Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Chow (CHOW YUN-FAT) se snaží žít slušným životem - jak to jen u vyhazovače v bangkokském nočním klubu jde. Jeho přítel je ale v průšvihu: má dluh u lichváře, u kterého se dlužit opravdu nevyplácí. Aby ho Chow z problému vysekal, naplánuje s místními mafiány přepadení kamionu s pašovanou municí. Ale při akci se má stát jedna věc, o které Chow neví - má při ní zemřít. Boj o život a čas odplaty nadchází... (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (70)

liuk 

všechny recenze uživatele

Znáte hru na Segu Mega Drive jménem Streets of Rage? Tak tohle je filmová verze. Všichni se tam mlátí hlava nehlava vším možným co někde seberou, ale i na střelbu dojde. Okolí bitek je přesně městské - jak to mám rád: např přístav, strip bar nebo prostě a jednoduše ulice. Všichni jsou hrozní drsňáci, ale ten největší může být jen jeden. Si nemůžu pomoct, ale je to lepší než Killer, kde jsem té vážnosti nevěřil ani mák. Tady se objevuje, když se třeba hlavní hrdina stará o psíka rodiny, jejichž smrt způsobil. Takže asi tak. ()

castor 

všechny recenze uživatele

Chow si rád olizuje palec a sic tak úplně nectí zákon, chce mít svůj klid a plánovat budoucnost s krásnou snoubenkou. Jenže jeho kamarád se dostane do dluhů a právě s tímhle lichvářem si není radno zahrávat. Cestou z dluhů je nakonec přepadení kamionu s pašovanou municí, jenže zrada partnerů bude Chowa stát nejen několik prstů.. Oproti snímkům rytíře krvavých baletů Johna Wooa se tu víc míří a méně plýtvá municí, a upřímně mi byl Full Contact v mnohém sympatičtější než právě zběsilé vyhlazovačky JW. Klasické schéma mstitele totiž doprovází i jakýs takýs příběh, který má hlavu a patu a úroveň dialogů (oproti JW a jeho promluvám jako z porna bez děje) není tak přímočará, navíc je komplikují vzájemné emocionální vazby. Ringo Lam se navíc drží poctivého servírování ingrediencí toliko potřebných pro hongkongské akční snímky. Nebojí se ani značné dávky sebeironie nebo sebeparodie, i zlehčování situací (padouchova homosexualita, permanentně nadržená štětka).. mile brutální, atmosférický a dynamický snímek navíc nahoru tlačí hlavní představitel – charismatický drsňák Chow Yun-Fat.. ()

Reklama

Pecival 

všechny recenze uživatele

Od filmu, který se jmenuje v Angličtině Full Contact bych si představoval více než dva souboje (ikdyž poměrně slušné) a pár přestřelek. Snaha o drsnou krimi atmosféru podsvětí se imho příliš nepovedla takže ve výsledku poměrně nudná záležitost a i Chow Yun-Fat mě nechával poměrně klidným. Možná mám radši HK zběsilé akce co se neberou příliš vážně, než takto temně pojaté kousky, těžko říct...ale k dobru je určitě nutno přičíst, že se autoři nebáli krve a občas to slušně zachlístá :) ()

ScarPoul 

všechny recenze uživatele

Štýlovka z 90. rokov. Plná neónov, prestreliek, zrád a krvi. Chow Yun-fat vo forme. A Ringo Lam sa hrá a zase raz je na poli lineárnej banality invenčný. Jeho sledovanie guliek pri prestrelke je vizuálny skvost. V zásade jednoduchý príbeh o pomste, ktorý stojí na sympatickom hrdinovi, teplom záporákovi a šialených poskokoch. To, že to stihne riešiť aj romantickú líniu a aj tú bromance je veľkým plusom. Veľké prekvapenie je, že je to takmer bez pátosu a množstvo vecí má logicky zmotivované vyústenie. Žiadne metafory alá John Woo a jeho holubice a nekonečné náboje. Jedna z najlepších vecí, čo Ringo Lam natočil. ()

Douglas 

všechny recenze uživatele

Ačkoliv úcta Ringo Lama k francouzské kriminálce drsné školy sedmdesátých let vykrystalizovala do nejčistší podoby ve filmu City on Fire, v "revange story" Full Contact využívá mnohem více žánrových než osudových prvků. Zpočátku klasické schéma zrady a následné pomsty ale v hongkongských reáliích ztrácí svou přímočarost a je komplikováno vzájemnými emocionálními vazbami hrdinů (přátelství, láska, respekt k padouchovi). Full Contact je tak příběh o pomstě, který zdánlivě naplňuje klasické schéma "revange subžánru", ale ve skutečnosti pracuje s naší žánrovou pamětí a na poslední chvíli nabídne jiné východisko, než bychom čekali... ačkoliv se po chvíli do známých kolejí opět vrátí. Z toho vyplývá i značná dávka sebeironie a nadsázky, okořeněná občas i hongkongsky praštěným humorem (zdrojem žertů je i padouchova homosexualita) a zlehčováním situací slovními vtípky. Film pracuje především s charismatem ústředního představitele - Chow Yun-Fata, který tentokrát nevytváří zcela nový model hrdiny (jako v City on Fire), ale úspěšně parafrázuje svého drsňáka z Wooových snímků (jen si místo vyplivování párátka olizuje palec). ()

Galerie (12)

Reklama

Reklama