Režie:
Olivier AbbouKamera:
Antoine SanierHudba:
Clément TeryHrají:
Nicolas Duvauchelle, Niels Arestrup, Axel Granberger, Alyzée Costes, Alice Belaïdi, Brigitte Catillon, Marie Denarnaud, Sami Bouajila, Lola Créton (více)VOD (1)
Epizody(6)
Obsahy(1)
Zasmušilý spisovatel, kterému chybí inspirace pro druhou knihu, přijme nabídku sepsat paměti umírajícího muže – a brzo zjistí, že v mužově krvavé minulosti figuruje i on. (Netflix)
Recenze (10)
5 dílů skvělých, poslední je tak hloupá a viktimizující slátanina, že mi to z 5 hvězd srazilo na 1 a ta zůstává jen pro formální nikoliv obsahovou stránku. Hlavní téma je od začátku sexualizované násilí a násilí všeho druhu v partnerských vztazích. V prvním díle slibně nadhozeno téma transgeneračního přenosu násilí a epigenetiky (ovšem opravdu jen nadhozeno, tvůrci si zřejmě přečetli jen nadpis nějakého článku, aby použily termíny). Dobré herecké výkony, atmosféra i režie. Vzhledem k tématu samozřejmě kolikrát naprosto odporné scény, ze kterých jde mráz po zádech. Graduje napětí ohledně dalších zločinů a potenciálních odhalení. Závěr dělal někdo, kdo neví ani co by se za nehet vešlo o dynamice sexualizovaného násilí a násilí v partnerství. Dále spoiler: Velké finále je tím nejhorším a nejsmutnějším klišé a mýtem, který je stále dokola kolem sexualizovaného násilí a násilí v partnerství reprodukován, a sice: je to přece všechno jinak a osoba, na které jsme doposud viděli, že je násilí pácháno, si většinu nebo možná vše vymyslela, sama touží být zavlékána do lesů slizkými chlapi, je to (jak jinak) muže nenávidějící "hysterka", která si všechno užívá a muži jen manipuluje, sama si udělala modřiny, aby svého manžela falešně obvinila z domácího násilí. A zabila ho proto, že dal synovi facku - absurdnější a méně uvěřitelnou zápletku by snad nešlo vymyslet - má to být nějaké pomrknutí na samozvané nice guys jako "dnešní chudák muž už ani nemůže dát synovi facku (přece se nebude učit, jak vychovávat bez facek!), jinak ho hysterická manželka hned zavraždí a obviní z domácího násilí"? A pak je ještě potřeba spor dvou žen a samozřejmě je tam stará - zlá a mladá, atraktivní - ta dobrá (zdlouhavou scénu toho běhu snad radši nekomentovat). Taková škoda! Mohlo to mít hloubku, nemuselo to plivat na lidi, které mají s takovým násilím zkušenost a mohlo to být vedle vlaštovek Promising Young Woman nebo Anatomy of Scandal dalším kouskem, který by měl s sebou ještě specifická témata a francouzské prostředí. Bohužel, nestalo se. ()
Děsí mě představa, že je na Netflixu podobných seriálů bambilion a já je nikdy neuvidím jen proto, že se mi pořádně nenabízí. Tohle byl opus magnum francouzské seriálové tvorby. Stalo se tady toho tolik, že už toho bylo až moc. To je moje hlavní výtka. Jinak to buď příjmu a budu velebit, nebo na tom budu hledat mouchy. Rozhodl jsem se pro první variantu. Pohltilo mě to, ohromilo mě to a ta původní Solange mi přišla jako nejkrásnější herečka na světě. ()
Pomerne iritujúca dráma a pomerne iritujúce správanie postáv. Námet výborný, ale inak spracovaný by bol lepší. Nudné jazdenie autom sem a tam, nezmyselný postup v spracovaní knihy spisovateľa, ktorý nevie čo so sebou, a ktorý nemá fantáziu na to, aby napísal film bez "skutočných udalostí". Ďalší príbeh o jednej mentálne zaostalej a narušenej kurve, ktorá sa nacapila na jedného narušeného debila. Koniec bol celkom dobrý, ale aj tak kus predvídateľný. Takže za mňa je to celkom pokazená motanica, majúca potenciál stať sa niečím dobrým. ()
Ty motherfuckere! Co jsi mi to udělal? To byla brutální psychonálož! Pustila jsem si to vlastně náhodou páč se mi nechtělo dlouze hledat nějaké dobré můvi a zároveň jsem si chtěla dát chvilku pokoj od Yellowstonu. Ovšem moc jsem si nepomohla...Je to takové temné stejně jako název a paralely na odkazy našich rodičů za jejichž skutky sice nemůžeme, ale stejně si je někteří nesou celý život s sebou. Až jsem se oklepala z těch vzpomínek. No, rozhodně mě to rozhodilo... P.S. Retro ve flešbecích je super. Za mě 88% ()
Moje hodnotenie bude veľmi subjektívne, vyjadrím len pocity z videného. Chvíľami som bola na hrane, že pozerám na predvídateľnú blbosť. Lenže ono ma to nakoniec pekne posadilo na stoličku. Počítajte s čiernymi motýľmi ako symbolom depresie, veci sa nejako samovoľne kazia. Dôležitým prvkom bol viackrát opakovaný citát z Biblie o otcoch, ktorí jedli kyslé hrozno, ale až ich deťom tŕplo v ústach. ()
Galerie (55)
Zajímavosti (1)
- V prvej scéne, ktorá sa odohráva v roku 1978, hrá v pozadí pesnička "Gloria" od Umberta Tozziho, ktorá vznikla a bola hitom až v roku 1979. (vavrinec)
Reklama