• WANDRWALL
    ***

    N. Gollová sedá na lep S. Benešovi. Kniha byla F.X. Šaldou rozcupována. Na film diváci tehdy chodili. Oslava hejsků a vzdávání holdu přírodním děvám. de by se tam v Ostravančicích vzaly takové děvy?(25.9.2010)

  • Skip
    ****

    Ono je to tak pitomý, ale tak krásně pitomý, až je to neodolatelný.(3.2.2009)

  • Blofeld
    *****

    Vynikající kamera (na poslední záběr budu ještě dlouho vzpomínat) a krásné herecké výkony - vedle ústřední dvojice si velké uznání zaslouží dokonalá Vlasta Fabianová, která ve svém filmovém debutu předvádí velice vyzrálý výkon. Jako celek je film tak trochu sladkobolný a patetický, ale to ostatně člověku čas od času také neuškodí...(3.2.2009)

  • Marthos
    ****

    K Mrštíkově milostnému románu Pohádka máje, který posloužil už v němé éře jako předloha ke slavnému stejnojmennému filmu Karla Antona s Jiřím Voskovcem v hlavní roli, se v roce 1940 znovu obrátil Otakar Vávra. Vávra se soustředil na zachycení prosté poezie mladé lásky uprostřed jarní, civilizací nedotčené přírody. Ireálnost přírodních záběrů byla uměleckým záměrem. Vávra s kameramanem Pečenkou nenatáčeli film o májové přírodě, ale o pohádce májové přírody. Proto Pečenka zcela záměrně použil zvláštních a do té doby v českém filmu v takové míře zcela nezvyklých kameramanských postupů: natáčel se speciálními filtry nebo na speciální infračervený materiál, čímž dosáhl dojmu odhmotněnosti. V hlavních rolích dostáli výrazného úspěchu Nataša Gollová se Svatoplukem Benešem, kdy oba představitelé dokázali svým postavám vtisknout určitý půvab přirozenosti a hereckého ostychu. Vávrova Pohádka máje je mimořádně silným filmovým dílem, tvořené především kamerou Ferdinanda Pečenky a působivou hudbou Jiřího Srnky. Je skutečnou pohádkou mládí a elixírem života, protkaným májovou vůní křivoklátských lesů.(6.10.2008)

  • tahit
    ***

    Dnes už jen s úsměvem mohu film vnímat v celé jeho kráse. Chybí snad už jen otevírání studánek, takže jsem zamáčkl slzu dojetí. Výlupek Ríša (Beneš) plný rebelství, a coby Helenka (Gollová) roztomile křehká. I to bylo pro ni příznačné. Lyrika Mrštíkových dialogů v idylické scenerii venkova má snad i cosi společného s Karlem Hynkem Máchou. Byl pozdní večer první máj…(28.9.2016)

  • - Filmovanie prebiehalo v okolí mesta Dobříš. (dyfur)

  • - Helence mělo být 16 a Gollové bylo téměř 30. Kvůli tomu byl do role Ríši obsazen Svatopluk Beneš, protože Rudolf Hrušínský, kterému byla role již dříve slíbena, byl ke Gollové příliš mladý. (Kulmon)

  • - V jedné scéně měl pes Brok skočit za Helenkou do postele, ale záběr se stále nedařil. Tak architekt Jan Zázvorka dal Nataše za hlavu namazaný rohlík, pes na ni krásně skočil a ještě překvapenou Natašu oblízl. (Kulmon)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace