Oktopus
Obsahy(1)
Třicet let straší kapitána Dítě kostlivec ve skříni z případu Jordán. Kdysi byl tak naivní, že slíbil matce zmizelé dívky, že případ vyřeší. (Česká televize)
Recenze (36)
Hned pri prvnich 10 min (ano pane scenaristo) jsme si vzpomnel na: Děsivý zločin v Hřensku: Smrt tří mladých trampů z roku 1987 zůstává doposud neobjasněná. Tadaa:) jezus ja nevim proc sem nesel na filmarinu abych spojloval stare veci, takove to tajemne a jeste spojene s vojaky, nebo pohraničníky...Druhá půlka je trosku lepsi, takové tajmene to vysetrovani, jen mi vadi jak se na to zase prijde a pak na to hned prijde i Fáberka skoro v tu samou chvilku. Docela horor..jen mi to nesedí na profil postav (studenti). ()
Mně tedy přijde, že tohle vznikalo nějak nahonem, nejenom proto, kolik je tam logických lapsů, ale i ve skriptu. Na druhou stranu jsem rád, že jsem viděl zas vidět hrát pana Štěpničku. K těm chybám, jak jsem si je postupně psal do poznámek: - jde na Masaryčce na regionální vlak na Slovensko, ale v následujícím záběru jede v kupé? Jakože z Prahy na Slovensko nic přímého nejede a musel přestupovat? Na hlaváku jim zakázali točit, nebo co? Navíc na Slovensko jezdí noční vlaky s lůžky, ne kupé. - Další věc: on, zkušený polda, a nejenom, že si ve vlaku nehlídá věci, ale ještě je v batohu položí nahoru, aby je zloději mohli hned ukrást? Ale no tak. - Vlak na Bory v roce 1988 s dřevěnými lavicemi? Takové vlaky jezdily tak v 60. letech, ale koncem 80. let určitě ne. - Jako fakt nechá zkušená kriminalistka ležet důkaz nejenom jen tak na stole v pokoji, ale podezřelému na očích? - Fakt, když viděli, odkud vyšel při jejich příjezdu, netušili poldové, kde mají Fáberovou rovnou hledat? - A jako fakt kvůli manželce budete 40 let tajit smrt své dcery? ---- Prostě mi to přišlo plytké, a tak jsem nakonec tvůrcům nežral ani ty pokusy o znovu obnovenou romantiku, toulavou duši Dítěte a nostalgický smutek ze zbořeného starého baráku, protože to působilo jen jako kašírka, jen takový vnější ozdobný nános. A role Fáberové v tomto seriálu, kromě toho, že se párkrát ukázala v mini a v plavkách, mi zcela unikla, protože v podstatě k vyřešení čehokoliv nikdy nijak neprospěla. ()
Závěr předčil předcházející díly. Měl správnou atmosféru krimi, napětí, postupné dávkování dávných pravd, les (navíc ve vojenském újezdu), déšť a sklep s oltářem. Fáberová projevila v jednu chvíli tu potřebnou míru emocí a empatie, takže získala trochu lidštější rozměr. Kapitán Dítě se konečně dobral nějaké hráčské sebereflexe. Bourání na konci celý seriál i Dítětův dosavadní životní styl symbolicky uzavřelo. Je ovšem příliš vidět, že bouraný dům nemá s tím Dítětovým vůbec nic společného. Skvělý výběr herců do rolí mladého Dítěte a Dítětové. A Pavlíčkova hudba tak působivá, že netřeba více slov. ()
Na závěr nás čekal 30 let starý případ - Případ Jordán. Určitě to nebyla pecka na závěr, ale byl to plně kriminální případ, který obstojí sám o sobě. Retrospektiv je mraky, ale jsou super, v reálu je určitě zábavná pasáž s postavou Jiřího Štěpničky, výborný je Pavel Nový, u Šopovské jsem čekal nějaký zvrat, který nepřišel, Krobot klasicky výborný. Příběh zajímavý, vyvrcholení očekávané a taky tak trochu otevřené. Prostě podařená tečka za podařeným seriálem. ()
Takže zpátky do minulosti, tentokrát až do osmdesátek. Krobot jako Dítě se tu ukáže i jako jeho mladší osmdesátkové já, kdy se seznámí s Dítětovou Stivínovou, tedy jejím mladším já. A taky lesní kámoš Nový má svoje tajemství, které dokázal tajit 35 let. Akorát to závěrečné bourání Krobotova Dítětova příbytku, co tím chtěl básník říci? A na těch koních to dopadlo jak? ()
Galerie (23)
Photo © Česká televize / Petr Čepela
Reklama