poster

Dům z karet

  • USA

    House of Cards

  • Slovensko

    Domček z kariet

Drama

USA, 1993, 109 min

Režie:

Michael Lessac

Scénář:

Michael Lessac

Kamera:

Victor Hammer

Hudba:

James Horner

Střih:

Walter Murch

Scénografie:

Peter S. Larkin

Kostýmy:

Julie Weiss
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • castor
    ***

    Místy skutečně poutavé drama (s několika úsměvnými psychologickými přehmaty – s autismem se totiž člověk už narodí a nezíská ho na základě nějaké nepříjemné zkušenosti) vesměs seriálového režiséra Michaela Lessaca stojí zejména na hereckých výkonech a na tom, zda-li ve vás neúnavný boj matky za „znovunavrácení“ malé dcerky vyvolá nějaké to emoční napětí.(9.9.2009)

  • Anderton
    ***

    Dom z kariet, aj napriek skvelému obsadeniu pôsobí viac ako televízny film. Čo je škoda, pretože sa tým tvorcovia pripravili o možnosť zabojovať o ceny a priazeň širšieho publika. Je to fajn film, ale trochu nedotiahnutý a nakoniec vyšumí do prázdna. Videl som v roku 2002, možno by som mal dnes na film iný pohľad. Videl som ho kvôli mojej obľube Tommyho Lee Jonesa.(15.1.2013)

  • plechulka
    ***

    Dost zvláštní film, kterému je potřeba dát šanci a pomalu ho nechat na sebe působit. Netradičně obsazený T.L.Jones jako psychiatr a K .Turner jako umanutá matka - všichni trošičku posunutí od reality a nejen centrální postava malé Sally. Celý film na mne působil tak rozměkle a neskutečně, jako sen....(18.6.2009)

  • Czernozub
    *****

    téma smrti- jedna hvězda téma psychologie- jedna hvězda zapojení mayů- jedna hvězda téma léčení a neléčení duševních chorob- dvě hvězdy. Skvělá zápletka, příjemní herci a nádech magična. Tohle a víše zmíněné body dělají z tohohle snímku skvělý film, na který jsem se rád podíval. Navíc musím uznale pokývat hlavou nad tím, jak zvládly filmaři ukočírovat tu holčičku. Jen nechápu jak ho může Tuxedo srovnávat s Forrestem Gumpem, když jsou ty filmy každý o něčem úplně jiném.(22.6.2008)

  • hygienik
    *

    Pôvodne som chcel dať 2 hviezdy, ale ten sfušovaný priamočiaro jednoduchý a pseudoumelecký záver to zaklincoval. Taká krásna téma, ktorá sa dala rozvinúť, analyzovať a mohla diváka emocionálne zasiahnuť, skončila ako filmová ponáška na Da Vinčiho kód, kde rolu spasiteľa dcérinej duševnej jedinečnosti, zohrá matka, sama labilná, ale ona ten kľúč k dcére nájde. Vo vyrtuálnej realite. Je to chvála nezodpovednosti matky a povrchnosti scenáristu.(3.12.2010)

  • - Film byl dokončen už v roce 1991 společností A&M Films, do kin jej však až o dva roky později (1993) uvedla firma Miramax Films.