Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Akční
  • Drama
  • Horor
  • Krimi

Recenze (1 029)

plakát

Král džungle (1997) 

Miluju Tarzana. Četl jsem ho jako svou první knížku a tak na něj nikdy nedám dopustit. No a Král džungle je celkem zábavná a docela dost zesměšňující (ale ne jedovatě) variace na Tarzana. Pravda je, že spousta věcí v Tarzanovi je nechtěně směšná a nemožná (jeho nadlidské samoučící schopnosti) a mnohdy až trapná (jeho neustálé nechávání naživu zločinců, aby se polepšili) a tak to tady tvůrci všechno použili a udělali z toho nápaditej barevnej srandovní mix. Některé gagy jsou opravdu k popukání (třeba George a jeho tenisky, drcení o strom, anglicky mluvící opičák). Ale pravda je, že trapnosti se úplně nevyhnuli (viz třeba prdící opice). Ovšem vypravěčovy hlášky nemají chybu, a protože to není nijak komplikovaný humor, jedná se o skvělou zábavu pro celou rodinu a ještě lepší pro děti tak do těch desíti let. Navíc opravdu chytlavá písnička nedá vaší hlavě zapomenout, že George of the jungle je jungle VIP. No a musím nechat, že Fraser míval docela i dobrou fyzičku.

plakát

Pes zabiják (1998) (TV film) odpad!

Velmi velmi špatná variace na Cuja s tak odfláknutým scénářem, že když na konci pes unese (!) dceru, rodiče si říkají: - Kam ji jenom mohl odvézt? - Někam, kde se cítí bezpečně. - Do elektrárny! A potom se chystají na cestu a otec říká. Když se rozdělíme, najdeme ji snáz. Pojď se mnou. A než vyrazí na tu cestu tak psovi řekne: Scotty hledej! Nejde jen o špatný scénář, taky většina hereckých výkonů je naprosto tristní, včetně McCormicka. Práce se zvířaty je odbytá a neustále rozeznatelná, psi koukají mimo kameru, mimo jimi sledované objekty, když mají vypadat naprosto zuřivě, pomáhá tomu pouze připuštěný zvuk chrčivého bublání. Některé věci jsou naprosto trapné (například samotná zápletka, kdy mají pušku, mají možnost ji k tomu psovi dostat a zabít ho, ale přesto před ním prchají v panické hrůze, i když je ještě padesát metrů daleko) některý jsou k smíchu (když ten pes tu holčinu vede do té své elektrárny, co ona přitom říká. Jé to je čokoláda? Promiň, že jsem křičela. Ale už není k jídlu! A teď jsem unavená. Musím si lehnout a prospat se. jako o co má jít?). Střih je občas matoucí, režijní práce je odvedena v tom přesném duchu kvality na D2VHS, NEVER USE.

plakát

Žena v betonu (1968) 

Žena v moři je druhým volným pokračováním detektivky Tony Rome. Jde vlastně o klasický detektivní příběh ze staré školy v tomto případě trošku ochucený humorem (to neznamená, že to přeroste v komedii). Na pokračování se sešel téměř stejný výrobní tým a taky je to znát. Já viděl oba díly v jeden den (noc) těsně po sobě a vůbec mě nenudily. Tony Rome je typově z těch drsných detektivů, který mám rád. umí rozdávat rány i přijímat je, rozumí svýmu řemeslu a s humorem glosuje skoro na všechny, co vidí. Ty jeho glosy mi přijdou jako předchůdce dnešních hlášek, které jsou mnohdy to jediné, co si kdo z filmu zapamatuje. Díky nedlouhé stopáži a takové té domáckosti a humoru snímek není zbytečným pro žádnýho milovníka detektivek. Jen ti, kteří nesnáší tento žánr budou mít asi menší problém.

plakát

Čáry máry nebožtík (1942) 

Co se mě týká, tak tohle groteska tedy není. V grotesce bývají gagy humorné a trapné a přehnané a tak. Tady je vyjímečně kopnutí do zadku a to je všecko. Jinak se tu snažili o něco jako inteligentnější a promyšlený humor plný konverzací (ale není to konverzační humor) a s něčím jako opravdu filmovým příběhem a to Laurelovi a Hardymu nikdy zrovna moc nešlo. Je to škoda, natočený to je dobře, ale za celou dobu jsem se vlastně vůbec nesmál, neřku-li pousmál. Nejlepší jejich grotesky byly ty nejkratší, kde šlo skutečně o spousty gagů navázaných na jednu dvě situace.

plakát

Tony Rome (1967) 

Tohle je přesně ten typ detektivky, kterej mám rád. Hlavní hrdina je mužný a čestný chlapík od rány, ale umí v tom chodit. Není to žádnej lev salónů ani největší eso pod sluncem, jeho vyšetřovací metody jsou silně deduktivní, přesto ale mnohdy taky schytá nějakou tu na šišku, což však bere sportovně a s humorem. Případ zavede Romea do prohnilé zbohatlické rodiny, jejíž tajemství postupně odkrývá. V první polovině je to skvělá zábava, ale dál už je silně znát, že tvůrci vaří z vody a neškodilo by o asi deset minut prostříhat. Tony skoro celej film perlí jeden cynickej názor za druhým, dost často humornej. Vlastně jsem měl při koukání takovej pocit domáckosti, jako kdybych to už někdy viděl nebo četl. Je to totiž hodně podobný Philu Marloweovi, tedy v jeho pozdějších dílech. Atmosféra a podobně. Protentokrát písničku nenazpíval Frankie, ale jeho dceruška Nancy a musím říct, že i ona umí. Herecký výkony jsou většinou kvalitní a přesvědčivý. Frankie sice už přestal s výběrem náročných rolí, ale stárnoucí soukromý očko mu jde docela věřit. Podtrženo sečteno, film je někde těsně nad průměrem, ale milovníky starých kriminálek určitě potěší. Mimochodem, snímek se dočkal o něco lepšího pokračování Žena v moři.

plakát

Tajemné zlo 2 (1993) 

První díl byl akční SF béčko, který sice nebylo nijak hlubším filmem, ale přeci jen dost zábavný a i dobře po formální stránce zpracovaný. Prvních třicet minut je zaplněno konečnou sekvencí právě z prvního dílu, v níž je asi pět minut různě vložených záběrů, který ukazují, jak a kde ten hmyzák nakladl ty vajíčka. Tato část je dobrá a zábavná, ale jakmile je tam novej film, jde atmosféra i příběh někam. Neuvěřitelně hloupý dialogy a příběh vařící doslova z ničeho, to je nejmenším problémem tohoto filmu. Dalším jsou naprosto stupidní postavy a to včetně všech vraždících mimozemšťanů, kteří se chovají spíš jako terče na střelnici. Ani herci nepředvádí nic světobornýho. Představitel novýho mimozemskýho poldy napodobuje jenom MacLachlana z jedničky, jenomže neskutečně unyle podehrává či nedohrává. Postavy se chovají hloupě, veškeré dění je odkázáno na to, jak zloduch chodí a žvástá blbosti, případně přelízá z jednoho tanečníka do druhýho při snad dvacetiminutové scéně z diskotéky. Prostě a jednoduše, za něco v tomto filmu stojí pouze část přejatá z prvního dílu.

plakát

Osvícení (1980) 

Po zkušenostech s režisérem jsem už k tomuhle filmu přistupoval docela s obavami. Přesto je to podle Kinga a naštěstí tam hrají herci, kteří tam hrají, takže až tak strašný to není. Ale přesto je to jako obvykle o ničem, zdlouhavý a nudný v každým záběru. Seru na to, jestli je kompozice obrazu nebo propojení děje a hudby nebo kamera a střih nebo režie geniální, pokud mě film nebaví a to tento tedy rozhodně nebavil. Je to sice jedna z podařenějších Kingových adaptací, přesto absolutně nedosahuje na filmy jako Zelená míle nebo Misery či jen to obyčejný televizní To (první část, abych byl přesný). Přechod Torrance z normálního chlápka je navzdory dlouhé stopáži uspěchaný a nerealistický. Vlastně je v jednu chvíli normální a během tří dnů naprosto otočí. A vysvětlení, které je paradoxně již na začátku, taky nežeru. Změňte přísloví Za vším hledej ženu na Za vším hledej indiánský pohřebiště, to už tu bylo nesčetněkrát a mnohem líp. Režisér se neustále vyžívá v dlouhých záběrech na neustále ty samé chodby, na stejné pokoje, na zdi, na nic doprovázené hudbou, která má navodit horrorovou atmosféru. Ale nenavodí, protože na to příliš burácí, příliš tu atmosféru vyžaduje, příliš o sobě dává vědět. Nicholson tu podává skvělý výkon, přestože o jiném člověku bych řekl, že přehrává. Přijde mi ale, že je to vlastně skoro stejná kreace jako jeho Darryl Van Horn v Čarodějkách z Eastwicku. No, vyvrcholení filmu je tentokrát opravdu vyvrcholením a ne nezáživným ničím. Konečně se tam něco děje a tak se divák aspoň těch posledních patnáct minut filmu nenudí.

plakát

Pátek třináctého (1980) odpad!

Jak už jsem říkal u Halloweenu, je neuvěřitelný, z čeho všeho Amíci neudělají kult. Velká nuda, šeď a zdlouhavost, tak bych tenhle "horror" popsal. Vraždění je buď z pohledu vraha a pokaždé končí zatmívačkou, nebo aniž bysme vraha jako třetí osobu viděli a pak je to obvykle záběr na už umírajícího náctníka. To by ani tak nevadilo, ale v prvních 60 minutách se vůbec nic neděje (a to včetně toho, že většina táborového osazenstva umře už tehdy) a potom jsem prostě usnul. Bohužel příběh nestojí za nic. Skupinka mladých je v táboře a "opravují" (ve skutečnosti by se to rozpadlo do týdne) chatky. A postupně je někdo vraždí, zatímco pořádají sexuální hrátky a dělají hloupý vtipy. No nuda. Možná si to ještě seženu, abych viděl i konec (kterej mimochodem znám, viděl jsem ho už kdysi jako malej), ale moc nevěřím, že hodnocení změním.

plakát

Zoolander (2001) 

No, měla to asi být parodie, ale vyšel z toho jen strašně trapnej mišmaš průměrných a podprůměrných vtípků. Vlastně nejsrandovnější věc na celým filmu mi přišel David Duchovny a role, kterou přijal. Asi nemá ani na chleba, chudák. Významných štěk-rolí je tu opravdu hodně, ale ani známá jména to pro mě nevytahují z žumpy, kam to právem náleží. Příběh, no, nějakej tam jistě je. Jenže je zabalenej do takových tun hloupostí a trapnosti, že se z toho stává spíš jen děsivý kolotoč špatného a horšího. Kreace představitelů hlavních postav jsou tak neskutečně nadsazený, že z pokusu o špatnou parodii se stává špatná fraška. Ale Billy Zane tu má jednu ze svých nejcharakternějších rolí, za několik posledních let a co víc, zvládl ji v okolním balastu docela s přehledem. Navíc když se tak strašně tvůrci snažili o humornost, celej film této snaze podléhá a tak se i dost často vleče, než nějaká "humorná" scénka skončí (viz třeba ta opěvovaná parodie na Odyseu). Prostě je to neskutečná trapná nuda.

plakát

Smallville (2001) (seriál) 

Superman? Hovno. Supersračka. Horší už to nebude. Ještěže tu Superman nemusí říkat to Hop Hop a letím, co kdysi v šedesátých letech v komiksech. To už by to nebylo ani na odpad. Ale na zrelaxování a odpočinek je to pohodová vypínárna.