Režie:
Čchan-uk PakKamera:
Jung-hoon JungHudba:
Yeong-wook JoHrají:
Min-sik Choi, Ji-tae Yoo, Hye-jeong Kang, Dal-soo Oh, Byeong-ok Kim, Seung-shin Lee, Yeon-seok Yoo, Jin-seo Yoon, Kwang-rok Oh, Su-hyeon Kim, Myeong-shin Park (více)Obsahy(3)
Únos Dae-sua se odehraje rovnou před jeho domem, kde dosud poklidně žil se svou rodinou. Kdesi v podivném domácím vězení se dozví z televize, že jeho žena byla mezitím brutálně zavražděna a on že je z vraždy podezírán. V tmavé místnosti stráví patnáct let, než se jednoho dne stejně nečekaně probudí na svobodě. Od té chvíle se upne na pomstu neznámému vězniteli. S pomocí mladé Mido jej najde, jenže dotyčný muž ho postupně usvědčí z dávné viny. Spletité drama je plné napětí a tajemnosti, ale podle slov režiséra je především úvahou o pomstě a o touze, kterou každý zažije, ale málokdo uskuteční, protože společnost ji zatracuje jakožto negativní a zkázonosnou. (oficiální text distributora)
(více)Videa (3)
Recenze (831)
Presne to, čo som od Ázijcov čakal a toto ma dostalo. Veľmi tradično-netradične podaný príbeh, akčný film so silnou, veľmi silnou psychologickou líniou. Priam dokonalé odhaľovanie vnútorných stránok, budovanie odporu, pomsty, násilia, niekedy sa však zdá trošku pribrzdené až príliš extravagantnou prácou kamery. Hudba je však famózna a herci tiež. Niekedy to však prehrávajú, čo mi niekedy všeobecne na ázijských filmoch vadí. 85%. ()
Je to veľmi dobrý thriller z kórejskej produkcie. Má výborný príbeh o mužovi, ktorý je unesený a zavrený do jednoizbového väzenia neznámo kde a ani dôvod, prečo sa tak stalo a navyše je naňho medzitým hodená vražda jeho ženy a keď sa po pätnástich rokoch prebudí na slobode, chce sa len pomstiť svojim väzniteľom a zistiť dôvod, prečo mu to urobili. Spracovanie je na tom dosť dobre, po chvíľkovom zoznámení s hlavným hrdinom sa už ocitá vo väzení, kde samozrejme nemá čo robiť a tak hlavne pozerá televíziu a trénuje a keď sa už z neho dostane, tak ešte nejaký čas ide všetko tak, ako sa aj dá očakávať, ale po úvodnej trištvrtehodine sa už dej začne uberať väčšinou originálnym a nepredvídateľným smerom s množstvom výborných scén, na ktoré sa nezabúda. Síce hlavne v záverečnej fáze mi už nesadlo všetko tak, ako mohlo, ale to už na jedinečnom zážitku nič nemení. Prekvapí aj slušná akcia, toto nie je akčný film, tak sa samozrejme nejaká výrazná akčnosť nedá očakávať, ale tých pár súbojov je dobre natočených a správne tvrdých a súboj s mnohonásobnou presilou na chodbe bez jediného strihu je rozhodne zážitok. Herecké obsadenie je skvelé, Choi Min-sik v jednej zo svojich najlepších úloh, výborná Kang Hye-jeong, Yoo Ji-tae a nesklamú ani vedľajšie postavy. Réžia je perfektná, tento film sa dal natočiť akokoľvek jednoducho a obyčajne, ale Park Chan-wook sa so svojou nápaditou a prakticky dokonalou réžiou postaral o dokonalý vizuálny zážitok a nič sa nedá vytknúť ani technickej stránke. A veľkú pochvalu si zaslúži aj výborná hudba. Nie je to práve môj typ filmu a to je aj jediný dôvod, prečo nedávam plné hodnotenie, ale to nič nemení na tom, že Old Boy je jedinečný film, ktorý by v amerických rukách skončil s najväčšou pravdepodobnosťou maximálne obyčajne, ale v kórejskom podaní je to zážitok, pri ktorom sa na scenár, obsadeniu, réžiu a ani hudbu len tak nezabúda. Objektívna kvalita filmu- 93%, film sa páči mne na 78%. ()
Čím dál více se utvrzuji ve své myšlence, že současná nejlepší světová filmová tvorba pochází z Asie - co film, to klenot. A Old Boy je jen další kousek do výtečné asijské kinematografie. A kousek je to parádní. Asi takhle nějak si totiž představuji očistec; téměř nikdy není vidět krev, přesto je Old Boy jedním z nejbrutálnějších a nejkrutějších filmů, co jsem kdy viděla. Skutečnou bolest totiž nepůsobí fyzické utrpení hlavního hrdiny Oh Dä-su, ale slova - ať už jeho nebo věznitele U-džina. Režisér Chan-wook Park buduje drsnou atmosféru od prvních titulků a všichni herci mu svými perfektními výkony pomáhají tvořit dokonalý celek. Vyzdvyhnout musím ještě hudbu, která se směle může měřit například s vždy tolik opěvovanými soundtracky Quentina Tarantina. ()
Mám pramalý přehled o jihokorejské kinematografii - jestli to má nějakou souvislost s tím, že mě Oldboy neoslovil nevím... Ano, neoslovil. Šel jsem do něj ve chvíli kdy ho celá filmová veřejnost (napříč odbornou i laickou částí) vynášela do nebes, nazývala ho nejsvěžejším dílem od dob Pulp Fiction a vůbec se rozplývala nad nůžkami, jazyky, chobotnicemi, kladivy a strašlivou pointou, která nemá v historii filmu obdoby. Co jsem viděl já byl umně natočený film s originálním námětem, překvapivým koncem, přehrávajícími herci a nelogickými motivacemi, který mi tep zrychlil pouze párkrát. 60% ()
Tohle je skvělý, ale bacha abyste neočekávali moc, protože si myslím, že Old Boy je malinko přehodnocován, zvláště řeči o nějaké "pointě" (závěr je IHMO malinko blbost, ale ... ?) ... Ale i tak se dočkáte skvěle odehraného a krásně natočeného snímku, takže vřele doporučuji. A samozřejmě stojí za shlédnutí i vícero Parkových děl ! ()
Galerie (57)
Zajímavosti (19)
- Min-sik Choi trénoval intenzivně po dobu šesti týdnů, aby se dostal do formy a mohl tak ve filmu hrát většinu akrobatických prvků. Zhubl při tom přes 10 kg. (don corleone)
- Závěrečná scéna ve sněhu se natáčela na Novém Zélandu. (HellFire)
- Pro scénu v sushi baru byly zkonzumovány celkem čtyři živé chobotnice. Scéna vyvolala mimo Asii kontroverzní reakce, nicméně v Korei jde o oblíbenou pochoutku. Je však obvyklé ji před pozřením nařezat. Když pak film dostal cenu v Cannes, poděkoval režisér kromě štábu a hercům také těmto chobotnicím. (don corleone)
Reklama