poster

Deadline

Horor / Thriller / Drama

Kanada, 1984, 85 min

Režie:

Mario Azzopardi

Kamera:

Manfred Guthe
  • Ten Druhy
    ***

    Taký krvavý režijný debut by som od Azzopardiho naozaj nečakal! Aj preto, že som doteraz videl filmy z jeho neskoršej tvorby, napríklad drámu o náboženskom fanatikovi Savage Messiah (2002) alebo nenápadnú, no zaujímavú ducharinu Still Small Voices (2006). Azzopardi tu porovnaní s Deadline poriadne ubral a začal sa orientovať smerom k psychologickej hrôze a nápaditému príbehu, v ktorom je násilie zobrazované opatrne a podávané v malých dávkach. Aj preto ma jeho debut prekvapil explicitnou brutalitou. Kompozične je to tiež premyslený príbeh, vyskladaný ako mozaika obrazov, ktoré v závere splynú. Deadline zachytáva zdanlivo každodenný život spisovateľa a scenáristu (Stephen Young). Výjavy z jeho života (rodina, práca, vzťahy) sa prelínajú z desivými predstavami a útržkami z jeho tvorby. A tam už ide o poriadny horor. Nespomeniem si, v ktorom filme som naposledy videl takú dlhú a pomerne detailnú scénu krvavého rozdrvenia človeka v ozubenom súkolí, ktorá trvá až do chvíle, kým z neho zostane iba hlava. Navyše sa tomu hroznému divadlu prizeral čierny cap, symbol diabla. Autor hororových príbehov sa nakoniec stal súčasťou týchto vízii. Miestami to už nebol gorefest, ale splatter paráda. Na začiatok 80. rokov to bolo pomerne kvalitné.(7.1.2011)

  • JardoLe
    *

    Totalna hovadina,ktoru som musel pretacat,aby som to dopozeral,jedna hviezdicka za snahu...:-)(29.10.2017)

  • vitekpe
    **

    Par mist to melo (porod, obesene dite, atd.) ale ze by me to nejak extremne zaujalo, to bych nerekl... 2+(4.12.2015)

  • Flipnic
    ****

    Hodně vydařená "divočina" .... Námět už zde byl sice mnohokrát, ale kdo koho kopíruje, vykrádá a opakuje, to není možný dohledat ... V podstatě jednoduchá myšlenka, kdy uznávaný, ale kontroverzní spisovatel je pod tlakem okolností, lidí, kolegů, financí apod., vystaven mnoha nepříjemným událostem. Jeho rodina se rozkládá, děti zlobí a dělají naprosto nepřijatelné lumpárny (oběsí dcerku podle tatínkova scénáře apod. ...), manželka se hroutí (fetuje koks, chlastá, hádá se, ...). No a aby z toho jednomu takhle nejeblo... Film v podstatě už v 80. letech "předvídá" trochu dnešní dobu, kdy jsme pod tlakem nesmyslů všichni a některé z nás to prostě semele (časové uzávěrky, finanční potíže, tlak v práci, tlak ve škole, virtuální svět, profily, passwordy, ... atd.). Film je chytře prošpikovaný scénami nezapadajícími do děje, které vykreslují obsah hrdinovy tvorby - perfektní brutální GORE scény, pro labužníky v klasických "oldschoolových FX exektech" naprostá lahůdka!! Film působí sice trochu jako chaos, ale to je rozhodně záměrem, protože takový chaos v palici má mnoho lidí ... čím větší zodpovědnost, tím větší tlak, čím větší tlak, tím horší úspěšnost a nespokojenost ... pád do temnoty nesmyslné honby za "něčím", co dávno ztratilo svůj význam a my zapomněli, jaké to vůbec je cítit "volnost a svobodně dýchat" ... nadčasový bizzare flick, škoda že se zatím nedočkal lepší "digi-DVD/BLU/HD" verze ....(3.1.2015)

  • Karlos80
    ****

    Tenhle totálně zapomenutý "originální" kanadský horor, je samotnou perličkou na dně, nebo jinak stále skrytý malý klenot. Stephen Young v hlavní roli spisovatele byl prostě neuvěřitelný. Co do žánru tak jde o horor s opravdu vytříbeným alegorickým příběhem a se spoustou znepokojujících metafor (scénáristu-romanopisce sužují příšerné vize hrůzy a krvavých masakrů při psaní svých děl pro filmy, které se dotýkají-mají vliv i na jeho rodinu, drogově závislou manželku a tři děti, rodinu která je jinak naprosto dysfunkční, částečně to zasahuje i do slasheru, viz kanadské slashery ze stejné doby jako "Happy Birthday To Me", "My Bloody Valentine", nebo "Prom Night", někomu to může evokovat i italskou kinematografií (Fulci, Argento etc). Zdá se že film čas od času trochu nudí nebo takhle je spíš chaotický, nový impuls ale vždy přichází spolu s nějakým brutálním výjevem v podobě náhodného a neuvěřitelně šokujícího grafického násilí, které jak se zdá, byly takovým zkouškou dopadů na trpělivost diváků v kině, především pak těch dětských (chudáci!). Třeba hned první krvavá scéna rozdrcení člověka v ozubeném soukolí je opravdu hodně brutální a pro mě zcela překvapivá (je to asi nej scéna z celého filmu), dále tu vidíme scénu kdy zanedbávané děti hrají smrtící hry, tak že připoutají starou babičku na postel a poté polijí benzínem a zapálí, kanibalistické jeptišky, drogy, alkohol a ženy, spousta halucinací, a nepředvídatelných situací, s tím jak muž stále více propadá většímu šílenství, a nechyběla ani nějaká ta nahota. Tenhle strašně ponurý, depresivní a obskurní film je zároveň moc povrchní, krutý a smutný, a já jej nemohu jinak než doporučit, film jde určitě nad rámec nízkorozpočtových hororů.(12.6.2014)

  • - Mario Azzopardi v tomto filmu debutoval jako režisér. (Pumiiix)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace