VOD (1)
Obsahy(1)
Když dvě dívky zveřejní intimní video svojí spolužačky a zaviní její zmizení, jejich do té doby nerozlučné přátelství je pryč. (Netflix)
Recenze (14)
Tak to bolo silné! A čo je smutné, bohužiaľ, aj dosť realistické. Tento film absolútne vystihol fázu dospievania, ktoré často sprevádzajú aj negatívne prejavy, ako sú naliehanie a manipulácia, prerastajúca až do surovej šikany. A kto nechce stratiť popularitu a ocitnúť sa na okraji záujmu rovesníkov, často sa ocitá aj v extrémnych situáciách (presne ako Maya v tomto filme). Stačí jeden neuvážený čin, a môže sa to skončiť nezvratnou katastrofou. Vynikajúci film o (ne)priateľstve a (ne)vinnosti v čase dospievania. 5*! ()
Pusobivy naladovy kousek s klasickym vypravenim o toxickem zenskem pratelstvi v casech socialnich medii. Pecliva kamera Nauma Doksevskiho vytvari dojemny film. Ale postradam odpoved na zakladni otazku proc byl film natocen. ()
Celkem slušně zahraná festivalovka s příjemně civilní kamerou, ale z mého pohledu zoufale nenápaditá. Podobných teenagerských dramat už tu bylo a bude a to, že je film z Makedonie, tomu žádný punc neokoukanosti nepřidává, protože dnešní mládež žijící na sociálních sítích je všude stejná. Navíc je příběh neuzavřený, což mě obecně vytáčí a je to podle mě znakem režijní či scénáristické zoufalosti. Čekal jsem podstatně víc. 40% ()
Prakticky ničím nevybočující drama ze středoškolského prostředí o prvních láskách a zradách mezi kamarádkami. ()
Poctivý festivalový debut, citlivě pojatý i uvěřitelně zahraný hlavní dvojicí (ne)hereček. [KVIFF 2021] ()
Staci jedno kliknuti prstem a vsechno je jinak.... ()
[KVIFF 2021] Z Makedonie si člověk odnese zajímavý paradox. Každý tam má novější verze ajfounů, ale vypadá to tam všude tak trochu jako z nějakého Luníku nebo Chánova. Hlavně ty founy, ale hrají v tomto roli. Téma, o kterém se dost koketuje v poslední době, ale na filmu se tolik neobjevuje se ho nyní dočkáme v plné polní. A Makedonci nemají tolik potřebu se v tom nimrat nějaké alergoricky. Jdou napřímo, což člověk ocení. Žádné tropy nebo experimenty někam do smyšlenkoprázdna a já byl za to moc rád. Na výkony hereček se báječně dívá a myslím, že vidět je v dalších projektech bude více než potěšující. Režie nás dovede za ruku až do úplného finále, které je sice silně otevřené, ale odkazuje přesně na to, co tím kdo chce říci. Za mě super. Za mě přesně to, co se od debuty mnohdy čeká. Za mě jeden z nejlepších filmů festivalu. ()
Z hlediska tematizace dospívání se smartphonem v ruce je to místy stejně dobré jako Klip. Obsahově i formálně. Na rozdíl od něj však mají Sestri – v různých obměnách – stokrát viděnou a konvenčně vystavěnou zápletku s otevřeným koncem, který si ani nesnaží nijak obhájit. Jinak herecky přesvědčivé a kvalitou obrazu velmi pěkné (hádám, že se natáčelo postaru na film). ()
Škoda toho otevřeného konce, jinak poměrně slušný a realistický film ze života nejen makedonské mládeže. ()
Film ze života makedonské mládeže. Mají tam hezkou přírodu i pěkné holky, ale životní úroveň snad ještě horší než u nás. Jenom mobily, tedy smartphony nebo iphony nebo jak se těm hejblatům s foťákem a kamerou říká, jsou tam stejně rozšířené jako tady, furt tam někdo z těch mladých dementů rejdí prstem po displeji. Děj se točí kolem toho, jak na veřejnost unikne něčí erotické video a co z toho vzejde. Nijak zvlášť mě to nezaujalo, ale uvědomil jsem si, jaké jsem měl štěstí, že jsem své dětství a mládí prožil bez těchhle elektronických krámů. ()
Standardní drama vztahu středoškolaček, první lásky a zrady. ()
Dívat se na film dalo, ale v druhé polovině je to už jenom patlání se v sobě. Zločin a trest, aneb svědomí je kurva. 2+ ()
Maya a Jana jsou dvě nejlepší kamarádky. Obě ale žárlí na Elenu, která balí kluka, o kterého má Maya zájem. Jednou na party ji holky natočí, jak kouří Chrisovi pindíka a video sdílí na internetu. Samozřejmě tím rozpoutají válku. Chris je za frajera a Elena za děvku. Šikanu neunese a zmizí. Protože Maya s Janou střeží děsivé tajemství, na které mají obě jiný názor, začne se i jejich pouto rozpadat… Tohle mě nezaujalo. Jo, první třetina byla zajímavá, kdy jsme sledovali to postupné docházení k průseru, ale pak už je to jen “ta se se mnou ka a ta se se mnou neka, budu ji ignorovat”. A konec? Otevřené konce nesnáším, takže příšerné. Nuda. ()
Tak co to je za konec zase... ()
Reklama