Režie:
Michel HazanaviciusKamera:
Jonathan RicquebourgHudba:
Alexandre DesplatHrají:
Romain Duris, Bérénice Bejo, Grégory Gadebois, Finnegan Oldfield, Matilda Anna Ingrid Lutz, Lionel Cecilio, Raphaël Quenard, Luàna Bajrami (více)VOD (1)
Obsahy(2)
V opuštěné budově se rozpadá natáčení nízkorozpočtového zombie hororu. Protivný režisér svým nepříjemným chováním tlačí herce a štáb na pokraj sil, když odhalí svůj plán, jak vnést do projektu energii a vzrušení: oživit skutečnou, prastarou zombie kletbu. Ve zběsilém jednorázovém záběru, kde létají části těl a tekutiny, bojují herci s nemrtvými a se svým režisérem o život, až film dospěje k šokujícímu závěru a začnou běžet titulky... je to ale celý příběh? Oscarový scenárista a režisér Michel Hazanavicius předkládá jeden z nejinovativnějších, nejradostnějších a nejzábavnějších milostných dopisů filmu a filmařině, jaký kdy uvidíte. (Film Europe)
(více)Videa (2)
Recenze (46)
„CHYSTÁME SE NATOČIT TEN NEJHORŠÍ FILM VŠECH DOB“… Tak tohle mě dostalo! Z kraviny, která vypadá jako nejstrašlivější béčko všech dob, se vyklube originální „pravda“ o filmařině. Jako když ti neslavní kouzelníci odhalujou kouzelnický triky těch slavnejch. V podstatě nevím, co všechno tím chtěli říct, ale řekli to pěkně! /// -------------- POD ČAROU: ------------------------------------------------ 1.) Jedná se o remake japonskýho filmu z roku 2017 „Kamera o tomeru na!“. 2.) Film v roce 2022 zahajoval filmový festival v Cannes. 3.) Thx za titule „num71“. /// PŘÍBĚH **** HUMOR ** AKCE * NAPĚTÍ * ()
Po rozpačitých prvních minutách se následující "na jeden záběr" půlhodina proměnila v celkem fajn zábavu, když jsem přistoupil na to, že jde o jedno velké meme a čistě troll zábavný film. Jakmile se ale po půlhodině odlehčené první části přesouvá film dále a snaží se být jakože vážný, tak nastává problém. Od té doby až do konce je to táhlá nuda bez jakékoli sympatické scény, postavy či humoru. K tomu francouszký dabing a anglické titulky, ve kterých se všechny hlášky ztrácejí v překladu a nedávají moc smysl, béčkový neambiciozní scénář a katastrofa je na světě. Odehrávat se film celý v původním duchu, na slabší průměr by se vytáhl, takhle je to ale neskutečný brak, u kterého vůbec nerozumím, co že se film snaží divákovi říct a ze všeho nejvíc se divím, že se dostal dokonce do českých kin... ()
V porovnání s tou japonskou sračkou, která mi osobně přišla zcela nesnesitelná, mi tohle francouzské podání přišlo kupodivu docela zábavné (a to hlavně v druhé půli, kdy už se rozběhne natáčení). Má to celkem fajn obsazení a místy je to docela chytré (dokonce mi to připomnělo můj oblíbený film Ve stínu upíra, a sice tím motivem režiséra ochotného jít kvůli svému filmu přes mrtvoly), téměř dvouhodinová délka mi ale vadila a sneslo by to zkrácení. ()
Tohle se fakt těžko hodnotí, neboť pokud neprotrpíte první třetinu filmu, která je příšerná, tak byste se nedočkali luxusní zábavy v poslední třetině. Takže vývoj emocí: WTF? - Tak tohle fakt nejde, myslí to vážně...? - To je hovadina, přetáčím. - AHA! No tyvole :-DDD To je prča :-D První část: 1 🌟 Druhá část: 🅾️ Třetí část: 4 🌟🌟🌟🌟 ()
„Bude to něco mezi Scorsesem a Coppolou.“ . . . Skoro nic jsem si před dnešní návštěvou kina nezjišťoval a mohl být tak hodně zaražen i ještě víc překvapen – a pokud chcete zažít co největší překvapení, dále můj komentář nečtěte. Michel Hazanavicius přináší doslova fajnšmekrovskou cinefilní jízdu, v níž si přes půlhodinu musíte projít odsledováním naprosto šíleného, trapného a nepříliš povedeného pokusu o béčkovou zombie „komedii“ z prostředí natáčení filmu, abyste pak plně docenili ten zbytek i celý tvůrčí záměr. Možná se chvílemi budete ptát, proč oscarový režisér točí nechutný zombie brak? Proč nám vyústění celého příběhu ukázal již na začátku? Ach, nemohl ten dlouhánský prolog alespoň zkrátit? Jenže jak plynuly minuty, film se mi stával stále sympatičtějším, vtipu postupně přibývalo, jeho sledování jsem si stále více užíval a když jsem si už myslel, že teď už ničím nepřekvapí, začal z něj teprve sypat gejzír vtipů, nápadů a dílčích point v stále závratnějším tempu, šílená úvodní část dostala zcela nový rozměr a... máme tu důmyslnou parodii nejen na zombie subžánr, ale ještě i na „špatné špatné“ béčkové filmy (použiji-li klasifikaci špatných filmů od honajze2 :o)). Po skončení mohu poznamenat jen: byla to nesmírně originální a zábavná jízda! **** A já se od Michela H. se složitým příjmením musím podívat na Umělce (2011), jehož jsem už sice s vesměs pozitivními dojmy jednou viděl, ale neohodnotil, a konečně i na Obávaného (2017) ze života a natáčení slavného Godarda, protože mám pocit, že francouzská kinematografie tímhle získává nejen dalšího osobitého režiséra, ale zároveň unikátního specialistu na ojedinělý žánr – hraných filmů o filmech. [80%] ()
Galerie (28)
Zajímavosti (5)
- Natáčalo sa od 19. apríla 2021 šesť týždňov v Île-de-France. Ako kulisa slúžila dostihová dráha Évry. (Arsenal83)
- Japonská herečka Yoshiko Takehara je jedinou, ktorá sa objavila aj v pôvodnom filme Naneživo (2017). (Arsenal83)
- Premiéra filmu mala byť v v januári 2022 na festivale Sundance, ale kvôli pandémii Covid-19 sa festival zmenil na virtuálnu edíciu a premietanie filmu na mieste bolo zrušené. Nakoniec sa predstavil mimo súťaže na otvorení filmového festivalu v Cannes v roku 2022. (Arsenal83)
Reklama