Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Chudí a hladovějící rolníci se bouří proti tvrdé vládě místního správce, sepsali proto petici s dalšími rolníky z okolních vesnic a snaží se správce pomocí únosu jeho dcery (Miyuki Kuwano) přesvědčit, aby vyhověl jejich požadavkům. Správce Matsushita (Tacuja Išiguro) nehodlá vyjednávat a proti rolníkům bez váhání vyšle své vojáky, ti ale narazí na nečekaný odpor a nedokáží rebelii potlačit. Za těchto okolností dochází k setkání tří samurajů a vynikajících šermířů. Einosuke Kikyô (Mikijirô Hira) věrně slouží na dvoře krutého správce, Kyôjûrô Sakura (Isamu Nagato) odpykává trest v místním žaláři a je správcem najat na potlačení vzpoury, potulný ronin Sakon Shiba (Tetsurô Tanba) zrovna prochází okolo starého mlýna, když v něm nespokojení rolníci drží v zajetí dceru správce. (Dont)

(více)

Recenze (26)

liquido26 

všechny recenze uživatele

1000. komentář: Příběh tří potulných samurajů, kteří se přidají na stranu lidového povstání proti krutému velmožovi. Sice to nedosahuje kvalit např. Zběsilosti nebo Vzpoury, ale i tak se jedná o perfektní samurajský akčňák plný skvělých soubojů. V hlavních rolích se objeví sympatická trojka mifunovského ražení. ()

Lacike 

všechny recenze uživatele

Az sa citim divne, ked vsetci hodnotili tak vysoko a mna to nejak nenadchlo. A to mam stare filmy o samurajoch rad. Asi mi viac sedi Kurosawov styl. Tento film mi pripadal prilis chladny a postavy si ma neziskali. Celkom som tam postradal to, ze by sa samuraji spravali podla svojho kodexu. Pripadali mi ako obycajny chlapi, ktori sa z rôznych dôvodov nakoniec postavili na stranu rolnikov. Proste Sedem samurajov zredukovanych na troch. Ale chyba tomu poriadna atmosfera. Namiesto nej to ma dynamicke tempo. Vo filme sa toho stihne dost odohrat ale vo finale sa ukaze, ze to bolo vsetko aj tak zbytocne, takze z vysledku mam vlazny pocit. 5/10. ()

Reklama

kinej 

všechny recenze uživatele

Velice precizně zvládnutý film, který by se dal popsat jako typické dílo svého režiséra. Jednoduchá, ale zajímavá dějová linie a dobře napsané postavy samurajů, z nichž každý má jinou životní filosofii a přestou se nakonec dají dohromady pro vyšší cíl. Tento a jemu podobné snímky museli v době vzniku pro Japonsko znamenat to co westerny pro američany. I zde se potulní hrdinové rozmanitých osobností spojí, aby bojovali proti zlu. Oproti americkým filmům mají však ty japonské větší filozofický přesah. V tomto případě sice ne takový jako tvorba Akiry Kurosawy, ale to není na škodu. Naopak přímočarý rukopis Hidea Goshi je velice příjemně koukatelný. I zde se vysktují zajímavé úhly kamer, švenky a střihy. Velmi zábavný film, který diváka nezasype těžkostí myšlenek, ale ani neurazí plochostí. ()

mchnk 

všechny recenze uživatele

Není samuraj, jako samuraj. Spojováni stejnými ideály, závazky i filozofií svého poslání, žijí dost odlišné životy. Žebříček společenského postavení se ovšem rychle hroutí, dostaví-li se na scénu povinnost udržet si čisté svědomí, čest a hrdost spravedlivého člověka. Excelentně vyhrocená situace, měnící se každým okamžikem, je základem naprosto bezchybného vyprávění tohoto silného příběhu o životních prioritách a proměnách lidské povahy, které jsou možné kdykoli...ve starém Japonsku stejně jako dnes. ()

stilgar1 

všechny recenze uživatele

Sanbiki no samurai je v mnoha aspektech jedinečným filmem. Prvním z nich je skutečnost, že lze jen stěží nalézt tvůrce, který by vytvořil svůj první filmový počin tak dobře, že je možné nazvat jej téměř dokonalým. Tím druhým je fakt, že navzdory své dokonalosti lze film nazvat v podstatě zapadlým, což se může člověku po shlédnutí filmu zdát jako zcela nepochopitelné. Goshův debut lze v jistém smyslu brát jako experimentální počin, a to hlavně pokud jde o práci s kamerou. Navíc, tento experiment se mu povedl na výbornou, a tak lze říci, že s kamerou téměř až kouzlí. Je zvláštní, že zde několik uživatelů tvrdí, že film připomíná Kurosawova Yojimba. Pokud bych měl zvolit film, kterému se Sanbiki no samurai podobá, byl by to nepochybně jiný, mnohem známější Kurosawův film - Sedm samurajů. Tomuto filmu se Goshovo dílo podobá nejen svým názvem (Sanbiki no samurai - Shichinin no samurai), ale i ústředním tématem. I to by ovšem bylo zcestné - film Sedm samurajů lze totiž chápat jako poctu samurajské etice a způsobu života. Sanbiki no samuraj se však k samurajům staví nikoliv typicky "kurasowovsky", ale spíše tak, jak to činí ve svých filmech jiný tvůrce, Masaki Kobayashi. Samurajové zde nejsou stavěni nad rolníky, o čemž svědčí i výkřik jedné z hlavních postav z konce filmu - že i rolníci jsou lidské bytosti, stejně jako samurajové, resp. konkrétní rozhovor mezi samuraji - kdy jeden tvrdí, že není špatné zabíjet rolníky, neboť jde o pouhou havěť, načež se mu dostane odpovědi, že i on sám je havěť, s tím rozdílem, že je havětí ozbrojenou. Hideo Gosha tak dokázal vytvořit dílo, které, ačkoliv jsou v něm zjevné známky mnoha vlivů, oplývá neskutečně silnou originalitou... ()

Galerie (6)

Reklama

Reklama