Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Přestože je po mozkové mrtvici od roku 1985 paralyzován, čas od času se italský režisérský mistr Antonioni vrací za filmovou kameru. Povídkový snímek Eros je už druhý projekt, na němž přijali spoluúčast další režiséři - podobně jako v roce 1995, kdy psychologický snímek Za mraky (1995) s Antonionim spolurežíroval Wim Wenders. V povídce Ruka se Wong Kar-wai zabývá svým utkvělým tématem osamělosti muže pohlceného milostnou vášní: v Hongkongu roku 1963 propadne mladý krejčí Chang osudovému citu k prostitutce. V povídce Equilibrium se Steven Soderbergh vrací do New Yorku roku 1955 příběhem o psychiatrovi, jeho neurotickém klientovi a erotizující vidině krásné ženy. Povídka Nebezpečný vývoj událostí rozehrává příběh muže, jehož dovolenou s manželkou v toskánském letovisku naruší přítomnost jiné ženy. Tři povídky jsou poctou velkému filmaři Antonionimu i jeho vlastním holdem tématům lásky, sexu a touhy. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (69)

Greg25 

všechny recenze uživatele

První povídka se nesla v duchu ať žije chaos a pokud možno co nejdelší záběry na nahá ženská těla a mininum dialogů - 30%, druhá povídka se nesla prozměnu v atmosféře - žádný děj, ale strašně moc dialogů a nejlépe absolutně o ničem 20%, jednoznačně nejlepší povídkou celého tohohle snímku je povídka třetí s názvem Ruka, dává smysl, má perfektní atmosféru, výborné herecké výkony a režiséra, který přemýšlí. 80% Vzato ale celkově jako soubor povídek, který nelze od sebe oddělit, pak bohužel 40%. ()

Slarque 

všechny recenze uživatele

Antonioni zaměňuje erotiku za nahotu a jeho nesmyslný blábol s debilními dialogy je k neukoukání. Soderbergh vytěsňuje erotiku na vedlejší kolej a jeho hříčka je nečekaně zábavná. Wong Kar-wai je naprostým opakem první povídky – nenechá krásné Gong Li ani rozepnout vysoký límec u jejích šatů, a přesto celou dobu vytváří erotické dusno. Emocionálně nejsilnější část filmu, která má blíž ke Stvořeni pro lásku než k odcizenému 2046. ()

Reklama

Tommy987 

všechny recenze uživatele

Michelangelo Antonioni má 94 rokov (v dobe natáčania 92), za sebou mozgovú porážku a takmer 40 natočených filmov. Ale nech sa preboha už za kameru nikdy nepostaví a užíva si iste zaslúžený dôchodok. Jeho poviedka Nebezpečný vývoj udalostí je jednoduchu otrasná. Nepodarilo sa mi nájsť žiadny vyzradený ani skrytý zmysel, len pár samoúčelných a naprosto nezvládnutých milostných scén a dialógy tak zlé, ako som už veľmi dávno nepočul. Ešte šťastie, že je v poradí prvá, lebo nechá priestor kvalitnejším kúskom, aby celkový dojem zlepšili. 1/10. Druhá poviedka Equilibrium je o poznanie lepšia. Steven Soderbergh nás presunie do roku 1955 a v štýlovom čiernobielom prevedení nás zoznamuje s neurotickým reklamným agentom, ktorý má problémy jednak v práci a jednak doma, lebo ho "trápia" nejednoznačné sny o tajomnej žene a jeho manželka z toho nemá trikrát radosť. Druhým hrdinom je haluzný psychológ, ktorého okrem liečenia ľudských duší mimoriadne baví sledovanie okolia ďalekohľadom a hádzanie papierových lietadiel von oknom. Celý "príbeh" sa odohráva v jeho ordinácii a nesie sa vo veľmi pohodovom, odľahčenom štýle. Nechýba príjemný humor a tu sa dá (na rozdiel od Anonioniho) hovoriť aj o hereckých výkonoch. Slušných 7/10. Záverečná poviedka Ruka od Wong Kar-waia je najlepšia. Kto videl od tohto mága aspoň jeden film, jeho rukopis musí zaručene spoznať. Na rozdiel prvých dvoch poviedok, táto zachytáva o hodne dlhšie obdobie a je tu aj viac postáv (ostatne ani nechápem, prečo sa Wong uskromnil len s tak krátkou stopážou, lebo z tohto sa dal vyťažiť v pohode aj samostatný celovečerný film). Hrdinami sú exkluzívna prostitútka slečna Hua a jej hanblivý krajčír Malý Chang, ktorý sa do nej vášnivo zaľúbi. Zobrazenie ich bizarného vzťahu-nevzťahu vo Wongovom prekrásnom formálnom balení a podfarbený krásnou hudbou je jednoznačne to najlepšie, čo môže Eros ponúknuť a s kľudným srdcom mu dávam 9/10. Ako som sa už pred zhliadnutím filmu dočítal, Eros má byť niečo ako štúdia lásky, vášne a sexu. Ani jedna poviedka IMHO toto kritérium nespĺňa, najbližšie k tomu má asi Wong, ale jeho filmík je tiež skôr o osamelosti, neopätovanej láske a neistote z vlastných citov, Soderberghova zábavná hračka je asi najviac "off topic" a Antonioni natočil niečo, čo sa žánrovo ani myšlienkovo nedá zaradiť a so zdravým rozumom má málo spoločné. Z týchto dôvodov a aj kvôli kolísavej kvalite poviedok sa Eros ťažko hodnotí ako celok a svoje 3* som zvolil ako najkompromisnejšie riešenie. ()

Ruut 

všechny recenze uživatele

Tak jako už hodněkrát spojení několika dobrých režiserů za účelem natočení povídkového filmu nepřineslo nic dobrého ani tentokrát. Mě nejvíc zaujala většinou odsuzovaná první povídka AAntonioniho. Aspon trochu dostála názvu filmu. Soderberghova mi přišla naprosto zbytečná a o ničem. A Kar-wai Wong odvedl slušný standart ve třetím příběhu. EROS považuju za strátu času. Mnohem víc doporučujuke shlédnutí samostatné filmy těchto režiserů. ()

Damiel 

všechny recenze uživatele

Antonioni mě ani nezklamal, protože jeho filmy opravdu nemusím a ani tahle povídka se nijak nevymyká jeho stylu - příběh o ničem, prakticky bez myšlenky a bez pointy. Nejvíc nahoty ze všech tří, nejméně erotického feelingu - čili 1*. Soderbergh má alespoň nápad, ale skončil s ním na půli cesty, taky zapomněl na pointu - čili 2*. Vítězem je tedy Kar-Wai Wong, jeho příběh je emocemi nabitý a jako jediný nenudí. Čili řečí čísel 4*. Když to tedy zprůměruju, tak (1*+2*+4*)/3=2,333*, což zaokrouhleno dělá rovné 2*. ()

Galerie (17)

Reklama

Reklama