Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Případu sexuálně motivované vraždy studentky filozofické fakulty se ujímá tým kriminalistů vedený postarším a konzervativním vrchním komisařem Slámou (J. Slovák). Jeho tým tvoří energická a inteligentní Lída Stehlíková (M. Issová), která žije v partnerském svazku se ženou a genderově předpojatý Ondřej Zach (T. Bambušek), který si svoji kolegyni pro její orientaci stále dobírá. Tím vzniká v týmu vyšetřovatelů poněkud výbušné prostředí. Fakulta je ochromena tragickou událostí a tísnivou atmosférou, způsobenou policejním vyšetřováním vraždy. Děkanka Klusová (J. Čvančarová) následkem událostí nebezpečně zvyšuje svoji aktivitu. Zaměřuje se především na nekorektní vztahy mezi studentkami a profesory. Exemplárním případem se stávají vedoucí katedry Mojmír Mádler (L. Veselý) a jeho studentka Klára Machová (S. Haváčová). Kriminalisté vyšetřují vraždu studentky Daniely (K. Trnková) a přitom se stále více utvrzují ve svých odlišných verzích. Zach má svého jednoznačného favorita a na něm trvá. Lída Stehlíková se naopak zaměřuje na chování některých podezřelých členů divadelního spolku a klíč hledá v obsahu skandálního románu Soni Kostkové (P. Hřebíčková) POZADÍ UDÁLOSTÍ, jehož výtisk byl nalezen na místě činu poblíž těla oběti... (Česká televize)

(více)

Recenze (55)

Flexaret 

všechny recenze uživatele

Duo kriminalistů na sedativech (vyšetřovatelka bez sociální inteligence, druhý vyšetřovatel bez jakékoliv inteligence). Osobní linie jsou nefunkční výplní. Prostředí vysoké školy je jen kulisa. Motiv vraždy tu je jen pro to, aby celá minisérie vůbec držela pohromadě. Uvidíme, kam se bude tento zvláštní živočichopis nesympatických odlidštěných postav dále vyvíjet. Ta nesoudržnost je do očí bijící. Žádný motiv není dotažený, chvíli se hraje na vážno, chvíli na trapno, skoro jako by jednotlivé scény byly generovány naprosto náhodně. Výsledkem je křeč, u které v době vzniku možná zaujme snad jen kontroverze, kterou dílo vyvolává. ()

Bozvav 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Druhý díl úspěšně navazuje, tam kde skončil první. Tedy pádem o propasti klišé, které prezentují jednotlivé postavy, jako např. netalentovaná feministická umělkyně (mimochodem, kde tu ženskou vyhrabali, hrát fakt neumí a ani ta hudba se mi nelíbí), vztahově nevyrovnaný umělec, detektivní dvojice, jenž diváka svým nudným a přitom dosti chaotickým způsobem vyšetřování uspí spolehlivěji, než rohypnol. Herci jenž hrají role, jenž hrají role, což má vést k napětí, co se skrývá za onou pomyslnou maskou hlavních ahtérů, ale zpracováno je to tak podivně, že diváka to vlastně ani moc nezajímá.  Vzhledem k tomu, že se detektivní zápletka není to hlavní, měl by si divák z zavražděné vytvořit nějaký vztah, to ale neměl šanci stihnout a ani následující sled událostí, mu to neumožnil. Tudíž je úplně jedno, kdo je vrah, protože to diváka vlastně ani moc nezajímá. Zatím co první díl se moh opřít o velmi dobré řemeslné zpracování stránku a kvalitní herecké výkony, v díle druhém, jako by herci neměli moc co hrát a nebo nevěděli, co mají hrát. Je to docela škoda.  uvidíme, zda se to alespoň nějak rozjede, nebo se to utopí v nudném žvanění a prázných pózách. ()

Reklama

castor 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Zatímco Havelka doma „zahlazuje“ stopy noční rozkoše, na fakultě startuje vyšetřování vraždy. A Univerzita Palackého v Olomouci má problém. Jasně, ambiciózní vyšetřovatelka Martha Issová řeší při sdělování tragické události rodičům soukromé hovory a její šéf na jejich křesle „cvičí“ s bolestivými zády, jinak to ale má spád a třeba slovní přestřelky mezi Havelkou a dalším detektivem Tomášem Bambuškem jsou za mě fajn – dialogově i herecky. Tip na vraha mám a asi se nespletu. Ovšem samotné vyšetřování zločinu je jen záminkou k tomu, aby si autoři mohli hrát s komplikovanějšími mezilidskými vztahy. Zároveň se začínají vyskytovat následky kroků upjaté děkanky (samozřejmě netvrdím, že české akademické prostředí je v téhle otázce zdravé jak řípa), která hodlá potírat vztahy mezi pedagogy a studentstvem. Naštěstí pryč (ale ještě se vrátí) je špatně napsaná a zahraná postava manželky hlavního hrdiny (Katarzia to schytává oprávněně), navíc odskoky do pražského ateliéru vyznívají rušivé. Tak nízké hodnocení se mi nicméně zdá přehnané, možná i proto jdu o hvězdu výš. ()

milwaukee odpad!

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Třicet minut a konečná, dál už to prostě nešlo. Všichni tři cajti jsou totální jelita. Bambušek měl zůstat u profese čalouníka, to mu jde určitě líp. Vždyť ten lulan neumí ani pořádně mluvit. Slovák si u rodiny oběti trapně poposedával, jako by si nemohl správně usadit anální kolík (nebo láhev sektu?) . Pissova, která nepozná tepelné čerpadlo, se chová jako samice tura domácího a Čvančarová pouze vyměnila červený hadr za fialový. Na začátku dílu bylo doporučení pro rodiče, aby zvážili, jestli povolí sledování mladším než patnáct let. Rodičům doporučuji, ať to nedělají. A těm nad patnáct let doporučím pouze tehdy, pokud si vzali Kinedryl a po ruce mají blicí pytlík. Pěkně se vám bude houpat žaludek. A teď nevím, kdo to posral víc. Jestli Hřebejk nebo Jarchovský. A možná to ani nechci vědět. ()

6thSun 

všechny recenze uživatele

Těžko brát vážně jakékoli dílo, kde rodiče, kteří se právě dozvěděli o smrti své dcery jsou tak v pohodě, až to vypadá, že je smrt potomka potěšila. Do toho vyšetřující policistka, která si jde uprostřed sdělování oné tragické události vyřídit hovor a minutu mluví nahlas bez nulového náznaku empatie. Po tomhle by musela dostat vyhazov, nadřízený, jenž je u všeho přítomný, jí ale jenom lehoulince vyčiní a poté od ní s povděkem přijme brufen na bolest zad. ()

Galerie (31)

Reklama

Reklama