Režie:
Michael MayerScénář:
Michael CunninghamKamera:
Enrique ChediakHudba:
Duncan SheikHrají:
Andrew Chalmers, Ryan Donowho, Colin Farrell, Robin Wright, Jeff J.J. Authors, Ron Lea, Erik Smith, Joshua Close, Dallas Roberts, Shawn Roberts, Michael Mayer (více)Obsahy(1)
Film zaznamenává životy Bobby a Jonathana, dvou přátel z dětství, kteří se potkají na předměstí školy v Ohiu. Od okamžiku, kdy se potkají, jsou Bobby a Jonathan nerozdělitelní. Pro Johnathana je nekonvenčí Bobby spojením se světem ve větším rozměru. Pro Bobbyho představuje Jonathanova rodina a především jeho matka Alice určitý druh stability, kterou sám nikdy nepoznal.V průběhu dospívání vyrůstají odděleně jen proto, aby se opět potkali v New Yorku, kde, společně s lehkomyslnou Clare, vytvoří nový druh rodiny. Nyní se však objevuje otázka: dokáží žít v podivném trojúhelníku, tak aby nebylo zničeno jejich přátelství? Film je založen na knize Michaela Cunninghama, vítěze Pulitzerovy ceny za ro-mán Hodiny, který také napsal scénář, snímek pohlíží na to, co vnímáme jako lásku, závazky a loajalitu. Zabývá se taktéž především otázkou role rodiny a ukazuje nám její pravou podstatu. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (80)
Až příliš poklidně plynoucí film prakticky bez děje, či nějakých zásadních dějových zvratů, oproti knize (díky, Leničko) příběhově a především emočně zploštělý, což je vzhledem k faktu, že si scenář napsal sám autor předlohy, docela s podivem. Ale herci jsou vynikající všichni, od těch dětských, až po Farrella a obzvlášť Sissy Spacek (sakra, proč taková vynikající herečka nehraje ve více filmech?). ()
Dvojice odvekych kamaradu experimentovala jako mladici v divokych 60.letech a pozdeji v 80.letech se znovu objevuji spolu, ale tentokrat se k nim prida holka, ktera poradne zamicha s jejich zivoty. Slabe odvypraveny pribeh komplikovanych vzathu citajici nekolik dekad ani nedava dostatecny prostor k vyniknuti hercu, kteri mi stejne pripadali mdli a bez zajmu hrat sve role az na (netradicni poloha Colin Farrel). 40% ()
Zvláštne nevyrovnaný film. Colin bol miestami až protivne sladký, prišlo mi to neprirodzené oproti tomu, aky bol ako chalan "svetácky". Výborný herecký výkon podala Robin Wright-Penn, ktorej som zožrala každú jednu emóciu. Chcela som dať tri *, napokon udeľujem slabšie 4 za prekvapivo príjemný záver a nádhernú pieseň počas neho. ()
Dopadlo to bohužel přesně, jak jsem očekával. Jako adaptace film selhává, jako samostatné dílo vůbec nefunguje. Postavy neprokreslené, zcela ploché, atmosféra nijaká, chybí postava Ericha a prvek AIDS. Herci solidní a soundtrack slušný, ale na adpataci mé oblíbené knihy, u které jsem měl pocit sdíleného štěstí, je to žalostně málo. Absolutní ztráta času. Rozhodně doporučuju knihu a tomuto snímku se velkým obloukem vyhněte. ()
Zdařilá adaptace knižní předlohy Michaela Cunninghama „Domov na konci světa“, kterou Cunningham (1952) napsal v roce 1990, osm let před slavnějším románem „Hodiny“. Divadelní zkušenosti režiséra Michaela Meyera byly patrné například ve scéně, kdy Clare uprostřed vyprahlé arizonské zahrady oznamuje, že je těhotná. Podobnost s „Hodinami“ připomíná kuchaření – v „Hodinách“ Laura s malým synkem Richiem připravuje dort, ve snímku „Tři do páru“ Alice peče koláč s dospívajícím „adoptovaným synem“ Bobbym, a v tom momentu přichází střih a Bobby ostarší o deset let – Ericha Smitha vystřídá Collin Farrell. V příběhu hraje důležitou roli hudba, z knihy vystupuje víc, přesto ji neopomněli ani filmaři. „Na operu se ale netancuje,“ říká Jonathan. A Boby odvětí: „Tancuje se na všechno.“ Následná scéna připomíná trochu „Philadelphii“ – tanec nemocného A. Becketta (T. Hanks) s držákem, na kterém je napojena kapačka. S „Philadelphií“ má film i podobné téma – řeší homosexualitu. Závěr je sice proti knižní předloze zkrácen, ale citlivě. Navíc celkové zachycení života americké společnosti po dobu cca 20 let (60. – 80. léta 20. století) je velice plastické. „Hrdinové se pokoušejí přetvořit něco, co se vyvíjelo přes 1000 let. Snaží se předefinovat pocit sounáležitosti… a v podstatě vybudovat novou rodinu, kam by se vměstnali oni tři a dítě, které mají. Novou rodinu, jež jim bude připadat pevnější a skutečnější než jejich původní rodiny, neboť oni všichni pocházejí z rodin, které se různými způsoby roztříštily,“ komentoval příběh M. Cunningham. ()
Reklama