Reklama

Reklama

Noc, kdy Evelyn vstala z hrobu

(festivalový název)
  • Itálie La notte che Evelyn uscì dalla tomba (více)
Trailer

Obsahy(1)

Zápletka filmu se točí kolem vyšinutého bohatého aristokrata, jenž se na vnadných, ryšavých ženách mstí za smrt a snad i za nevěru své manželky, jejíž vize ho neustále pronásledují. Přestože podstoupí ústavní léčbu, nedaří se mu před svými psychotickými záchvaty utéct. Zkouší to nakonec i manželským svazkem s blondýnou, který mu přátelsky doporučí jeho podivně křečovitý bratranec. Pokud vás napadne, že z dvouhodinové známosti asi nevzejde nic harmonického, jste na dobré stopě. Roztáčí se další kolotoč podivných zločinů, tentokrát zjevně motivovaných i čímsi jiným než prostou mizogynní zvrhlostí šmrncnutou sníženou příčetností. (Letní filmová škola)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (22)

Koly 

všechny recenze uživatele

Nahé ženské jsou v tomto filmu perfektní, ale to samo o sobě nestačí k tomu, aby jsem THE NIGHT EVELYN... sledoval se zájmem. Zápory : 1.Hlavní "hrdina" Lord Alan Cunningham mi vůbec nesedl a jeho postava pološíleného šlechtice, který vraždí prostituky nevypadá ani trochu věrohodně. 2.Samotné provedení vražd není ničím zvláštní, i když se o to Emilio Miraglia (režie) snažil (viz scény s jedovatým hadem a později s liškami). 3.Slabá hudba a téměř nulová atmosféra (starý hrad, starý hřbitov, atd....potenciál tu rozhodně byl). Jediným kladem tedy zůstává už výše zmíněné dobře vyvinuté herečky, ale kdyby mi šlo jenom o to, určitě bych vyhledal jinak žánrově zaměřený film. Je to ode mě poněkud strohý a odtažitý komentář, ale přesně takové pocity ve mně film vyvolal. Po výborném Miragliovu záseku RED QUEEN KILLS 7 TIMES (LA DAMA ROSSA UCCIDE SETTE VOLTE) jsem dost zklamaný. ()

Karlos80 

všechny recenze uživatele

Zklamání, tohle Miraglio první giallo s elementy gothic hororu (nebo naopak), čekal jsem úplně něco jiného, podle zdejších některých přímo nadšeneckcýh ohlasů, ono už jeho druhé, podobně tématicky zaměřené giallo "Red Queen Kills 7 Times" nebyl žádný velký zázrak ale v porovnání s tímto filmech má trochu navrch, už třeba jen svým hereckým obsazením. Souhlasím tak s komentářem od Kolyho. Svůj komentář proto napíši v podobném duchu, začal bych zápory, protože těch tu bylo z mého pohledu víc. Hlavní hrdina, bohatý sadomasochistický milovník a duševně nemocný muž (vdovec) se sklony k fetišismu, který si osvojuje a poté zabijí rusovlásky (ve kterých on vidí jeho zemřelou manželku Evelyn, poté co mu byla nevěrná, a kterou on vidí stále i po její smrti a ve svých snech a představách je jí stále posedlí), mi zde ve své vůbec nesedl, Steffan byl vyloženě spaghetti westernový tip herce, dále celý tento dosti hypnotický příběh je těžko uvěřitelný, atmosféra byla slabá a napětí bylo také slaboučké a skoro žádné, provedení vražd rovněž (žádné překvápko se nekonalo, téměř žádná krev). Já rád stařičké černobílé gothic atmosferické horory, ale, tento pokus jsem nějak nepřijal, přeci jen, jejich největší sláva v letech 60-66 byla už dávno pryč a tento pokus byl marný i celkem dost zmatený. Herečky a vůbec skoro všechny představené charaktery mě zde taky moc nesedli, známá Erika Blanc zde jako domina v holinkách na začátku, zde hrála jen krátce a blondýnka Marina Malfatti nebyla můj tip a po hudební stránce taky žádný zázrak, schizofrenní a psychedelické Nicolaiovo hudební skóre mě tentokrát bohužel nedokázalo navnadit na tu správnou vlnu. Teď k těm kladům, zde bych vyzdvihl silnou stylizovanou vizuální stránku, ta byla opravdu velmi dobrá, je tu i spoustu nahoty a výborných sexy kostýmků, umístění někde v Anglii rovněž ušlo, starý hrad, děsivý SM žalář se vším potřebným vybavením, hřbitov a tajné kobky, ze scén se mi líbila ta v plné kleci hladových lišek, kde je rozcupována mrtvá teta Joan C. Daviesová a samozřejmě pro mě docela uspokojující finále, kdy samotnému spiknutí předchází velmi dlouhá a spletitá cesta, jak už to bývá, to bylo opravdu parádně zakroucené, překvapivé i krvavé, zde s tou krví to přišlo zcela nečekaně tak trochu vynahradila předchozí hluché části, krom té liščí. Jako giallo fanoušek jsem tedy nakonec moc uspokojen nebyl a tohle hodně atypické giallo ze života bohatých, které povětšinu svého času smrtelně nudí, nejen svým značně pomalým tempem, neřadím tak k mým nejoblíbenějším, ani k těm na které se třeba jednou podívám znovu. ()

