Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Dale
    ****

    Scéna pri továrenskom páse je nezabudnuteľná. Škoda, že po odchode z továrne je už zábavných momentov pomenej a vytratí sa aj trefné parodovanie výdobytkov modernej doby. Opäť to ide podľa zabehnutej chaplinovskej šablóny - chudobný tulák stretne ešte chudobnejšie dievča, snaží sa jej pomôcť a aj sa do nej zaľúbi. Aspoň že tentokrát to je čarovná Paulette Goddard, ktorá má celkom moderný look a aj napriek tomu, že nehovorí, tak jej herecký prejav bol perfektný.(11.9.2015)

  • GilEstel
    *****

    Chaplin si vždy dokázal vybrat vhodná témata s humánním poselstvím. Jeho MODERNÍ DOBA je jeden z filmových milníků. Možná jeho nejslavnější film. Nelidské zacházení s továrním zaměstnancem, kdy je na člověka pohlíženo jako na stroj a s tím spojený morální úpadek společnosti, je prvkem provázejícím lidstvo od průmyslové revoluce přes velkou hospodářskou krizi až po současnost. Když lidská pracovní síla nemá žádnou kapitální hodnotu, ztrácí člověk i svou lidskou hodnotu? To je trochu filosofická otázka a není se co divit, že Chaplina často obviňovali, že je komunista. Chaplin ale ve skutečnosti není žádný levicový revolucionář. Jeho filmy mají hlubší poselství, a kdo je sleduje pozorně, musí to vědět. Chaplinovy postavy jsou nositeli opravdových lidských hodnot. Nepodstatné uměle vytvořené hodnoty přezírají s komickým nadhledem. Poselství filmu mluví jasně. Naděje člověka umírá poslední. Film je tradičně obohacen romantickou linkou, spojenou se spřízněním lidských duší, v neklidném a nepřátelském světě. Chaplinovo taneční číslo se zpěvem je báječné. 88%(19.12.2011)

  • sinp
    *****

    Uměl to někdo lépe než on? Natočit film o uspěchanosti doby před bezmála stoletím i dnes příjemně aktuální nedokázal v té době nikdo. Charlie v hlavní roli vyditelně exceluje, ale ani příjemná Paulette Godard pranic nekazí. Ještě bych ostentativně vypíchnul takovou maličkost - Chaplin ani tentokrát nepromluvil, svůj hlas si schovával až pro naléhavé sdělení ve filmu Diktátor.(27.10.2005)

  • Javert
    ****

    Z Moderní doby mám na jednu stranu podobný dojem jako z Diktátora - svým poselstvím za tu spoustu let znatelně ztratila na aktuálnosti, zde zejména co se zobrazení sociálních problémů týče. O to více ovšem vyniká Chaplinovo komické umění v hlavní příběhové linii, kterým naopak i dnes strčí do kapsy leckterého pseudokomika. U některých gagů (nose powder!!!) mám záchvat smíchu i dnes. A k tomu ta překrásnááá Paulette Goddard!(2.5.2011)

  • belldandy
    ****

    Vlastně jsem byla trochu zklamaná. Film se skládá ze dvou nesouměrných částí. Záčátek se rozjíždí na plné otáčky. Při jeho sledování jsem měla pocit, že jde o komediální verzi Metropolisu. Mrazivý i legrační pohled na svět, ve kterém jsou všichni sledováni a zrobotizováni. Bohužel jen ta první půle je geniální a nadprůměrná. Druhá a delší část patří ke klasickým tulákovým dobrodružstvím a je "pouze" průměrná, ikdyž v rámci Chaplinova vysokého standardu.(28.1.2004)

  • - Poslední velký americký film, který užil postupů charakteristických pro ”němou éru”, jako například kartiček s dialogy. (džanik)

  • - Film se naráčel v Santa Claritě, v Hollywoodu, v San Pedru,v Brentwoodu a na Long Beachi v Kalifornii. (rafix)

  • - Tento film je jeden z těch, který rozpoutal řeči, že je Chaplin komunista, ten to však popíral. Žil tehdy ve Švýcarsku a sliboval, že do Ameriky se nikdy nevrátí. (Kulmon)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace