poster

Beastie Boys, 50 kamer a 40 tisíc očí

  • USA

    Awesome; I Fuckin' Shot That!

Dokumentární / Experimentální / Hudební

USA, 2006, 90 min

Režie:

Adam Yauch

Střih:

Neal Usatin
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • francis
    ****

    Záznam skvělýho, vydařenýho koncertu výborný kapely, taky nápad s rozdáním kamer fanouškům se mi líbí. Fakt nebylo zrovna lehký vydržet sedět celej "film" (koncert) na sedačce v kině, mnohem radši bych si pořádně zapařil. Ovšem na pětihvězdičkový hodnocení by to chtělo ještě pár dalších nápadů. Hlavně v první půlce je to (co se týče vizuální stránky) chvílema poněkud nekoukatelný. Ve druhý půlce se střihač snažil přihodit pár zajímavých triků a taky kluci z kapely a jejich hosti se rozhodně neflákaj a maj v záloze pár zábavných překvapení.(11.5.2007)

  • Legas
    *****

    Rozdat kamery publiku byl dobrý nápad, ale někde na půli cesty. Ti dacani s tím mávají, jak chtějí, což byl zřejmě účel, ale nebýt skvělé postprodukce, asi by to za moc nestálo. Zběsilý střih a zajímavé obrazové efekty se k Beastie Boys skvěle hodí, a i když je doma neposlouchám, upoutali v tomhle podání moji pozornost. Byl to fakt rachot. Místy jsem měl pocit, že to režíroval Paul Greengrass.(26.11.2006)

  • Matty
    ***

    Proč nevyjít s pravdou na povrch hned zkraje – Beastie Boys jsem nikdy neposlouchal a po zhlédnutí tohoto filmu ani poslouchat nebudu. I když označení film je sporné, je to spíš koncertní záznam lišící se od jiných koncertních záznamů tím, že byl snímám mnohem větším počtem kamer, držených v rukou převážně naprostými lemply. Uvítal bych více záběrů do publika, kterých buď bylo skutečně tak málo, nebo byly příliš nudné (odběhnutí na záchod je zábavné pouze jednou), nebo hoši dali přednost masáži vlastního ega. Oceňuji nápad, oceňuji zpracování (sestříhat z toho nesourodého chaosu celkem celistvý záznam musela být fuška), ale stejně mi uniká podstata celého počinu, vždyť nasnímání profíky by bylo pouze snesitelnější formou téhož. Že by pak nešlo o experiment a málokdo by si podobného koncertu všimnul? Pravda, do kin (zvlášť do těch českých) by nejspíš nezavítal. 50 kamer a 40 tisíc očí (sucharský český název pro mnohem upřímnější: „Kurva, to jsem natočil já!“) je vyloženě fanouškovským dílem, od fanoušků pro fanoušky. Na to, být něčím jiným, ani nevyvíjí žádnou snahu. Inu, pokud se vám hudba Beastie Boys zamlouvá, z tohohle budete v sedmém nebi. V opačném případě však nejde o experiment natolik přelomový, aby vám stál za devadesát minut uširvání. Jako ignorant Beastie Boys nebudu provokovat hodnocením příliš nízkým, raději opatrně nadhodnotím a půjdu si pro spravení chuti pustit nějaká kytarová sóla Jimmyho Page :). 60%(19.2.2007)

  • Chasm
    ****

    Takže nápad rozdat kamery a pak udělat film se zdál bejt úžasnej, a vlastně taky úžasnej byl:)... Samotný Beastie Boys byli bez chyby a za pět hvězdiček, jako celek na mě tento experimentální dokument zapůsobil o trochu hůře... Naprosto odmítám, že to bylo na dokument o kapele moc dlouhý, a to z jednoho důvodu: že to žádnej dokument o kapele nebyl, byl to záznam jejich koncertu, a byla by škoda, kdyby ho zkrátili, protože koncert má, stejně jako film, působit jako celek. No, nejvíc sem se naštval až na konci, když sem zjistil, že tam Ben S. byl s Christine Taylor.... :(((31.10.2006)

  • Bajda
    ***

    Beasťáky mám strašně rád a většina lidí, kteří se na tenhle záznam budou dívat, asi taky, takže říkat něco jako "ten koncert byl fakt super" je asi nošení dříví do lesa. Celý nápad s kamerami mezi diváky je originální, ale výsledek tak nějak pokulhává. Filtry jsou fajn věc, ale musí se umět používat s mírou. 1-2* za zpracování a 5* za beastie boooooooyz = 3*(22.10.2007)

  • - Diváci, kterým se do rukou dostaly kamery, byli instruováni, aby za žádných okolností nepřestali natáčet. (Zorlac)

  • - Všech 50 kamer bylo kvůli nízkého rozpočtu vráceno. (Zorlac)