Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Nová psychologická detektivka z produkce ČT je inspirovaná románovým bestsellerem Michaely Klevisové. V navenek idylické středočeské vesnici se našla mrtvola mladé ženy. Pátrání po perverzním sériovém vrahovi otevírá cestu do temné minulosti. V Praze řádí sériový vrah mladých žen přezdívaný Kadeřník. Jeho úchylný rukopis však nese i nová vražda, která se odehrála poblíž středočeské vesničky Smrčiny. Zkušený pražský kriminalista – inspektor Josef Bergman – se v doprovodu své nové, mladé kolegyně Sylvie Sedlákové vydává do navenek idylického místa. Dvojice pátračů z Prahy postupně odhaluje události, které v osamělém mlýně před lety těsně provázaly životy původních obyvatel Smrčiny s novými usedlíky. Ve Smrčině se totiž život točí kolem místních jezdeckých stájí a dostihových sázek – ale také kolem vydírání, nevěry, ztracené drahocenné brože a dávného zmizení syna místního hostinského Indyho. Dojde k další vraždě a v ohrožení se ocitá i nová majitelka titulního domu na samotě – mladá malířka Nela Keplerová… Inspektora Bergmana ztvárnil osvědčený Luboš Veselý. Novou kolegyni zkušeného kriminalisty, poručíka Sylvii Sedlákovou, si zahrála Veronika Arichteva. Postavu přísného majitele jezdeckých stájí Soukupa hraje Jiří Schmitzer a partu hostinského Indyho Lecha se ujal Radek Holub. Majitelku titulního domu na samotě – zchátralého smrčinského mlýna – hraje Vlastina Svátková. V roli Soukupova vnuka Dominika se objevuje talentovaný Tomáš Dalecký. Protagonista populární románové série české spisovatelky Michaely Klevisové, pražský kriminalista Josef Bergman, se poprvé objevil v roce 2008 v románu "Kroky vraha". Za svou prvotinu autorka získala Cenu Jiřího Marka pro nejlepší detektivní knihu roku. Stejnou cenu podruhé obdržela roku 2012 právě za románovou předlohu nového televizního filmu – za román "Dům na samotě". Cyklus knih s inspektorem Bergmanem má nyní sedm dílů. Sylvie Sedláková i v televizní verzi funguje jako energická protiváha klidného, samotářského kriminalisty Bergmana, který už pošilhává po penzi a na novou kolegyni si jen obtížně zvyká. Společně ovšem vytvoří Bergman a Sedláková dvojici, která se při pátrání dobře doplňuje. Dům na samotě zůstává věrný literární předloze v tom, že klade důraz na atmosféru místa, společenské pozadí příběhu a postupné odhalování vztahů mezi postavami. Kořeny problémů jsou skryty v minulosti a ani jejich rozkrytí a dopadení vraha nedokáže napravit staré křivdy a nastolit ztracenou rovnováhu. V příběhu, který se opírá o atmosféru navenek idylické středočeské vesničky, se kamery ujal osvědčený David Ployhar. Autorem scénáře a režisérem filmu, který vznikl v České televizi v tvůrčí producentské skupině Aleny Müllerové, je zkušený Viktor Polesný. (Česká televize)

(více)

Recenze (101)

mira007 

všechny recenze uživatele

Poslední věc Viktora Polesného byla celkem povedená Klec  (2019), ale tahle detektivka o hledání sériového vraha mladých žen byla hodně slabá a zbytečná. Unylé, nudné, bez zajímavých postav  a tak nějak stylem jako vytažené z devadesátkového televizního archivu. Bída, ale herecky se mi líbil Schmitzer a překvapivě exUlicová Fixová. ()

