Kamera:
Mikel Cee KarlssonHrají:
Maximilien Van Aertryck (vypravěč), Joe Biden (a.z.), Donald Trump (a.z.), Kim Čong-un (a.z.), Adolf Hitler (a.z.), Benito Mussolini (a.z.) (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Zázračný aparát, film oceněný na festivalu Sundance, mapuje vývoj médií v posledních 150 letech. Fascinující koláž videí zachycuje lidstvo posedlé obrazem a proplétá proslavené virální úryvky z naší kolektivní vizuální paměti, které přenášejí diváka v čase, prostoru a zkušenostech. Tato audiovizuální exploze nabádá ke změně pohledu na sebe i svět kolem nás. Poutavý a provokativní film produkovaný Rubenem Östlundem (Čtverec, Trojúhelník smutku) přináší spoustu otázek, například jak daleko jsme schopni zajít pro nejvíce „lajků“ a zhlédnutí. (Aerofilms)
(více)Videa (3)
Recenze (15)
Nejenže mě to nebavilo (těch 1,5 hodiny se táhlo neskutečně), ale vyloženě nesnesitelné mi přišlo, kolik divných videí s hnusnými lidmi je v tom obsaženo. Normálně by se ke mně tak příšerný obsah neměl šanci dostat, a tady na to ještě člověk jde do kina, aby to dostal na velkém plátně? To je jak zlý vtip. ()
5/10 ... nicim prekvapivy dokument o historii fotografie a o tom ako nam uz sibe a co vsetko sme schopni urobit za perfektny zaber.... je to ozaj smutna historia .... co uz ale mobil a v nom FB, IG alebo TikTok je uz uplne beznou sucastouu skoro kazdeho.... denne sa uverejni 500 000 000 fotiek.... to hovori za vsetko ()
Nenáročný a pěkně zhotovený dokument o historii snímání obrazů a videí, od Lumiérů až po YouTube. Snímek doplňuje dobrá hudba a kontrastuje s vybranými ukázkami. Celkově si dokument hraje, ale poměrně lacině s lidskými dojmy a emocemi, což je zde paradoxně poněkud kritizováno, ale možná to byl záměr. 75% (KVIFF 2023) ()
Veľmi zaujímavý dokument, ktorý nenásilným a zároveň jemne poučným spôsobom ukazuje históriu fotografie a videa ako takého s dôrazom na fakt, kam sa celý tento fenomén posunul. Miestami je až desivé pozerať, čo všetko sú ľudia ochotní robiť s cieľom zarobiť práve prostredníctvom fotiek a videí a akým spôsobom sa dá realita zmanipulovať. Určite ma to bavilo a takých snímkov by mohlo byť aj viac, možno by ľudia "precitli". Občas síce mierne chaotické, ale inak spokojnosť. 75 % ()
Mnohem více je to přehledný a povrchní dokument o tom, jak rychle a povšechně se nedozírných možností filmu chopila komerce a potřeba ovládat a ohlupovat většinu, takže se díky vynálezu kamery necháváme především čím dál masověji zabavovat, manipulovat a otupovat, a mnohem méně dokument, který by v nás otevíral touhu po těch nedozírných možnostech pronikavé sebereflexe, zušlechťování, otevřeného komplexního dialogu a autentického vzájemného rozvoje, které ve filmografii (psaní světlem) zůstávají lidstvem upozaděny. Pro člověka jako já, který s touhle hořkou perspektivou denně vnímavě žije, nic nového, a ještě ani plnohodnotně vyjádřeno. Jistá působivost, při takovém dějinném průletu, se tomu upřít nedá, ale ta je skoro zadarmo, a celkově to bylo selektivní, velice zúžené a nijak hluboké. *~ ()
Galerie (16)
Photo © CineFest Miskolci Nemzetközi Filmfesztivál
Reklama