Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Čtrnáctiletý pubescent Bruno se ocitá uprostřed sídliště plného násilí. Jeho zájem určitě nespočívá v tom, aby vyniknul ve škole. Připadá si dostatečně sám na to, aby se začal přátelit s místní spodinou společnosti. Občas si vzpomene na babičku, která již bohužel zemřela. Matka na něj nemá čas, škola mu připadá nudná a monotónní. Postupně se z Bruna stává bezprizorní dítě, které nemá problém tu a tam spáchat trestnou činnost. (Snorlax)

(více)

Recenze (3)

anderson 

všechny recenze uživatele

Drsný francúzsky film z prostredia jedného sídliska podobného Petržalke, kde sa nikto s nikým nekašle. V centre pozornosti stojí dospievajúci chalan, ktorý sem prichádza za svojou večne zaneprázdnenou mamou. Chlapec postupne spoznáva obyvateľov sídliska medzi ktorými dominuje najmä hulvátsky a násilnícky otec (neuveriteľný Bruno Cremer) chlapcov zo susedstva. Môj dojmologický preklad názvu filmu je čosi ako Z HLUKU A ZÚRIVOSTI. (14.8.2008) ()

Snorlax 

všechny recenze uživatele

Klučina s chováním z katolické školy se dostává do nového prostředí. Postupně se z něj stává chtivý účastník akcí, které se již nedají označit pouze za klukoviny. Hodně drsná sonda do problematiky dospívající mládeže. Bruno Cremer je fantastický v roli magora, který miluje své syny, ale na jejich výchovu nemá čas. A poslední čtvrthodina filmu by dokázala bez potíží zmrazit i karlovarské zřídlo Vřídlo (to má 72 °C a pobíhali kolem něj číšníci ve Vrchní, prchni). ()

radektejkal 

všechny recenze uživatele

Ať se jedná o filosofy, sociology nebo filmaře, otázka je stejná. Do jaké míry jsou schopni analyzovat současný stav věcí a postulovat budoucí paradigmata. Jsme v Brisseauově filmu v přítomnosti nebo už v budoucnosti? Kdy se lidé budou dělit na zlé a lhostejné, protože dobří nebudou mít žádnou šanci? V jakém věku se nastavuje (bude nastavovat - pořád jsme na pomezí současnosti a budoucnosti) hlavní výhybka? Je hyperaktivita přiznakem k posunu ke zlu? A pokud ano, proč? Tragická postava Bruna, který se z venkova (?) stěhuje do města neměsta, k matce nematce, chodí školy neškoly a má za kamarády nekamarády (jako v pohádce), navíc ve víru sexuálních představ, první lásky (na ptáčka nezapomínejme) a siláckých vzoru, tíhu svého osudu neunese. Zde jsou asi patřičná slova sociologa (Zygmunt Bauman: Úvahy o postmoderní době): "Porážka utrpěná v neustálých snahách o sebeurčení... působí citelnou bolest, která je vnímána , jako symbol vlastní nepřiměřenosti, neadekvátnosti..." O hluku a o běsu" - jak se to k sobě má? Asi jako mlčení a klid. ()

Reklama

Reklama