Režie:
David CronenbergScénář:
David CronenbergKamera:
Douglas KochHudba:
Howard ShoreHrají:
Viggo Mortensen, Léa Seydoux, Kristen Stewart, Scott Speedman, Tanaya Beatty, Don McKellar, Lihi Kornowski, Yorgos Pirpassopoulos, Welket Bungué, Nadia Litz (více)Obsahy(1)
V blízké budoucnosti se lidé v průběhu vývoje pokusí přizpůsobit syntetickému prostředí. Zatímco někteří využívají neomezený potenciál transhumanismu, jiní se jej snaží ovládat. Saul Tenser (Viggo Mortensen) je výkonný umělec, který přijal „syndrom zrychlené evoluce“, když z jeho těla vyraší nové a nečekané orgány. Tenser společně se svou parťačkou Caprice (Léa Seydoux) promění odstranění těchto orgánů v show pro své věrné fanoušky, aby si užili živé divadlo. Mezitím si toho všimne vláda a podivná subkultura; pak musí Tenser zvážit, jaký je jeho nejpůsobivější výkon. (TommyZR)
(více)Videa (7)
Recenze (161)
Lepšie 3*. Cronenberg stvoril ďalší vrstevnatý, sexuálne vykoľajený a ťažko uchopiteľný svet, podobne ako v jeho starších klenotoch Videodrome, či Crash. Tentokrát však necháva svoje postavy donekonečna explicitne vysvetľovať jeho pravidlá a konkrétnosti, následkom čoho je pochopiteľnejší, no necháva menej priestoru pre divákovu interpretáciu. Je to vo výsledku o čosi banálnejšie, než sme zvyknutí - menej živočíšne a viac schématické. ()
Pravdou je, že David Cronenberg to se mnou umí, já měla naladěno od prvních minut, fascinuje mě svět, který umí vytvořit, baví mě sledovat tok jeho myšlenek, sdělení, obrazů... Lidské tělo, evoluce člověka, životní prostředí, vnímání umění, osobní svoboda, to vše na mě magicky dýchlo z tohoto snímku.. Viggo Mortensen zraje jak víno, ten chlapík se mi film od filmu líbí víc a víc, v roli Saula fantastický.. Chtěla jsem dát krásné čtyři hvězdičky, ovšem při zdejším nevlídném hodnocení dávám plný počet, někdo musí dorovnávat skóre... ()
Návrat ku koreňom a pohadzovanie očkom po intertextuálnych odkazoch. Podobnosť s Dead Ringers a eXistenZ je do oči bijúca. Cronenberg sa utrhol z reťaze, ale zároveň zostáva viacvrstvový. Tento film sa totiž dá vnímať ako prostoduchá a nechutná zlátanina, ale zároveň ako výborné filozofické dielo o ľudskosti, smrti a zmene. Atmosférou dokonalé. Herecky presné. Viggo je pod Davidovým vedením neustále iní. Ako herecký chameleón, ktorý odkrýva ďalšie a ďalšie tváre svojej komplexnej psyché. Léa a Kristen sú následne dokonalým vyobrazením posadnutosti, túžby a zvrátenosti. Ono to skvelo odsýpa a zároveň neustále ponúka ďalšie témy na úvahu. V zásade sa jedná o dokonalý film a po dlhom čase aj o iný, svieži závan z minulosti. Ale chcem si to pozrieť ešte raz. Potom tomu možno vpálim plný počet. Verím tomu, že sa jedná o jeden z tých filmov, ktorý bude pri ďalšom pozretí odkrývať stále viac a viac a bude tým pádom lepšie uchopiteľný a precítený. Už takto sa pre mňa jednalo o jeden z najlepších filmov tohto roku. ()
Cronenberg je pro mě takovej Refn z Wishe, protože jeho Artová schopnost vůbec nedosahuje pozitivních výsledků, které by mi udělaly dobře. Refn aspoň má tendenci udělat opravdu atmosférický vizuál, kterej neskutečně pohltí. Snímek sice má svoje významné momenty - pitva a celkovej body sex vypadal přesvědčivě dobře, ale film zcela nezachraňuje, protože dialogy jsou na úrovni ničeho a chování postav převážně také nefunguje. Hororovou atmosféru to určitě nemá, a napětí tam také moc cítit není, takže nemám důvod dát více, než dvě hvězdy a to čistě za výše zmíněnou pitvu. Očividně režisérův počin A History of Violence už nikdy nebude překonán, škoda. ()
Cronenberga jsem nikdy extra nemusel a i když nám nadělil následníka v podobě jeho syna, i on sám si přece jen ještě chce pár filmů nadělit. Crimes of the Future dle vlastních slov už chtěl natočit kdysi dávno a na filmu je vidět, že si dal na svém vysněném projektu záležet a je taky patřičně divný přesně tím způsobem jakým je režisér znám. Což pro mě jeho nejlepší film Východní přísliby třeba není. Tady si opět hoví v zásazích do lidského těla a je to mnohdy až příliš znepokojivé, naštěstí ne úplně nudné, leč po hodině už jsem maličko začal tápat, jestli to někam směřuje. Nakonec za mě průměr, jsem však rád, že jsem jej dohnal kvůli hercům, protože třeba Viggo Mortensen si role hodně vybírá a nejen hrudník Léa Seydoux nikdy neomrzí. PS : to Gigerovo křeslo mě hodně znepokojovalo a moc jsem nepochopil, jak vlastně funguje. ()
Galerie (43)
Zajímavosti (9)
- Natáčanie prebiehalo počas augusta a septembra 2021 v Grécku. (Paldiny)
- Viggo Mortensen (Saul) utrpěl na koňském závodě v Kentucky zhmožděninu stehenního svalstva, kvůli čemuž nemohl stát více než několik minut. To je také důvod, proč jeho postava ve velké části scén klečí. (NiWi)
Reklama