Režie:
Roberto FaenzaScénář:
Elda FerriKamera:
Maurizio CalvesiHudba:
Andrea GuerraHrají:
Iain Glen, Emilia Fox, Caroline Ducey, Craig Ferguson, Jane Alexander, Joanna David, Giovanni Lombardo Radice, Viktor Sergačjov, Bob Marchese (více)Recenze (7)
Další životopis, které mám moc rád, navíc velmi zajímavě podaný a také jeden z mála příběhů kolem mého oblíbence Junga, jeho bývalé pacientky, milenky a na svou dobu otevřené ženštiny...90% ()
║Rozpočet $-miliónov║Tržby Celosvetovo $3,656,000║ ()
Portrét Sabiny Spielrein, Jungovej milenky a múzy pri skúmaní podvedomia, stroskotáva podľa mňa na svojej povrchnosti. Nezahltí vás faktami ani intelektuálnymi rečami, takže bez akej-takej orientácie v Jungovi vám unikne pár zaujímavých a podstatných detailov, ktoré ak máte šťastie ako ja, vám ex post objasní spoludivák z kina, ak nie, máte jednoducho smolu. Na dôvažok nám film ponúkne všeobecne zrozumiteľný moralizujúci záver. ()
Tak nějak podivně nedotažený film s ohromnými momenty. Atmosféra místy úžasná, místy směšná. Nevím, jak se to může stát? Přitom potenciál byl ohromný. ()
Vadou filmu je hodně nevyrovnaný scénář. První polovina, respektive 2/3, je o vztahu mezi Spielreinovou a Jungem, zbytek o jejím následném pobytu v SSSR. Sledujeme tedy dvě zcela odlišná témata mezi nimiž nefunguje propojení (nesupluje jej ani vypravěčka pátrající po osudu své předkyně). Je to škoda, protože po celkem rozpačité Nebezpečné metodě měl film v úvodu ambice stát se jakým si funkčním dramatem o vztahu dvou osobností psychoanalýzy. okleštění od Freuda a dalších dramaturgickému konceptu jen pomohla a oprostilo jej od zbytečných komplikací. ()
Sabina Spielreinová měla skutečně bohatý život. Jako jedna z prvních pacientů Gustava Junga úspěšně podstoupila experimentální léčbu zvanou psychoanalýza a posléze se stala jeho milenkou i následovnicí. Po návratu do porevolučního Ruska se věnovala dětem, než jí to soudruzi zatrhli. Víc už se ale o ní nedovím, ani to, jak skončila... Film má příliš krátkou stopáž na to, aby obsáhl všechny důležité momenty, načrtl obraz doby a ještě se vypořádal se současnou linkou. Škoda. ()
Zajímavý, i když nedotažený..pokus o zfilmování počátků psychonanalýzy v podání Junga a jeho milenky. Místy působí televizně, umělecky a fakticky předčí Cronenbergův pokus, který je povrchnější a více komerčnější, ale divácky asi vděčnější. ()
Reklama