Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Drama
  • Akční
  • Krimi
  • Dokumentární

Recenze (493)

plakát

Yves Montand na scéně (2020) (TV film) 

Na tenhle dokument jsem se těšil, protože život Yvese Montanda a Yves samotný mě opravdu zajímá. Jeden z nejslavnějších šansoniérů, francouzských herců, milovníků,... To skýtá potenciál na velice zajímavý dokument. Ale bohužel tento dokument je tedy pořádně očesaný. O jeho herecké kariéře ani zmínka, dokument končí smrtí jeho manželky v roce 1985 (tedy šest let před jeho vlastní smrtí. Přitom v tomto období ještě stihl zplodit syna), nezazní tu prakticky žádné vzpomínky jeho kolegů nebo přátel,... Za mě zklamání. Dověděl jsem se mnohem méně, než jsem čekal. Ale i tak film stojí za vidění.

plakát

Všemocný (2011) 

Bez jedné scény bych se pro její nechutnost opravdu obešel. Ale jinak nemám filmu prakticky co vytknout. Skvělé téma, skvěle zpracované, skvěle obsazené,... Jeden z mých "top ten"

plakát

Gobseck (1985) (TV film) 

Akční scény- 0%, trikové efekty- 0%, rozpočet- minimum, výsledný dojem-100%. I tak se dají točit filmy. Bohužel častěji to bývá obráceně. Alespoň v poslední době. Jednoduchý, ale uvěřitelný příběh, skvělé herecké výkony, charismatické osobnosti... a bohatě to stačí.

plakát

Sucho (2024) 

Je mi zatěžko kritizovat film s tak bohulibým poselstvím. Ale nějak to nefungovalo, jak by mělo. Střídaly se ve mě pocity dojetí s pocitem citového vydírání. A co mě nejvíc bilo do očí a do uší, byly prakticky všechny postavy ve věku pod dvacet let. Pšeničkovi se ještě jakž takž dalo věřit. Také vyfasoval nejméně stupidního textu. Ale u zbytku... Vypadá to, jako by jim režisér nechal volnou ruku a nechal je repliky říkat svými slovy. A výsledek je hrozný. Ezoterický pár, vychovávající své ratolesti s nehynoucí láskou v souznění s přírodou, má doma smrady, za které by se nemusel stydět ani Martin Hofmann v seriálu Most! I kdyby nic jiného, tohle výsledný dojem z jinak solidního filmu se zajímavým námětem a kvalitními herci hrozně sráží.

plakát

Love (2015) 

LÁSKA je regulérní porno a umělecký film v jednom ("umělecký" berte s rezervou v tom smyslu, že se necítím kompetentní v určování toho, co je a co není umění. Podle mě LÁSKA umění je, ale to ať si každý zhodnotí sám). Už jen to samotné je unikum, které stojí za ocenění. Možná hlavně to. Protože film opravdu v první řadě upoutá otevřeností sexuálních scén. Hlavní hrdina sní o tom, že jednou bude točit filmy o "krvi, spermatu a slzách". Nezní to lákavě, ale o tomhle život bývá. Přitom ve filmu to obvykle neuvidíte. Válečné filmy jsou někdy brutálnější než válka skutečná, v dramatu často tečou slzy proudem, ale ve filmech o lásce se to podstatné často obejde cudným uhnutím kamery, šerem, střihem,... Některé filmy jdou v intimních scénách dál, ale prostor pro fantazii tam je vždy a to spíš větší, než menší. Jenže film není kniha. Pokud má být film o lásce naturalistický a intenzivní jako láska sama, mělo by v něm být podle mě všechno. V praxi by se pak asi takové filmy přestaly úplně točit, takže nejspíš zůstane u teorie. Každopádně tím spíš klobouk dolů, před tímto počinem. Přiznám se, že mě LÁSKA pohltila. Ta naprostá otevřenost mi jakoby umožnila vlézt hlavní postavě do hlavy, pochopit ji a cítit s ní. Co na tom, že příběh byl poměrně banální. I banální příběh může být intenzivní a nabitý emocemi. Což tento byl. P.S.: Zajímalo by mě, jak Gaspar Noe hledal herce pro hlavní role. Protože na pornoherce hrají skvěle.

plakát

Chytilová versus Forman (1981) (TV film) 

Jak prý kdysi řekl Bolek Polívka: "Chceš-li milovat svoji vlast, jeď do Ruska. Chceš-li milovat svoji ženu, odjeď do Ruska s Věrou Chytilovou". V tomto dokumentu jsem to naplno pochopil. Kombinace jejího nesnesitelně skřehotavého hlasu, ráčkování, vlezlých neodbytných otázek, jako když vyslýchá studenta u maturitních zkoušek, věčný nesouhlas se vším, co Forman odpovídá,... No, je to záhul. Ale vydolovala toho z něho opravdu hodně. A čtyři hvězdy jsou už jen za to, že dokument v této době vznikl. Forma je taky zajímavá.

plakát

Prvok, Šampón, Tečka a Karel (2021) 

Nedal jsem to. Ani s přihlédnutím k tomu, jak mám Patrika Hartla rád jako člověka. Bylo mi trapně za sebe i za herce.

plakát

Bambi (1942) 

S malými dětmi doporučuji dohled rodičů. Klasickou disneyovskou přeslazenost, z které téměř bolí zuby, tu občas střídá nečekaná syrovost. Ve výsledku tak ale příběh působí vyváženě, ne až tak kýčovitě a děti alespoň poznají, že život není jen slunce a duha, ale někdy i velká bolest. U pohádky pro nejmenší bych to nečekal. Ale po skončení neutišitelného pláče mé pětileté dcerky a hodinové besedě ve třetí čtvrtině filmu, jsme nakonec sebrali odvahu a dokoukali i zbytek pohádky od požáru lesa po šťastný konec. A dospěli k tomu, že to vlastně byla hezká pohádka. Prostě taková příprava na Vinnetoua a Poslední výstřel. Jinak krásná hudba, propracované animace a krásné scenérie jsou tu standardem asi jako u všech disneyovek té doby. Vy čtyřicátých letech z toho lidem musela padat brada.

plakát

Pinocchio (1940) 

Pinocchia jsem si s dětmi pustil nedlouho po shlédnutí Sněhurky. Z té jsem byl nadšený, jak po vizuální, tak po hudební stránce. Bavil mě vcelku i notoricky známý děj, humor a její nadčasová svěžest. To u Pinocchia zbyl už jen ten líbivý vizuál a hudba. Děj je tak prostoduchý, že to skoro uráží i pětileté dítě a gagy vychází zpravidla naprázdno. Vydržel jsem do půlky

plakát

Sněhurka a sedm trpaslíků (1937) 

Myslím, že pro člověka který tuto pohádku vidí poprvé v roce 2023 je Sněhurka podobný zážitek, jako pro toho, kdo ji viděl poprvé v roce 1937. Jednoho totiž až šokuje, jak ta pohádka vypadá moderně. Do doby vzniku tak člověka přenáší hlavně krásná dobová hudba. Nemám co vytknout. Pro mě je to jedna z mála pohádek, na kterou se s dětmi rád podívám.