Reklama

Reklama

Hranice šílenství

  • Velká Británie Edge of Sanity (více)

Anthony Perkins ukazuje z nového úhlu pohledu uznávaného lékaře Henryho Jekylla, jehož nebezpečné experimenty s kokainem vedly ke vzniku doktorova alterega, zlého a nemilosrdného Jacka Hyda. Otázkou je, zdali skutečný Jack Rozparovač mohl být stejný jako on. (AMC Czech)

Recenze (15)

TheRaven 

všechny recenze uživatele

Spojení Jackylla, Hyda a Jacka Rozparovače zní jako perfektní námět, ale Edge of Sanity ho nedokázalo nijak poutavě či inovativně uchopit a jen si jím tak přehazuje z ruky do ruky, ze scény do scény, ale schází větší hloubka a vykreslení postav i děje. Za zmínku stojí pouze výrazný expresivní vizuál, ale ani ten není využit ideálně. V několika scénách je možné jej vskutku obdivovat, v dalších působí směšně a velmi křečovitě, až pseudoumělecky, naprosto nevhodně pro tento film. Konec poslal i ten průměrný výsledek do žumpy zapomnění. Perkins zcela nezajímavý. ()

JASON_X 

všechny recenze uživatele

Fůze pana Hyda a Jacka Rozparovače je sice na jednu stranu nestvůrný, historii i literaturu prznící hybrid, na stranu druhou ovšem velezábavná záležitost a pro milce dekadence 19.století (a zároveň i praštěných filmů) lahůdka. Jenom nevím, proč tahle zběsilost nemá i škatulku "komedie", protože o klasický horror se opravdu nejedná. Perkinsova pitvorná a přehrávaná kreace pana Hyda má totiž podle mne k horroru hodně daleko, zvlášť když mi neodbytně připomínala o rok starší, a ještě o třídu lepší "takyhorror" Vampire's Kiss s geniálním mladým Cagem. Šmrncněte Stevensonův příběh trochu expresionismem a punkem, no a dostanete Edge of Sanity. A navíc u mě boduje i skutečnost, že Jekyllovu ženu hraje Glynis Barber, pamětníkům slovenských dabingů v ČST dobře známá jako Makepeacová od Dempseyho. ()

oLí 

všechny recenze uživatele

Když ouplně pominu fakt ( a nemám s tím narozdíl od některých diváků sebemenší problém ), že se jedná o jakousi variaci na Jekyll a Hyde, vychází mi z toho celkem slušný drsnější thriller až horror s poměrně originální a psychedelickou atmosférou. Tvůrci evidentně s kokainem mají své zkušenosti a do některých scén to dokázali perfektně přenést. Dobový Londýn i šlapky jsou fajn, lepší průměr tedy zaslouženě. Ale čtvrtou hvězdu si film jako celek zaslouží díky Perkinsovi. Ten si to i ve svém pokročilém věku pár let před smrtí dává takovým drtivým způsobem, že i Norman by možná stáhl půlky k sobě. Být kameramanem při té poslední Hydeovo scéně, tak si naseru do trenek, hroznej ďábel. 7.5/10 ()

snared 

všechny recenze uživatele

Anthony Perkins hulí po večerech koks a mění se na rozparovače, kterej morduje lehký děvy, protože když byl malej a ještě si nehrál s děvčaty na doktory, šel alespoň na čumendu za což dostal nařezáno a má z toho teď komplex. Knihu neznám a o to víc jsem filmem potěšen. Perkins ve dvojí roli výbornej, hudba, kamera (místy fakt paráda) i efekty na dobrý úrovni a pokud vezmeme v potaz, že Kikoïne před tím točil pornolegrandy s Briditte Lahaie a Marilyn Jess je to suverénně jeho nejlepší biják. 4,5* ()

Galerie (8)

Reklama

Reklama