Režie:
Charlotte WellsScénář:
Charlotte WellsKamera:
Gregory OkeHudba:
Oliver CoatesObsahy(1)
Někdy v devadesátých letech, kdesi v tureckém přímořském resortu tráví dovolenou rozvedený mladý otec Calum (Paul Mescal) se skoro náctiletou dcerou Sophií (Francesca Corio). Pohodové vystupování táty, který žádnou legraci nezkazí a baví se tím, že jej okolí považuje za dívčina staršího bratra, však zastírá znepokojivý závoj melancholie. Debut Charlotte Wells má nádech vzpomínky z dětství a nepotřebuje okázalá gesta k vystižení nepopsatelně intenzivních životních pocitů. Díky svému křehce impresivnímu vyprávění a ohromující empatii se stal diváckým hitem desítek festivalů, včetně Cannes, Toronta i Karlových Varů. (Aerofilms)
(více)Videa (1)
Recenze (225)
Velmi komorní drama o mladém rozvedeném otci a jeho 11 leté dceři na dovolené u moře. Otec je docela akční, působí vesele a bezstarostně, s dcerou vychází dobře. Mají moc pěkný vztah. Mimochodem výběr herečky na postavu Sophie byl povedený, sympaťačka. Dny pohodově plynou, ale postupně stále více vnímáte, že otec má nějaké problémy, které jsou pro něj velmi těžké. Byla jsem stále ve střehu, co se bude dít. Konec filmu je však otevřený, což mi nevadí, protože má fantazie pracuje naplno. Musím ještě pochválit výbornou hudbu. ()
Keď som videl to vysoké hodnotenie (78%) a lákavý popis, tak som sa celkom potešil. O to väčšia sklamanie to potom napokon pre mňa bolo. Prekvapený som jedine z toho, aké ódy tu ostatní v recenziách zanechali. Nič proti psychologicko-filozofickým monotónnym filmom, ale toto bola nehorázna nuda. Čakal by som, že prostredie tureckého rezortu a dovolenka otca s dospievajúcou dcérou prinesie nejakú sviežejšiu zápletku. Ale tu v podstate zápletka ani nebola, skôr to pôsobilo dosť lyricky a celé je to sústredné skôr na vnútorné emócie postáv. Na môj vkus to bolo až príliš komorné, a hlavne nudné... 1* ()
Ne, že bych snímek nepochopil, jen zřejmě nejsem na takovéto utahané festivalové snímky. Je sice hezké, že někdo pro změnu nepovažuje diváky za hlupáky, kterým se musí vše vysvětlovat jak batoleti, ale na druhou stranu ta vágnost by také měla být použita s mírou. Přestože mám empatii vysokou, nedokázal jsem se na postavy úplně napojit, částečně i proto, že krom pár indicií vůbec nevíme, proč Calum tolik trpí. Bylo mi ho líto, jistě, ale zkrátka mi tam chyběl nějaký kontext. Zoufale mi chyběly nějaké zajímavé dialogy. A emoce... Takže ač mohu s klidem říct, že jde o nuancovaný snímek, který skrývá mnohem víc, než se mi zprvu zdálo, nejsem typ člověka, co bude chválit umění, jen protože je intelektuálně sofistikované, když ve mně nevyvolá skoro žádné emoce. Umění mě musí stimulovat nejen intelektuálně, ale hlavně emocionálně. Zde se bohužel povedlo jakž takž to první (a i tam šlo spíše o samotnou strukturu snímku, než že bych se najednou díval na věci jinýma očima), ale emočně mě to pak už minulo totálně. Je to velmi jednoduchý film, který za mě stojí primárně na realistických hereckých výkonech, bez nichž bych to klidně považoval jen za nějaký lépe technicky zvládnutý studentský film. Proto hodnotím jen třemi. Ale na debut to není špatné, a komu vyhovují pomalejší, impresionističtější filmy, to jistě sedne více. ()
Zdánlivě se tu nic moc neděje, jen prostě dovolená někde v devadesátkách v tureckém resortu. Jenže to má jednak fakt ten nepříjemný feeling blížící se tragédie, až jsem se toho závěru bál. A herecky je to prostě skvělé (stojí to vlastně na dvou hercích a nějakém tom komparzu). Některé scény budu z hlavy dostávat dlouho. 8/10 ()
Počas celej stopáže som nadával na bezdejovosť, absenciu akéhokoľvek reálneho konfliktu a najmä všadeprítomnú nudu. A v tom zrazu nabehli záverečné titulky, niečo vo mne cvaklo a ja som nevedel prestať plakať. Tomu hovorím slow burn. Je to strašne jemné. (SPOILER: Kľúčovou informáciou pre mňa bolo zistiť, že režisérkin otec spáchal samovraždu, keď mala 16.) ()
Galerie (32)
Photo © AZ Celtic Films
Zajímavosti (11)
- Frankie Corio (Sophie) a Paul Mescal (Calum) se při natáčení filmu sblížili natolik, že zůstali přáteli o po natočení snímku. (Axarus)
- Film je volně inspirován osobní zkušeností režisérky Charlotte Wells z dovolené s jejím otcem. (Axarus)
- Calum (Paul Mescal) ve filmu cvičí tai chi. Režisérka Charlotte Wells v rozhovoru řekla, že se pro tento aspekt hlavní postavy inspirovala u svého otce a bratrů. To, že Calum provádí toto meditativní cvičení, má podle ní odrážet fakt, že hledá sebe samotného. (DavePave)
Reklama