Reklama

Reklama

Tajemná záře nad Pacifikem

  • Česko Konečný odpočet (neoficiální název) (více)
Trailer

Obsahy(1)

Nacházíme se v současnosti, na palubě nejmocnější americké atomové letadlové lodi Nimitz, která je právě na cvičných manévrech v Tichém oceánu. Náhle na loď udeří nevídaně silná elektrická bouře, která tohoto ocelového giganta doslova pohltí a způsobí něco zcela nemožného: Nimitz je vržen zpět v čase do 6. prosince roku 1941. Do japonského úderu na Pearl Harbor zbývá již jen několik málo hodin. Jak se nepřátelská flotila blíží k Havaji, octnou se kapitán lodi (Kirk Douglas), expert Ministerstva obrany (Martin Sheen), svérázný letecký důstojník (James Farentino) a zoufalý senátor Rooseveltovy administrativy (Charles Durning) v situaci, kdy se musí rozhodnout mezi dvěma zcela nemyslitelnými možnostmi. Dovolí Japoncům dokonat jejich vražednou invazi, nebo zahájí masivní protiútok, který navždy změní běh dějin? V tomto dechberoucím sci-fi akčním hitu, natočeném na palubě skutečné letadlové lodi Nimitz dále hrají, společně s její posádkou, také Katharine Ross a Ron O´Neal. (Magic Box)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (262)

Necrotongue 

všechny recenze uživatele

Po mnoha a mnoha letech jsem se na film znovu podíval, abych zjistil, jestli mé hodnocení obstojí i dnes a byl jsem velmi překvapen, když se ukázalo, že nemusím strhnout ani jednu hvězdičku. Pravda, zub času byl místy znát, ale s tím jsem počítal, spíše bych řekl, že musím tvůrce i dnes za výsledek pochválit. Jediné, co mě zarazilo s ohledem na to, že se zajímám o tichomořské válčiště od rusko- japonské války do konce války 2. světové, byla "schopnost" filmařů zjistit si pouze tři správná jména ze šesti letadlových lodí, které tvořily páteř Nagumova 1. leteckého loďstva. I přes tyto drobné nedostatky jsem se při cestování v čase bavil možná i proto, že jsem se v čase vrátil i já, a to do doby, kdy jsem absolvoval základní školní docházku a kdy jsem tento snímek viděl poprvé. ()

Vitason 

všechny recenze uživatele

Úvodní titulky. Vrum. Americká letadla vzlétají a přistávají. Vrum. Pořád se nic neděje. Mezitím pobíhá Kirk Douglas, který nemá skoro co hrát a Martin Sheen, který má přece jen více prostoru. Vrum. Další záběru typu: ,,Chlapci, vstupte do armády." Vrum. A pak to konečně přijde. Bouře, která celou letadlovou loď přepraví v čase pár dní před útok na Pearl Harbor. Jenže ani pak se nic neděje. Vrum. Další hezké záběry na moderní stíhačky. A proč to všechno? Aby si každý uvědomil, jak je kauzalita důležitá? Nebo tvůrcům opravdu šlo o tu závěrečnou pointu, kterou by předem musel odhalit i člověk, který celý film prospal. Těžko říct. S určitostí můžu říct, že nejde o nějak zábavný film, který vůbec nevyužívá tak zajímavého tématu jako je cestování v čase. Vrum. ()

Reklama

ClintEastwood 

všechny recenze uživatele

Dost si vyčítám, že mi tento malý zázrak tak dlouho unikal. Tajemná záře nad Pacifikem, je poutavý snímek, ve kterém si mj. zahrají slavní otcové slavných synů - Kirk Douglas a Martin Sheen. Letadlová loď se díky záři nad hladinou oceánu, přesune časem z roku 1980 do roku 1941 a může tak v minulosti, s moderní výbavou a znalostí historie (budoucnosti) zabránit útoku Japonců na Pearl Harbor. Povedené herecké výkony, odpovídající stopáž a zdařilé efekty (hlavně v leteckých scénách) jsou zárukou kvalitní zábavy. Vynikající závěr. ()

Slartibarkfast 

všechny recenze uživatele

Průměrné americké scífko s cestováním v čase, kdy vlajková letadlová loď US Navy Mynitz! prosviští červotočivou bouřkou a vyflusne ji to někde u Perlové zátoky, čirou náhodou právě v ten příhodný moment, kdy můžou tito hrdí patrioti zvrátit kola dějin, ale nakonec se ukáže, že časový paradox je trochu proti a jen je tak laškovně celou dobu lechtal na koulích, tedy jako sorry. Nedomyšlené, asi jako Zabil jsem Einsteina, pánové, ale méně zábavné, neb to není komedie. Na druhou stranu, přeci jen to má alespoň něco do sebe a minimálně jako vzpomínka na vynikajícího Kirka Douglasů u diváka stále obstojí i z nostalgických důvodů. 50% ()

Sarkastic 

všechny recenze uživatele

Na jedné straně stravitelný děj, vcelku nenudící příběh, slušné herecké výkony, originální myšlenka a výborná hudba. Na straně druhé spousta nelogičností, které dokonale převáží vše kladné, co jsem v předchozí větě vyjmenoval. Americký kapitán, který může odvrátit katastrofu nejen na Pearl Harbouru, může pomoci rozhodnout válku během kratičké doby ve prospěch nejen spojenců a může posunout Ameriku na mocnost, která díky své nové vyspělosti, super moderní vědě, technice a zbraním může ovládnout celý svět (o tom, jestli už neovládá, netřeba polemizovat) se rozhodne, že nebude zasahovat do historie, že to je proti přírodě. Ikdyby byl natolik vyšinutý a vydal by rozkaz nezasahovat, myslí si snad někdo, že by ho zbytek posádky bezmyšlenkovitě poslechl??? TO je proti přirozenosti. Nemluvě o tom, že ti 2, co se zachránili na ostrově, by určitě mlčeli, do ničeho se nemíchali, stejně jako posádka lodi by nezasahovali do historie a za 40 let by se šli pozdravit se svým starým kámošem. To jsme někteří tak naivní, aby jsem jim to sežrali i s navijákem? Pokuď jsem měl vypnout mozek a bezmyšlenkovitě hltat tohle sci-fi, tak to beru (svůj účel, jakožto nenáročná oddychovka po obědě to nejspíš splnilo). Škoda však, že mě nato nikdo neupozornil. Hodnotím 2*, argumetny,které jsem uvedl, jsou snad dost jasné ;-). ()

Galerie (30)

Zajímavosti (12)

  • Scény útoku na Pearl Harbor jsou do děje vloženy ze staršího filmu USA Tora! Tora! Tora! V daleko vetší míře jsou záběry ze zmíněného filmu vloženy do velkofilmu Bitva o Midway. (duklak2)
  • Premiéra pro československá kina byla původně zamýšlena na rok 1982. Film byl zakoupen do distribuce a opatřen titulky, byly zhotoveny filmové plakáty a snímky z natáčení. Nakonec přišel zákaz a původně schválené uvedení nebylo povoleno. Důvod? Propagace vojenského letectva USA. Návštěvníci kin se dočkali až o bezmála 10 let později. (ČSFD)
  • Ve skutečnosti se událost týkala lodi USS Eldridge. Loď byla 15. ledna 1951 převedena na základě zákona o vzájemné obranné pomoci do Řecka, kde sloužila jako Leon (D54). Leon byl vyřazen z provozu 5. listopadu 1992 a 11. listopadu 1999 byl prodán jako šrot firmě V&J Scrapmetal Trading Ltd se sídlem v Pireu. (sator)

Reklama

Reklama