poster

Instrukce pro světelný a zvukový stroj (festivalový název)

  • Rakousko

    Instructions for a Light and Sound Machine

  • Slovensko

    Instructions for a Light and Sound Machine

    (festivalový název)

Krátkometrážní / Experimentální / Western

Rakousko, 2005, 16 min

(další profese)
  • snob
    ****

    Genialita. Další z pojmů, které už jsou jen pojmy, ne skutečností. Ale tak proč ne. Film, který mi silně připomněl kompletní vyyšetření v nemocnici. Počínaje urologií a konče opravdu důkladným rentgenem. Běh pro zdraví, kde se člověku vyhrožuje smrtí. Běh za smrtí, kde se tak trapně vyhrožuje životem. Možná se dalo i vystřelit. Možná trefit. Možná si jen nechat podklouznout nohy a ocitnout se v blízkosti lepé sestřičky v noční košilce, která je ochraptělým postarším doktorem. A výstřel z posledních se trefuje do sítnice ušního bubínku. Souzvuk světel se rozléhá organismem jako prd erotikou. Jak lokálně nemístně. Jak živě. A ano, jsem snob, líbilo se mi to. Trochu. A snad i moc. A vlastně vůbec. Kokonline tady.(16.8.2011)

  • Adam Bernau
    *****

    Machrovici, úsťová rychlost projektilu u různých pistolí apod. bývá kolem 300 metrů za vteřinu. Rychlost procesu od zmáčknutí spouště po uvedení střely do pohybu neznám, ale taky to bude pěkný šrumec. Ze všech žánrů stavících na likvidaci protivníka je to pak právě western, v němž záleží především na rychlosti střelby. Takže střihová rychlost "Instrukcí" je ještě velmi milosrdně nízká. Pro ostatní (a pro pořádek) upozorňuji, že na začátku stojí proti Uglymu postavy z úplně jiného Leoneho filmu. Zajímavé je už to, že právě tento antihrdina je zde postaven do pozice typického hrdiny. Ať mě hrom, jestli v tom ten narativ při dalších zhlédnutích nenajdu (jestli mě do té doby neodvezou; tento film opravdu může být pro nervový systém nebezpečný). Jinak mlčím, doporučuje Aristovy příspěvky v diskusi (ale i Max-Wesslův). Z komentářů se mi nejvíc líbí JohnMillerův.(6.6.2015)

  • Dionysos
    *****

    Boltova stovka protažená z 9.58 na 960s rozsekaná ozvěnou zvuku střely ráže .45-70 do frenetického běsu, odsouvajícího tradiční kadenci filmového pásu do dřevní doby Winchesterovek. Jak si prodloužit prožitek okamžiku s vědomím, že se vždy uskutečňuje jen v délce mžiku oka, v jehož průběhu vzniká a zaniká? Tscherkasskeho kinematografický postup je svébytný: nesnažit se okamžik zpomalit ba dokonce zastavit, naopak - zdynamizovat každou sekundu (půlsekundu, čtvrtsekundu?) na nejzazší míru, veškerou vnitřní sílu jednotlivého záběru nezmnožit 24x, ale 24 na x-tou, rozbít každý záběr tisíckrát a pokaždé jej nechat hrát proti sobě hru na echo motoru nadzvukového tryskáče, snažícího samo sobě uniknout ze sevření stěn kaňonu. Ale jak, když onu vnitřní sílu nemůže Tscherkassky čerpat z (narativního) smyslu sekvence, ale jen z její obrazové působivosti? Jednoduše, postaví proti sobě nejvlastnější materiál každého záběru, obraz scény jako takové; v "Outer Space", jež se snaží též zachytit a prodloužit okamžik, bude tento fakt dotažen kinematograficky ad absurdum, když uvidíme kontrastní hru samotného filmového pásu.(27.8.2015)

  • boogieman
    *****

    Leone, máš smolu. :) jé bejbe: The hero of Instructions for a Light and Sound Machine is easy to identify. Walking down the street unknowingly, he suddenly realizes that he is not only subject to the gruesome moods of several spectators but also at the mercy of the filmmaker. He defends himself heroically, but is condemned to the gallows, where he dies a filmic death through a tearing of the film itself. Our hero then descends into Hades, the realm of shades. Here, in the underground of cinematography, he encounters innumerable printing instructions, the means whereby the existence of every filmic image is made possible. In other words, our hero encounters the conditions of his own possibility, the conditions of his very existence as a filmic shade. Instructions for a Light and Sound Machine is an attempt to transform a Roman Western into a Greek tragedy.(21.7.2010)

  • JohnMiller
    ****

    The Good, the Bad and the Ugly pod vplyvom najspsychedelickejších drog ktoré svoju dennú a únosnú dávku dávno prekročili. Preskočený limit zahalí mozog do totálnej letargie pri ktorej sa nedá sledovať prebiehajúci dej. Nedokázať sa sústrediť na scénu iba civieť na prichádzajúce obrázky s ktorých niektoré spomalí a dokonca zastaví čas je samozrejmosťou. Rozťahaný filmový pokrm sa stráca v iracionálnej fantázie. Aj takýto bizarný pohľad môže definovať túto avant-gardnú westernovú psychedéliu. PEKLO(30.4.2014)