Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Petr je právě propuštěn z vězení a chystá se odjet z Maďarska. Jak napovídá titul filmu, konečně by mohly nastat jeho šťastné dny, ale protože ještě nedostal pas, vrací se na několik dní domů, ke své sestře. Tam se zamiluje do Maji, "obecní poběhlice", která prodala právě narozeného syna jeho sestře. Rozpor mezi Petrovou živočišnou láskou k Maje a snad více než bratrským vztahem k sestře však nevěští nic dobrého.
Kornél Mundruczó vytvořil příběh dospívajících lidí plný bezradnosti, krutosti a beznaděje. Svůj celovečerní debut natočil syrově realistickým stylem, který silou své výpovědi a autenticky zachycených obrazů působí jako terapie šokem. Pod ironickým názvem ŠŤASTNÉ DNY získal tento snímek pozornost i ocenění na řadě festivalů. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (14)

jenerikku 

všechny recenze uživatele

Štastné dni od začiatku presvedčia až škandinávskym "spoločenským realizmom", kompozične precíznou a invenčnou kamerou a veľmi dobrou prácou s priestorovým zvukom: napríklad hluk práčok v čistiarni zintenzívňuje chladný a živočíšny dojem z pôrodu, ktorý počas prevádzky prebieha vzadu za závesom. Film osídľujú prevažne mladšie postavy oscilujúce kdesi na okrajoch maďarskej spoločnosti, na prvý pohľad bezcitné a ľudsky zosurovené, ale práve vďaka svojej bezcieľnosti veľmi zraniteľné. Postava, ktorá je od začiatku profilovaná ako výnimka - rozumná žena v stabilnom vzťahu, finančne sebestačná a s ambíciou založiť si rodinu, hoci aj potenciálne kontroverzným spôsobom - sa nakoniec ukáže rovnako pripravená s nikým sa nemaznať a ísť si tvrdo za svojím cieľom. Zámienkou pre vyslovene ironický názov filmu je dusné maďarské leto, počas ktorého sa smutný a krutý príbeh odohráva. Istou slabinou filmu je pre mňa evidentne štylizovaný charakter väčšiny scén: postavy sa celkom nenútene správajú nanajvýš zvláštne vo vysoko vizuálne vďačných prostrediach, a niekedy je tomu celkové vyznenie až príliš podriadené. ()

bono22vox 

všechny recenze uživatele

Podle optimisticky znějícího názvu Šťastné dny by se mohlo zdát, že debut maďarského režiséra Mundruczó bude něco jako příjemná romantická komedie nebo lehce sentimentální vzpomínkový film o dětství. Opak je pravdou. Po zhlédnutí filmu je jasné, že název je míněn ironicky a že označit období, jímž postavy filmu procházejí, za šťastné, by nemohl ani ten sebevětší cynik. Režisér Pyšné princezny Bořivoj Zeman říkával, že v každém filmu by měla být alespoň jedna květina a přinejmenším jedna hodná babička. Škoda, že to nikdo nepřeložil do maďarštiny... ()

Reklama

Mariachi odpad!

všechny recenze uživatele

Nejhorší film, jaký jsem letos viděl. Na tomto snímku jsem opravdu nenašel vůbec nic pozitivního. Herecké výkony (pokud se o tom, co tam ti lidé předvádějí, dá vůbec takto hovořit) jsou vyloženě ubohé - hlavní hrdina je neherec a ti ostatní na tom asi nebudou s hereckými zkušenostmi o moc lépe. Chtěl jsem odejít už v půlce, ale nakonec jsem zůstal, protože jsem pořád naivně očekával, že se dozvím alespoň nějaký smysl toho, co se na plátně děje. Bohužel jsem se nedočkal, protože tento film žádný smysl nemá, ani žádnou hlubokou myšlenku - prostě nic. Jen spousta bezúčelných vulgárních scén. Šťastné dny mi zkazili jeden celý den letošního Karlovarského festivalu, takže vůbec nechápu, jak je někdo může hodnotit více než 0% (natož 60%). Po zkušenosti s tímto filmem už asi nidky nebudu věřit cenám z filmových festivalů (hlavně ne Stříbrným Leopardům z Locarna...) -očividně nejsou zárukou kvality. ()

clementinka 

všechny recenze uživatele

Ďalší film Kornéla Mundruczó, kde hlavnú úlohu hrá herečka Orsolya Tóth. Zvláštny príbeh o mladých ľuďoch, ktorí si ešte len hľadajú miesto v tomto svete, aj keď to pre nich nevyzerá príliš nádejne. Postava Majky, ktorú hrá spomínaná Orsolya Tóth je dievča, ktoré si vydržiava ženatý šéf druhej hlavnej postavy a to Petra. Tento chlapec už od prvej chvíle vyvoláva v človeku pocit niečoho nepríjemného, necitlivého. Nie menej dôležitá je postava Petrovej autoritatívnej sestry, ktorú hrá Kata Wéber ( túto herečku môžeme vidieť v malej úlohe aj v ďaľšom Kornélovom filme : Projekt Frankenstein ). Takže tu môžeme sledovať akýsi trojuholník medzi súrodencami a Majkou. Od začiatku filmu je len otázka času, kedy sa to všetko zvrtne a v niekom sa niečo zlomí a "všetko sa pokazí" ( ako sama Majka ku koncu filmu hovorí Petrovi, že všetko pokazil ). Všetko je len o tom ako dospieť a stať sa zodpovedným voči svojím blízkym, voči ostatným, voči vlastnej osobe. Peter bojuje sám so sebou, kedy sa musí rozhodnúť, či vyhovie svojej sestre alebo sa nechá zlomiť prestajúcou láskou/túžbou voči Majke. A Majka si uvedomuje, že svoj život musí zmeniť a svoju chybu napraviť. Režisér nám neukáže ako to nakoniec dopadne, ale myslím, že každý si domyslí po svojom. Odporúčam. ()

Divočák 

všechny recenze uživatele

Za dojem. Snímek, o kterém 100% platí věta uváděná na plakátech: "Léčba šokem". První film, po kterém jsem vylezl z kina s otevřenou pusou. Efekt výborně podtrhují impresionistické záběry, z nichž za uvedení stojí například ten, kdy hrstka mladých lidí v plavkách hraje na obrovském vyprázdněném koupališti Freezbe. To vás fakt dostane. ()

Galerie (13)

Reklama

Reklama