Reklama

darkrobyk 

všechny recenze uživatele

Plakát je nakonec zábavnější a strašidelnější než film. Mysteriozní drama nemá nijak originální zápletku, jak by se zpočátku možná zdálo. Chlípný hnusník Alan má záchvaty a halucinace, které jsou způsobeny vzpomínkami na jeho ženu, již umřela během porodu. Slibná gothika s náznaky duchařského horrou se nakonec mění v nažloutlé krimi a situaci nezachraňují ani bouře, ani temný hřbitov, ani přibývající mrtvoly. Přesto má film několik světlých stránek v temnotě - krásné ženy, nahota typická pro italské filmy, s/m hrátky s bičem (škoda, že na žhavé železo nedošlo), mučírna, chátrající zámek, slušná kamera, výborná hudba a mrtvola požíraná liškami - dojde i na vytahování vnitřností. Gore ovšem jinak umírněné. Několik napínavějších momentů v kryptě, jedovatý had a pohřbení zaživa. Vůbec E.A.Poe čouhal z filmu na několika místech. Konec povedený, a tak dám nakonec 4*. ()

PetrPan 

všechny recenze uživatele

Možné SPOILERY: Nádherně amorální žlutá. Ve středu dění nesympatický a šílený antihrdina obklopený prakticky jen lží a přetvářkou. Jediná kladnější postava osobního lékaře hlavního protagonisty v nevýznamné vedlejší roli. Vulgární nahota, laciné děvky a náznaky SM. Chutné koření v podobě duchařské gothiky střídavě nabírá na síle a zase ji ztrácí, ovšem nepůsobí to nijak rušivě a film má de facto dvě vynikající finále, duchařské i žluté. Evelyn paradoxně ztrácí krapet své působivosti v provedení samotných vražd, kde mistři žánru dokážou vykouzlit buď vynikající atmosféru strachu nebo své oběti vykoupou v estetických kalužích krve , ti nejlepší pak zvládnou obojí. Miragliovi se však nic z toho příliš nedaří. I přes jednu překvapivou gore scénku a rozmanité způsoby mordů je v krvi až do finále(tam všechna čest) příliš střídmý a atmosféru umí lépe v gothických hrátkách. Čtyři prásknutí bičem. ()

Flipnic 

všechny recenze uživatele

Tak tohle se mi rozhodně líbilo. Film jsem viděl ve špičkové technické kvalitě a už jeho výtvarná stránka byla pastvou pro oči. Stejně tak potom atmosféra, která nijak diváka "nedusí", ale spíš mu plete hlavu ve smyslu "o co tady jde?". Jenže to se děje až v druhé polovině filmu. On je totiž film rozdělen na dvě docela nesourodé části, kdy v první prostě týpek balí krásné Italky, všechny se mu v jeho obrovské residenci svlékají, no a v podzemí má "malou" mučírničku, kde je bičuje a zabíjí. To vše kvůli traumatu z minula, kdy mu zemřela dívka Evelin, kterou strašně miloval ... No každému na deprese pomáhá něco, že ... V té první části mi atmosféra připomínala hodně japonský extradrsný exploitation Dabide no hoshi: bishoujo-gari/Beautiful Girl Hunter/Star of David (1979), kde byl také magor, co si vodil holky domů a v podzemní mučírně je týral a věznil. Jenže to bylo trochu jiné kafe, přece jen Japonci jsou mnohem větší "experti" na tyhle kruťárny a film se zabýval zejména těmito praktikami ... Tady se ale uprostřed děj zlomí, muž se zamiluje do jisté dívky a vezme si ji. A pak se začnou dít divné věci, protože Evelin, kterou má v hrobce pod zámečkem zřejmě vylezla z hrobu, tu ji někdo spatří, tu se něco ztratí, tam zas objeví a lidé umírají ... a máme z filmu giallo a ne nezajímavé. Uznávám, že přechod z jakoby jednoho subžánru do druhého asi dost lidí zcela nepřijme, ale mě se to líbilo. Masakry v kobce jsou fajn, holky zde běhají pořád nahaté a jsou fakt krásné a když se objeví "zvláštní věci", tak mi vrtalo hlavou o co vlastně jde... Gore téměř nejsou, ale vzhledem k roku výroby je to pochopitelné, to se v tomto Itálie teprve rozjížděla... Je zde však sežrání ženy liškami a to je teda hodně drsné ... Jako celej se mi fakt film líbil, na rok vzniku špička, italská drsná a temná kinematografie v celé své parádě!! ()

Galerie (12)

Zajímavosti (2)

  • Jeden trik, ktorý sa používal v kinách na premietanie tohto filmu v USA, bolo podávanie „Bloodcornu“. Bol to vlastne obyčajný popcorn s červeným potravinárskym farbivom. (westerns)
  • Silne cenzurovaná verzia bývala vysielaná neskoro večer v americkej televízii pod názvom Evelyn Raises the Dead. (westerns)

Reklama

Reklama