Reklama

Reklama

Tání

  • Belgie Débâcle (více)
Trailer 3

Obsahy(1)

Eva je už nějakou dobu uzavřená a má problém s navázáním citových vazeb. Úzkost zesílí ve chvíli, kdy se dozví o pietní akci v rodné vesnici, upomínající jejího dávno zesnulého kamaráda z dětství. Právě tam, ve sluncem zalitém dětství na venkově, zůstávají zadřené třísky bolavých vzpomínek, ve kterých se dětské hry přetavily do výbušných hormonů a předznamenaly konec nevinného dospívání. Když Eva nasedá do auta a vrací se na místo činu, rozhodne se čelit spalujícímu létu, které navždy změnilo její život. Výbušný debut režisérky Veerle Baetens, natočený podle knižního bestselleru, upevňuje silnou pozici belgické kinematografie. Precizní práce s dětskými neherci odhaluje křehkost věku, v němž jsme zaslepeni láskou, prožíváme ničivé pocity osamění a toužíme po pozornosti druhých. Současně poukazuje na rozpínavost neléčeného traumatu, kvůli kterému se stáváme sami sobě největším nepřítelem. (Artcam Films)

(více)

Videa (2)

Trailer 3

Recenze (25)

starydivak 

všechny recenze uživatele

Rána do hlavy, Už dlouho mi v kině neukápla soucitná slza, už dlouho jsem nemusel smutkem odvracet oči od plátna. Posledních 20 minut je důmyslně vystavěné zakončení remiscence let dětských i dospělých. Pomocná ruka nikde, obě časové linie splynuly. Ano, je to citové vydírání a pořádné zatlačení na pilu. Ale "minulost je v tvé hlavě, budoucnost v tvých rukách" prostě někdy neplatí. ()

Majkak 

všechny recenze uživatele

Intenzívní zážitek s výbornými herci i v dětských rolích. Psychologicky precizní zpracování zranitelného dospívání. Bolest dcery, kterou její matka nedokáže milovat. Doteky, pohlazení, které chybí. A laskavá matka, jejíž dobrosrdečnost končí v okamžiku, kdy by se měla postavit za oběť, ale rozhodne se podpořit syna. A tys taky v tom nejseš nevinně. A oběť je v tom zatraceně sama. ()

Reklama

Rimsy 

všechny recenze uživatele

Precizně vystavěné artové drama o tom, jak nečekaně a nenápadně se mohou vztahové záležitosti vyhrotit – a v křehkém období dospívání dvojnásob. Je dobře, že si belgický snímek našel cestu z festivalů i do běžných kin, jelikož rozhodně stojí za vidění. Více zde. ()

mchnk 

všechny recenze uživatele

"Nejsem mrtvý, dokud na mne nezapomenete..." Excelentním způsobem odvyprávěný film, v němž....umírá dětství a dospělost je jen kruté vězení. Postupné odhalování minulosti a zároveň pohled na přítomnost, je skutečně velmi skličující a tíživá záležitost, která nemusí diváka vůbec těšit...artová depréze par excellence... [Filmový klub Citadela] ()

Slepejsek 

všechny recenze uživatele

Těžký nářez. Tak trochu z čistého nebe. Nevinné dětství a kruté dospívání. Jak daleko a blízko k sobě mají? Ten čas her a malin nezralých... Kde končí hra a začíná zločin? Kde je hranice dospělosti? (Po klíčové scéně jsem zůstal jako opařený a zmrazený současně. Vzpamatovaly mne až otázky - jak asi vypadala ta léta mezi, která na plátně chybí?) ()

Galerie (15)

Zajímavosti (4)

  • Před natáčením pořádal štáb pravidelná setkání, aby se herci se štábem během natáčení cítili komfortně. Dokonce jezdili i na víkendová setkání na chatu režisérky. (Azurose)
  • Tvůrci obsadili nejprve dětské role a na základě obsazených herců hledali dospělé herce, kteří byli co nejvíce podobní hercům dětským. (Azurose)
  • Rosa Marchant se původně ucházela o roli sestry Evy, protože role Evy byla již obsazená. Po castingu ji ale tvůrci obsadili jako Evu, protože je velice zaujala a byla pro roli nejvhodnější. (Azurose)

Reklama

Reklama