Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Hiroši se po těžké autonehodě probere z kómatu a nepamatuje si téměř nic ze své minulosti. K překvapení rodičů se znovu přihlásí na lékařskou univerzitu, kterou dříve opustil. Na pitevních praktikách mají žáci za úkol rozložit přidělené tělo na jednotlivé části a vše si důkladně zakreslit a popsat. Během praktik se Hirošimu začne zábleskově vracet paměť. Postupně zjistí, že mrtvola, kterou pitvá, je tělo jeho přítelkyně, která zemřela při jejich společné autonehodě. Čím více tkání z jejího těla vyextrahuje a popíše, tím dále se dostává za tělo – k citům a k lásce. Meditativní, vizuálně strhující výlet pod povrch lidského těla do podvědomí, vzpomínek a emocí až k branám lidské duše. (FebioFest 2006) (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (21)

Brain-D 

všechny recenze uživatele

Pomalý film o lásce až za hrob. Kdy se nabourá pár (muž a žena), kde muž ztratí paměť a žena umře. Žena své tělo nechá pro medicínu a zrovna ji převezou pro univerzitu, kde se muž rozhodne studovat...díky pitvám si vzpomíná na to nejkrásnější, co s ní zažil. Sice se mě to osobně citově netlko, ale rozhodně to byl velmi krásný snímek. ()

JamesSi 

všechny recenze uživatele

Láska nejenže prochází žaludkem, ale i všemi orgány. Tsukamoto zde sleduje studenta lékařské fakulty se ztrátou paměti, který si ji osvěžuje pitváním svojí přítelkyně (o které ze začátku neví že je to jeho přítelkyně). A taky má lehké halucinace po automobilové nehodě. Za mě upřímně jde o jeden z nejlepších Tsukamotových filmů. Míň hyperaktivity, více dramatu a tragédie. Samozřejmě režisérův střih je stále jasně poznatelný, což je téměř znakem jeho díla. Melancholické, zvláštní, ale emotivní. Jen věc, která mi trvala chvilku než jsem ji pochopil, byly ty časové skoky/prolínání. A scéna s kremací dostane snad každého. Jedna autonehoda z 10. ()

Reklama

yenn 

všechny recenze uživatele

Medik, jenž ztratil paměť, „vzpomíná“ během pitvy na svou zhynulou lásku, anžto právě ona mu leží na stole. Domníval jsem se, že netradiční zápletka by se pod taktovkou režiséra Tecua mohla zformovat v cosi výjimečného. Mýlil jsem se. Jak zní námět zajímavě, tak je Vital nezajímavý, s výjimkou pár scén po formální stránce průměrný a emočně se mě vůbec nedotknul. Není to úplně tragický film (tedy až na ono očividně umělé tělo), ovšem minul mě s uctivou vzdáleností. 4/10 ()

Rudovous 

všechny recenze uživatele

Ne vzdy to Tsukamotovi ve finale cvakne, jak je trefne podotykano diky prave jeho nekonformnimu a ne vzdy lehce stravitelnemu reziserkemu stylu. S tim souhlasim bezezbytku. Pribeh plny skrceni, pitvani a jeste nekdy v snad az prilis sugestivnim havu, proste prirozene mnohe snad i pravem odradi. Na druhou stranu v mnoha scenach a specialne tech milostnych jako by se Shinya Tsukamoto dotykal neceho co presahuje film a umeni vubec. Romanticka, neuveritelne drsna metafyzika. Genialni zaver. ()

Omnislash 

všechny recenze uživatele

snazil jsem se, opravdu snazil. mam rad divne filmy a od vitalu jsem si sliboval, ze by v tomhle smeru mohl skvele obstat. bohuzel me naprosto minul a nezaujal. dej nemel hlavu a patu a prestoze jsem si obsah po shlednuti znovu peclive precetl, stale jsem jej v tom nedovedl najit. jako tresnicka na dorte - smysl nekterych vedlejsich postav mi pak zcela unikl. zaverecne titulky byly vykoupenim ()

Galerie (33)

Zajímavosti (1)

  • Originálním konceptem pro vytvoření snímku byla nejenom specifická fotografie, zachycující japonské studenty medicíny zaznamenávající si detaily právě probíhající pitvy lidského těla, ale rovněž i průkazné anatomické nákresy lidského těla pořízenými Leonardem Da Vinci. Režisér snímku rovněž před samotným natáčením, v době tvorby filmového scénáře s pracovním názvem Dissection Film Project, navštívil hned několikrát japonskou zdravotní školu, kde byl svědkem několika lidských pitev. (Conspi)

Reklama

Reklama