Reklama

Reklama

Série(4) / Epizody(26)

Prvních sedm dílů oblíbeného loutkového seriálu viděli malí diváci televize už v roce 1987. Už tehdy přijali dva malé kluky, jejich dědu Lebedu i lakomého souseda Krkovičku velmi dobře. Animované loutky výtvarníka Jana Tippmanna je příjemně překvapily a jednoduché příběhy s nenásilným výchovným posláním je zaujaly. Do roku 1998 přibyly další příběhy i jedna postavička, sestřenice Míla a šestadvacetidílný seriál se ve vysílání České televize zařadil mezi ty úspěšné. Typickou tvář mu vtiskl režisér Lubomír Beneš, který bohužel během natáčení zemřel. Režie se proto ujal animátor František Váša za přínosné režijní supervize Břetislava Pojara. Literární scénář napsali Stanislav Havelka, Petr Chvojka, Lubomír Beneš a později i Marek Beneš. Všem těmto tvůrcům se podařilo vytvořit postavičky s vyhraněným charakterem, ať už to je malý a trochu nešikovný Jája nebo rozvážný děda Lebeda, bývalý námořník. Ovšem nejvyhraněnější je lakomec Krkovička, na kterého naše trojice svým vtipem a umem vždycky vyzraje. Také vypravěči, byli na celém seriálu celkem tři, František Filipovský, Petr HaničinecVáclav Postránecký významným dílem přispěli ke zdaru seriálu. (Česká televize)

(více)

Recenze (179)

ostravak30 

všechny recenze uživatele

Jáju a Páju si dobře pamatuji. Nejvíc se mi líbil Jájův skok do kalhot, který mi naši nikdy nedovolili. A František Filipovský, který seriál namluvil skvěle. Při vší úctě k Petru Haničincovi a Václavu Postráneckému, F. Filipovského jsem tam slyšel nejraději. Přestože je pohádka precizně umělecky ztvárněná, co má na kvalitě animací, to ji chybí v příbězích. Ty jsou někdy zajímavé, jindy méně, ale spíše platí to méně. Což je škoda. Když už se příběh zajímavě vyvíjí, jako třeba ten na hradě, tak skončí před hradní bránou. Krkovička se postupně mění a už není takový krkoun. A jeho neteř v seriálu skoro nemluví. Je to pohádka pro nejmenší, ale měl jsem v oblibě jiné. ()

Haller 

všechny recenze uživatele

Spojení zlaté klasické animace, jednoduchosti a prvotřídního dabingu pana Filipovského. I s několika málo postavami se dá stvořit večerníček, který netratí na oblíbenosti ani s plynoucími léty, a to právem. Nejsympatičtější postavou je pro mě lakomý Krkovička. Je sice záporák, ale ale právě na tom se staví neopakovatelné komické situace, zatr sakr :-) Pokračování namluvené panem Haničincem (jinak mimořádným hercem) je slabým odvarem, chtějícím přistavět k hotovému domku podkroví, do kterého ale zatéká. Příchod nové postavy na scénu bývá předzvěstí konce dobrých nápadů. Poslední ránu zasadil Krkovička, který v pokračování není už zdaleka tak lstivý, čímž se vytratil základní efekt. ()

Reklama

Šakal 

všechny recenze uživatele

Tehdejší kvalitní československá animátoská škola v plné parádě! Jeden z mých nejoblíbenějších večerníčků. Jája, Pája, Krkovička ( řezník, kupec a sedlák v jedné osobě ), a děda Lebeda ( vysloužilý námořník ). Kolikrát jsem použil jeho : mně rychlé vstávání nedělá dobře a hlavně musím ještě přemýšlet :o) když se mi nechtělo vstávat..... Výborný dabing Františka Filipovského, Václava Postráneckého a Petra Haničince. ()

darthboal 

všechny recenze uživatele

„Musím ještě chvíli přemýšlet.“ Tak tuhle větu, kterou stále užívám, jsem si velmi oblíbil tak jako celý seriál. Klasická loutková animace s úchvatným dabingem Františka Filipovského je ta nejlepší kombinace, která může pohádku potkat. Sledoval jsem ji jako Večerníček a ani dnes bych neodmítl pár epizod zhlédnout. 5* ()

dr.fish 

všechny recenze uživatele

Tento večerníček mne nějakou záhadou minul a viděl jsem ho porvé až před dvěma lety. To neustálé podkopávání Krkovičkova podnikatelského snažení nemá chybu. V podstatě podobné téma jako Trautenberk- vykutálený feudál, který se snaží zbohatnout a vždycky mu to zkazí Krakonoš. V Jájovi a Pájovi ničí kapitalistu Krkovičku zase děda Lebeda. Někdy mi ho chudáka je až líto, jak se pinoží, aby něco vyšmělil a ono to nikdy nevyjde....100% ()

Galerie (9)

Zajímavosti (3)

  • Krkovičkovo křestní jméno je Alois. (me116)

Reklama

Reklama