Nastala chyba při přehrávání videa.
  • GilEstel
    *****

    Chaplin si vždy dokázal vybrat vhodná témata s humánním poselstvím. Jeho MODERNÍ DOBA je jeden z filmových milníků. Možná jeho nejslavnější film. Nelidské zacházení s továrním zaměstnancem, kdy je na člověka pohlíženo jako na stroj a s tím spojený morální úpadek společnosti, je prvkem provázejícím lidstvo od průmyslové revoluce přes velkou hospodářskou krizi až po současnost. Když lidská pracovní síla nemá žádnou kapitální hodnotu, ztrácí člověk i svou lidskou hodnotu? To je trochu filosofická otázka a není se co divit, že Chaplina často obviňovali, že je komunista. Chaplin ale ve skutečnosti není žádný levicový revolucionář. Jeho filmy mají hlubší poselství, a kdo je sleduje pozorně, musí to vědět. Chaplinovy postavy jsou nositeli opravdových lidských hodnot. Nepodstatné uměle vytvořené hodnoty přezírají s komickým nadhledem. Poselství filmu mluví jasně. Naděje člověka umírá poslední. Film je tradičně obohacen romantickou linkou, spojenou se spřízněním lidských duší, v neklidném a nepřátelském světě. Chaplinovo taneční číslo se zpěvem je báječné. 88%(19.12.2011)

  • Anderton
    ****

    Moderná doba je ten istý prípad, čo ostatné slávne Chaplinove snímky. Sociálna kritika v komediálnom kabáte. Všimnite si, koľko drastických scén sa odohraje pomedzi tie vtipné vsuvky. Znova tu máme, podobne ako v Zlatom opojení, aj vraždu. Štrajky, zatýkanie, fronty pred továrňami, hladné siroty. Komediálne to už tak fungovať ako vo svojej dobe nemôže, aj keď zopár scén, hlavne na začiatku v továrni, je vtipných stále rovnako. Tieto obe roviny sa prekvapivo vhodne doplňujú. Na kokaín a alkohol, príčinu a zároveň riešenie všetkých našich problémov!(22.10.2012)

  • Dale
    ****

    Scéna pri továrenskom páse je nezabudnuteľná. Škoda, že po odchode z továrne je už zábavných momentov pomenej a vytratí sa aj trefné parodovanie výdobytkov modernej doby. Opäť to ide podľa zabehnutej chaplinovskej šablóny - chudobný tulák stretne ešte chudobnejšie dievča, snaží sa jej pomôcť a aj sa do nej zaľúbi. Aspoň že tentokrát to je čarovná Paulette Goddard, ktorá má celkom moderný look a aj napriek tomu, že nehovorí, tak jej herecký prejav bol perfektný.(11.9.2015)

  • B!shop
    *****

    Hodne prijemny prekvapeni, prozatim nejlepsi Chaplinovo film, co jsem videl a zaroven jedna z nejvtipnejsich grotesek. Je sice fakt, ze 85 minut uz je trochu moc, ale dej nastesti neni na jednom miste a Chaplin tak dela bordel na ruznejch zajimavejch mistech, jednou ve vezeni, podruhy v obchodaku, pak zas v rozpadajicim se dome atd. takze gagy se stridaj a Chaplin ma k dispozici ruzny veci, z kterejch tezi maximum. Trosku me zarazil zvuk, obcas nekdo mluvi nebo Chaplin zazpiva a pak tu jsou zas klasicky titulky, trosku divny. I tentokrat ma Chaplin k dispozici zenskou, ale tentokrat to nehraje na zadnej desnej dojak s smutnym koncem, ale je to proste od zacatku do konce skvela komedie s hromadou nezapomenutelnejch scen.(20.2.2010)

  • ScarPoul
    *****

    Ďalší skvost od majstra komédie. Moderná doba ale nie je typicky Chaplinovským filmom aj keď tu využíva obľúbené prvky - dievča v problémoch, tulák... V prvom rade je to film kde Charlie pokukuje po zvuku a v niektorých scénach ho naplno využíva. Čo sa týka ale hrdinu ktorý je dojímavý a ktorý chytí za srdce.. povedzme to tak že zlaté opojenie, kid a svetlá veľkomesta boli v tomto lepšie. A aj keď v modernej dobe je všetko podmienené zúfalstvom z hospodárskej krízy, film je plný vtipných variácií a čísiel, ktoré sú jednoducho nezabudnuteľné - obchodný dom, väzenie.. Do toho všetkého prirátajme sympatickú a krásnu dievčinu v podaní Paulette Goddard, ktorá Chaplinovy skvelo sekunduje a vďaka tomu máme možnosť zhliadnuť ďalší originálny skvost, ktorý bude zbožňovať hádam každý, kto sa rád smeje cez slzy.(13.12.2010)

  • - Film původně končil nervovým zhroucením postavy, kterou hraje Charlie Chaplin. (Kulmon)

  • - 78. nejlepší film všech dob podle Amerického filmového institutu (2007). (džanik)

  • - Charles Chaplin bol kvôli filmu Modern Times obvinený z plagiátorstva. Produkčná spoločnosť Tobis tvrdila, že nápady a scény prevzal z filmu À nous la liberté / Nech žije sloboda. Režisér filmu, René Clair, bol veľkým obdivovateľom Chaplina a preto odmietol vypovedať. (Diazbros)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace