Recenze (2 457)
Adebar (1957)
Až vám někdo bude říkat, že nejnepřijatelnější pokus, co kdy viděl, je Mazací hlava, pusťte mu Adebar a během dvou minut ho přesvědčíte o opaku. Ale za ten čas to bohužel nestojí.
Vyvolávač deště (1997)
Od Coppoly bych čekal dusivé a temné soudní drama, místo toho jsem dostal svěží jednohubku, která i přes svou délku uteče velmi rychle. Vydatně k tomu pomáhá i dvojice sympaťáků Damon-DeVito a parádní slizoun Jon Voight, nebojím se říct, že jde o jeho životní výkon.
Magnolia (1999)
Kdybych měl Magnolii hodnotit objektivně, nemohl bych dát nižší hodnocení než to nejvyšší. Naštěstí můžu hodnotit čistě podle sebe a i přes bezchybnou Andersonovu režii se nemůžu ubránit pocitu, že tři hodiny jsou moc a to celkem zbytečně. Samozřejmě všechny linie jsou provázané a jednotlivé postavy by se nedaly vyškrtnout, ale celé dění okolo soutěže, moderátora a geniálního mladíka mi přišlo hrozně nudné a těšil jsem se až se příběh dostane zase k někomu jinému, což bohužel platí i pro bývalého soutěžícího Macyho. Naopak Cruise, Hoffman a Reilly jsou úžasní a když se kdokoli z této trojky dostal k tomu, aby předvedl své herecké umění, pravidelně mě mrazilo.
Zjizvená tvář (1983)
Zatímco ve stupňovaném rozjezdu jsem byl nadšený (scéna s motorovou pilou nepostrádá napětí ani akci), v nevýrazně gradujícím konci se mi začal silně zajídat De Palmův režijní styl plný statických záběrů na pozadí "hučící" hudby. Pacino byl samozřejmě úžasný, věřil jsem mu první i poslední gesto (ačkoli mě iritovalo, že se s jeho grázlovskou postavou nelze pořádně ztotožnit) a asi ho neumím neobdivovat, ale ostatní herci včetně Michelle Pfeiffer nestojí upřímně řečeno za nic. Závěrečné pocity po zhlédnutí jsou vzhledem k očekávání nezapomenutelné pecky téměř až negativní, protože slavná Scarface je jenom dějově předvídatelným solidnějším průměrem.
Spalující touha (1999)
Tahle touha diváka opravdu spaluje a hlavně v něm zraje. Už to může být dlouho, co jsem film viděl a sugestivní pocit přítomnosti u rituálu nebo paranoidních Billových myšlenek pořád zůstává. Cruise a Nicole jsou bravurní, Kubrickovo budování atmosféry za pomoci minimalistického hudebního doprovodu taktéž.
How to Irritate People (1968) (TV film)
Není to čistě montypythonovský nářez (hlavně protože v době natáčení ještě Monty Python neexistoval), ale Cleese s Chapmanem a Palinem stejně udržují tenhle velezvláštní pokus v silném nadprůměru. Nejlepší scéna: letadlo. Tohle není jen humor, to je čirá genialita.
The Hobbit (1977) (TV film)
Z pozice kdysi opravdu zavilého (pro společnost snad až otravného) a dnes snad zasloužilého tolkienofila musím i přes mnoho nepochopitelných výjevů jít na tři hvězdy. Hobbit totiž není špatný film, ale porovnání s Jacksonovými trilogiemi nebo samotnou knižní mytologií samozřejmě nesnese a je třeba ho brát jenom jako samostatnou pohádku se závěrečným pomrknutím na znalce. Gandalf, Bilbo i trpaslíci jsou v pořádku, písničky stejně tak, protože adaptovat Tolkiena jako takového není se všemi odbočkami žádná legrace. Ale pokud někdo udělá z Gluma křížence mimozemšťana a žáby, ze vznešených elfů pokroucená nazelenalá stvoření a ze Šmaka přerostlého šakala, tak je dojem příjemné adaptace rázem pryč. Nehledě na fakt, že mě vousatý Elrond s hvězdami kolem hlavy bude strašit ve snech.
8/64: Ana - Aktion Brus (1964)
Co je horší než vidět dva filmy od Kurta Krena? Vidět ten třetí. Všichni, kteři jste na můj komentář narazili bez toho, abyste tušili, o co jde, utíkejte od tohoto do sebe zahleděného patlala tak daleko, jak jen je to možné.
7/64: Leda mit dem Schwan (1964)
Peří. Vejce. Hřebíky. Humus. Nemusím mít všechno.
6/64: Mama und Papa (Materialaktion Otto Mühl) (1964)
Žádám moc, když chci, aby čtyřminutový film měl alespoň trochu děj a pointu a nebyl to jen sled nechutných obrazů?