jsou mi proti srsti. Vrať se do hrobu se pro hodně lidí stal předrevolučním kultem, pro mě však pouze průměrnou odrhovačkou. I tak dám za tři, protože další práce Pawlowské a Šteindlera už nemusím vůbec. ()

Galerie (10)

Zajímavosti (41)

  • První záběr filmu, který je přes celý obraz, tedy kopání studny, velmi připomíná kosočtverec, a to přesto, že studna se do čtverce či kosočtverce nekope. Další záběr však už je oválný a odpovídá. (sator)
  • Pračka, kterou Jakoubkovi (Milan Šteindler, Dana Batulková) drží, aby jim nezbořila koupelnu, byla Tatramat 245.2 z let 1982–1989 od výrobce Tatramat Poprad. Pro tuto pračku bylo typické, že při ždímání cestovala. (sator)
  • Režisér Šteindler čekal, že bude muset bojovat proti zásahům cenzorů do snímku, ale překvapivě se tak nestalo, za to, jak řekl, patří dík i statečné dramaturgii filmu. (sator)

Reklama

Reklama