mh.mail 

všechny recenze uživatele

30% — Přečetl jsem všechny doposud vydané detektivní romány od Michaely Klevisové, a protože se mi opravdu líbily, docela jsem se na tuto adaptaci těšil. Bohužel se naplnilo takové naše rodinné pravidlo, že když se na něco moc těším, většinou jsem zklamán. A platí to i pro Dům na samotě. Technicky to nevypadalo špatně, ale jako kriminálka a vůbec dějově to bylo špatné. Propojení a psychologie postav prakticky nulová, já měl trošku štěstí, že se mi vybavovaly určité pasáže z knihy, i když zase ne až tolik, protože je to už pár let, co jsem knížku četl. Myslím, že pro diváka neznalého knižní předlohy to musí být naprosto zmatené a o ničem. Od Viktora Polesného jsem viděl i pár dobrých inscenací, např. Zločin v Polné nebo Sjezd abiturientů, ale většinu spíš průměrných i horších. A k těm se zařadil i Dům na samotě. Až je mi líto Michaely Klevisové, že první televizní adaptace jejího románu dopadla takhle nemastně, neslaně. ()

Reklama

Rathalos 

všechny recenze uživatele

Zase mam pocit,ze som videl uplne iny film ako vacsina hodnotiacich tu na CSFD,mne sa tato kriminalka celkom pacila,drzala ma v napati az do konca,kym som sa konecne dozvedel,kto je vrahom,natocene je to slusne,aj po hereckej stranke to bolo ok,neviem preco,ale mne sa ceska tvorba vo vacsine pripadov lubi...:-) ()

Untentrauer 

všechny recenze uživatele

Zadky zralých žen v jezdeckých rajdkách jsou tím nejlepším v tomto kriminálním případu, který slibně začíná na Žvahově a přelije se v Dick Francisovské prostředí.  Hlavní páreček kriminalistů je spíše neutrální a tak člověku nezbude nic jiného, než zaměření se na výše zmiňované pozadí - případu. Film nabídne nečekané rozpůlení prdelek na dva případy, ovšem kvůli tomu se tvůrci nedokázali plnohodnotně věnovat oběma případům tak, jak je potřeba. Přistihnete se, že natáčíte hlavu tak, aby jste spatřili zadek v rajdkách z lepšího úhlu. Je to taková průměrná podívaná, která nikterak neurazí. ()

adaben 

všechny recenze uživatele

Samotný příběh z knížky M.Klevisové je zřejmě klasická kvalitní česká detektivka, ale televizní přepis zůstal nedotažený.  snad to měl být dvoudílný film, rozehrané to nebylo úplně špatně, ale pořád to zbytečně někam spěchalo, až to opravdu připomínalo spíš jen epizodu z nekonečného seriálu. Také herecké výkony zůstaly někde na půli cesty, některé byly kvalitní (pro mne např. K.Winterová, R.Holub i další), ale někde se herci trochu míjeli. Luboš Veselý v minulosti v několika televizních rolích byl naprosto nepřehlédnutelný, ale zde buď dostal špatné režisérské zadání, nebo podlehl nějaké manýře a působilo  to v roli hlavního komisaře jeho ztvárnění zvláštně.. Režiséru Polesnému se opravdu víc povedly nedávné filmy na motivy z naší minulosti. ()

Galerie (34)

Zajímavosti (3)

  • „V roce 2017 se mi ozval režisér Viktor Polesný, že si koupil audioknihu ‚Kroky vraha‘, poslouchal ji v autě, příběh ho zaujal a chtěl by podle mých knížek něco natočit,“ prozradila spisovatelka, pro kterou je to filmová premiéra, přestože už v minulosti nabídky na zfilmování svých knih dostala. „Chtěla jsem práva poskytnout jedině člověku, který s nimi bude zacházet s respektem a v souznění s příběhem. A opravdu, Viktor Polesný napsal k Domu na samotě naprosto dokonalý scénář,“ pochvalovala si Klevisová. (rakovnik)
  • Natáčelo se také na dostihovém závodišti v Lysé nad Labem. (M.B)
  • Premiérové uvedení sledovalo 1,44 milionu diváků starších 15 let (podíl 35,3 %), jednalo se tak o nejsledovanější pořad večera a také celého dne. (rublik05)

Reklama

Reklama